שיווק ופרסום

למה פלאפון בחרה ביהודה לוי? "לא ילד, מתחתן, אבל אייקון"

החזרה לקמפיינים גדולים לאחר שנים שחונות בעולם הסלולר, הבחירה בפרזנטור שירוויח מיליון ש' בשנה, והעדפה למהלכים דיגיטליים ממוקדים. דיברנו עם סמנכ"ל השיווק של פלאפון, אילן סיגל, לקראת עליית הפרסומת הערב
אלכסנדר כץ |  8
יהודה לוי בקמפיין של פלאפון (צילום אלירן אביטל)
חברת פלאפון תעלה הערב (יום א') למסכי הטלוויזיה את הפרסומת החדשה שלה בכיכובו של יהודה לוי. החברה משקיעה בקמפיין באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי, כ-4 מיליון שקלים, ועל פי הערכות לוי יגרוף לכיסו כמיליון שקלים כפרזנטור של החברה, הראשון מזה שנים.
בפרסומת מככב יהודה לוי בתפקיד דרמטי מלא אקשן, כשוטר בכיר שנקרא לזירת פשע באישון לילה על מנת לסיים אירוע בסיכון גבוה בו מעורבים בני ערובה, והוא אכן עושה זאת בהצלחה.
פלאפון חוזרת לשים כסף גדול יחסית על שיווק ופרסום, לאחר עידן הרפורמה של כחלון בשוק הסלולר, שהקטין משמעותית את הוצאות חברות הסלולר בתחומים אלו. רק לפני עשור השקיעה כ-150-200 מיליון שקלים בקמפיינים ובמהלכים שיווקיים, ואילו בשנת 2016 פלאפון שמה בפרסום כ-56 מיליון שקלים במחירי מחירון, על פי נתוני חברת יפעת בקרת פרסום, שהם כ-15 מיליון שקלים במחיר ריאלי.
המהלך הפרסומי הנוכחי מלווה בקמפיין פרסום רחב היקף במדיות השונות, לרבות בדיגיטל, שבו מככב לוי במספר סרטונים על מנת לקדם את ה"חבילה המושלמת" המתמקדת בחבילת סלולר ייחודית חדשה המציעה גלישה ב-5 האפליקציות המובילות וואטסאפ, אינסטגרם, וויז, סנאפצ'ט ופייסבוק נוסף על אפליקציות MUSIX ו-SUPER TV ללא הגבלה, ונוסף עליהן נפח גלישה לבחירה.
לוי נבחר כמי שמייצג רעננות וחדשנות, ובשל היותו המתאים ביותר לייצג את ערכי החברה והפעילות שלה בעולמות הטכנולוגיה והחדשנות. "החיבור עם יהודה טבעי מבחינתנו", אומר לאייס סמנכ"ל השיווק של פלאפון אילן סיגל, "הוא כבר לא ילד, הוא מתחתן - אבל הוא מאד אייקוני. בדקנו את כל הנושא הזה וראינו שהוא מאד אהוב בקרב הציבור ויוצר הרבה מאד אהדה כלפיו, והוא מתאים לערכים של פלאפון שרוצה לחזור לקדמת הבמה ולהיות שחקן מוביל ומשמעותי".
 
