שיווק ופרסום

יש תחליף למגה: מקאן ת"א זכה בתקציב הפרסום של טיב טעם

תקציב טיב טעם יעשה את דרכו ממשרד הפרסום ליאו ברנט מקבוצת פובליסיס ליריבים המרים מקבוצת IPG. צפוי לעמוד על 8-10 מיליון שקלים
משה בנימין |  5
עמית משיח (צילום יח"צ)
"את הכסף סופרים במדרגות" אומרת האמרה המפורסמת, וכך גם במקרה המכרז על תקציב הפרסום של רשת טיב טעם. לאחר סיפורים רבים מאחורי קלעי המכרז שהתייחסו לסיכויי הזכייה הגבוהים של מקאן תל אביב, ואז לכך שראשי טיב טעם לא אהבו את העובדה שהמכרז נראה כאילו "כבר נוצח", במה שהוביל לכאורה ליציאת מקאן מהמכרז - בסוף המשרד אכן התמודד וגם ניצח.
תקציב טיב טעם יעשה את דרכו ממשרד הפרסום ליאו ברנט מקבוצת פובליסיס ליריבים המרים מקבוצת IPG - מקאן תל אביב. בניסיון להשאיר את הלקוח בבית - על המכרז התמודד גם גליקמן שמיר סמסונוב - החבר האחרון להצטרף לקבוצת פובליסיס בישראל. עבור עמית משיח, מנכ"ל מקאן תל אביב מדובר בפיצוי מהיר על אובדן תקציב הפרסום של רשת מגה שעבר לידי יהושע TBWA עם רכישת הרשת על ידי יינות ביתן, בבעלותו של נחום ביתן.
הסברה המקורית הייתה שמקאן שילם את מחיר ההתמודדות על תקציב טיב טעם ולכן איבד את מגה כשהוא עשוי להיוותר קירח משני הצדדים. עם זאת, ההימור של משיח התברר כמנצח בסופו של יום, כשהוא מצליח שלא להשאיר את המשרד הגדול בישראל ללא תקציב של רשת מזון.
מחזור החיים הדינמי של משרד פרסום בישראל בא לידי ביטוי בחודשים האחרונים בפעילות מקאן תל אביב. לצד אובדן תקציבי מגה, טמפו וקק"ל ויציאת תקציב עיריית תל אביב למכרז (לאחר 10 שנים בידי מקאן) המשרד צירף אליו את תקציבי טורנדו, תקציב המדיה של לוריאל וטיב טעם. הסך המצרפי של התקציבים הנכנסים נאמד בכ-30 מיליון שקלים: 16 בטורנדו, 6 בלוריאל ובין 8 ל-10 מיליון שקלים בטיב טעם. עם זאת, המינוס הגדול ביותר שנרשם במאזני מקאן בשנים האחרונות היה אובדן תקציב AIG בגובה של כ-30 מיליון שקלים, לפני כשנה וחצי. הנחמה עבור הרשת העולמית היא שהתקציב עבר לראובני פרידן, אף הוא מקבוצת IPG העולמית. 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    למה אתם מתפלאים
    אמיר 08/2016/15
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מנהלי שיווק מצייצים כבר חזו את המהלך הזה
    סגור
  • תגובה לאמיר
    תתקדם כבר 08/2016/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יאללה כבר עם חבורת מנהלי השיווק שכל אחד עף על עצמו חזה את מה? את מה שכולם יודעים אל תעוף
    סגור
  • 1.
    למרות זאת מקאן בדרך למטה
    יורם 08/2016/15
    הגב לתגובה זו
    6 2
    כל הפרסמן וינברגר עבדי משיח לא מתרומם. וחוץ ממאור חן אין שם כלום. בקיצור מקאן נהיה אקליפטוס
    סגור
  • למה ככה?
    פויה 08/2016/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    המחזבל של יס זו לא יצירת פאר? על הקמפיין של טורנדו לא רשום קקטוס? את לאומי קרד לא נעים לנו לראות שוב אחרי 1980? העיקר ללכלך.
    סגור
  • הקנאה אוכלת אותך, אהה...? (ל"ת)
    אבבא 08/2016/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור