שיווק ופרסום
אין צ'קאאוט - תשארו עד שיבוא אורח אחר: המלון ששינה חוקים והרוויח בענק
שונאים את הרגע שבו צריך לעזוב את המלון? בעצת משרד הפרסום שלה, רשת מלונות אפשרה לאורחים להישאר במלון בחינם, עד הצ'ק אין של האורח הבא
בזמן שעולם הפרסום מנסה להצדיק את חשיבותו בקרב הלקוחות ומאבד לאיטו את האחיזה, יש מי שנותנים למעשים לדבר. אחת לתקופה אנחנו שומעים על מהלכים שיווקיים/פרסומיים/מוצריים שהחלו במשרדי הפרסום והשפיעו באופן ישיר על המספרים בשורה התחתונה, במאזן ההכנסות של הלקוח. אחד כזה מגיע ממלבורן, אוסטרליה, מסוכנות הפרסום naked עבור רשת המלונות המקומית Art Series Hotel.
רשת המלונות האוסטרלית ביקשה לפתור את בעיית התפוסה הנמוכה של החדרים המוצעים על ידה, שלא בעונת התיירות. דהיינו, להגדיל את ההכנסות, למכור יותר חדרים, ליותר ימים ולמשוך יותר אורחים. כל זאת, כאשר השוק רווי בחדרים, בשלל מחירים ורמות אירוח עם מענה לכל דורש. האמנם כך? הפתרון השיווקי - מבריק, פשוט וקל לביצוע - שהציע משרד הפרסום לרשת המלונות הצליח להפוך את הקערה על פיה ושבר כל יעד שהוצב מראש.
הרעיון שנקרא Overstay Checkout (להישאר אחרי העזיבה, בתרגום חופשי) מפרק ובונה מחדש את אחד הרגעים היותר מתסכלים עבור אורחים במלונות - הרגע בו צריך לסיים את החופשה ולחזור למציאות, וכן, צריך לעשות את זה עד 11-12, כשכל מה שאתה באמת רוצה זה להישאר כמה שיותר.
במשרד הפרסום מסבירים שהרעיון נולד כתשובה לשאלה: \"מדוע מלונות מחייבים אותך לעזוב את החדר למרות שאף אחד לא מיועד להיכנס מיד אחריך?\". רעיון ה-Overstay Checkout מעניק לאורח אפשרות להישאר בחדר המלון ולא לבצע צ\'קאאוט עד שהאורח הבא במקומך צריך את החדר. זה יכול לקחת כמה שעות, יום, יומיים ואפילו שבוע, וכל זה בחינם. אתם לא משלמים על החדר אבל כן משלמים על אוכל, שתייה ושאר שירותים שהמלון מציע.
בסיכום המהלך נוצלו על ידי האורחים 1286 שעות של אירוח בחינם לאחר מועד העזיבה הרשמי, 343 לילות, ויש מי שאפילו נשאר שבוע שלם. היעד המקורי של האקט השיווקי המפתיע כיוון למכירה של אלף חדרים מעל לצפי הממוצע לעונה. התוצאה הייתה ניצול של 1550 חדרים, במשך חודש, כאשר תקציב הפרסום היה כמעט אפסי. המכירות השוטפות של שירותי המלון הכניסו לו כ-38 אלף דולר, וה-ROI (החזר ההשקעה) על תקציב פרסום של כ-80 אלף דולר עמד על 359%. בנוסף זכה המהלך לחשיפה במדיה בשווי של 1.5 מיליון דולר, \'גניבת\' המהלך על ידי מלונות מתחרים ואינספור ציוצי טוויטר, אחד מהם אפילו של הטניסאית סרינה וויליאמס. הישגים מרשימים לכל הדעות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(7):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
7.זה פורסם כבר ב2012 !!הלו תתעוררו 08/2013/28הגב לתגובה זו0 0http://www.youtube.com/watch?v=yXUIORwXA2wסגור
-
6.האם ה ROI כלל גם התייחסות לעלויות התפעול?יניב 08/2013/25הגב לתגובה זו0 0לא ברור.סגור
-
5.כל הכבוד!! (ל"ת)גלעד ב. 08/2013/25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.מעורר השראה! (ל"ת)יואב 08/2013/21הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.גאוני!! (ל"ת)סבטלנה 08/2013/21הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.גאוני ! (ל"ת)אייל 08/2013/21הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.מהלך מבריקמילי 08/2013/21הגב לתגובה זו0 0רעיון גאוני!סגור