סיגל מסביר כי "אנחנו יכולים להמשיך להילחם את מלחמת הביצות עם המתחרים, אבל גם החלטנו לעשות את המלחמה הזאת בצורה חכמה - דיגיטלית, מבוססת כל הקלישאות הנכונות על דיגיטל, יוצרים אריזה חדשה עם פרזנטור נכון. בשנה וחצי האחרונה אנחנו יוצרים אסטרטגיה ברורה וחדה - התחלנו לחדד את המסרים שלנו, בחברה עם תקציבי קטנים יחסית, יצרנו מהלכים מדויקים מאד מבוססי דאטה. אחד כזה הוא למשל עם שרון פרי, שבהשקעה קטנה הגענו לקהלים גדולים באמצעות מהלך דיגיטלי שהתכתב עם הפרשה שלה, ועליו אנחנו מועמדים כעת לפרסי האפי והקקטוס".
מהפכת הסלולר של משה כחלון כשר תקשורת לפני כ-5 שנים, הובילה לשחיקה אדירה בהכנסות החברות, ופיטורי אלפי עובדים ב-3 החברות הוותיקות – פלאפון, סלקום ופרטנר (אז נקראה עוד אורנג'). בהתאם לקיטון הדרסטי בהכנסות, תקציבי הפרסום והשיווק קטנו, מה שחייב את החברות לשים דגש על קמפיינים מדויקים בדיגיטל. סלקום חזרה להיות מפרסם גדול בשוק בזכות השקת המותג סלקום TV לפני כשנתיים וחצי, וגם פרטנר צפויה להשיק את שירותי הטלוויזיה שלה, ולצאת במסע פרסום נרחב באמצעות משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב.
פלאפון היא החברה היחידה מבין 3 הוותיקות והגדולות שעיסוקה הוא סלולר בלבד. אילן סיגל הגיע לחברה לפני כשנה וחצי, לאחר כעשור בבזק ו-20 שנה בתחום התקשורת. "התפקיד שלי כסמנכ"ל שיווק זה ליצור אסטרטגיה. כשהגעתי לחברה, אמרו לי - זה התקציב שלך, תתמודד איתו, וזה מה שאני עושה". 
לדבריו, "אנחנו מסתכלים על מה שקורה בשוק, על הירידה בתקציבים. אנחנו חברת סלולר ואנחנו חייבים למצב את עצמנו כמובילים בשוק. אם לא נעשה את זה - השוק ימשיך לדבר כל הזמן על מחיר, מחיר, מחיר, אבל אנחנו רוצים לקחת את זה למקום אחר והתהליך הזה כולל הידוק של השפה הפרסומית ובחירה בפרזנטור. 70% מהגלישה נעשית היום בסלולר, ב-60% מהמקרים נעשית גם מהרשת הסלולארית וכבר הרבה פחות באמצעות WIFI. אנחנו גולשים המון. אנחנו מזהים טרנד ממעבר של מחפשי מחיר למחפשי חבילות עם נפח גלישה הגדול. אנשים מוכנים לשלם קצת יותר על הרבה יותר, וזה הדיל שאנחנו מציעים, והקמפיין שיוביל אותו".
ביומיים האחרונים עלה טיזר בפייסבוק ובאינסטגרם לקמפיין בלי לחשוף את זהות החברה. לקמפיין נכנסו כ-600 אלף איש, נתון מרשים מאד שמחזק את דבריו של סיגל על הצורך בדיגיטל. "אנחנו יוצרים אריזה מחדש, אימצנו את המשפט 'זה שווה להיות בפלאפון', מתנהלים כל הזמן מסביב לעולם החדשנות, משיקים מוצרים חדשים. ההשקה של היום היא לא רק באמצעות מהלכים דיגיטליים קטנים ומבודלים, אלא גם באמצעות מהלך גדול - קמפיין פרסומי נרחב כי אנחנו מאמינים שיש מקום לחברת סלולר לחזור למגרש. כבר כמה שנים שפעלנו באמצעות מהלכים טקטיים, ועכשיו אנחנו חוזרים למגרש המרכזי". 
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    פרסומת מיושנת
    עדי 05/2017/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הקשר בין הפרזנטור למסר למותג???
    סגור
  • 7.
    של פרסומת
    קקה 05/2017/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה זה הבדיחה הזו?? חבל על הכסף...שייתנו בונוס לעובדים במקום...בחיי....מי החמור שאישר את זה????
    סגור
  • 6.
    אחרי שנינט,אלק,היתה חברה של דנקר..
    נינה 05/2017/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה הפיל את יהודה. הבחור הופלל..
    סגור
  • 5.
    יש לקוח שאישר את זה??????? (ל"ת)
    דני 05/2017/07
    הגב לתגובה זו
    6 0
    סגור
  • 4.
    ויהודה לוי יודע לקבל את ההחלטות הכי טובות כי...?
    ארליך 05/2017/07
    הגב לתגובה זו
    5 0
    חבילה ללא הגבלה שהיא בעצם מוגבלת... הידד הידד
    סגור
  • 3.
    כי הם פראיירים?
    אחד 05/2017/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יודה לוי זה נחמד אם אתה עושה איתו משהו מוצלח ולא פרסומת כל כך מיותרת
    סגור
  • 2.
    "לוי נבחר כמי שמייצג רעננות וחדשנות"
    אני 05/2017/07
    הגב לתגובה זו
    13 0
    זה היה נכון לקומניקט להשקת קולקציה של פוקס ב-2002. לא ב-2017.
    סגור
  • 1.
    חבילת גלישה ללא הגבלה? זו החדשנות שלכם?
    מיטל 05/2017/07
    הגב לתגובה זו
    11 0
    אלו הצעות שהוט וגולן (שחקניות מחיר) כבר הציעו לפני שנה.
    סגור