שיווק ופרסום

עקב הביקורת: חברת חשמל מסירה את "דקה לשמונה" מהמכרז

מתוך הסעיפים שהוגדרו בעייתיים, חח"י ביטלה את הצעת המחיר ל"דקה לשמונה" שמוחזקת על ידי גריי קונטנט מקבוצת אדלר חומסקי. בחברה טוענים כי מספר לא מבוטל של משרדים עומדים בתנאי הסף ויכולים להתמודד בו
משה בנימין |  1
חברת חשמל (צילום צילום מסך)
הטענות כלפי מכרז הפרסום של חברת החשמל מצד משרדי הפרסום, כפי שהוצגו על ידי אייס ביום חמישי, נפלו על אוזן קשבת, לפחות חלקן. מתוך 3 הסעיפים שעליהם הצביעו משרדי הפרסום כבעייתיים, חברת החשמל החליטה להגמיש את דרישותיה ולבטל את סעיף "דקה לשמונה".
מחברת החשמל נמסר היום (ראשון) לאייס, כי "לאחר פניות שהגיעו לחברה, נערכה בדיקה משפטית אשר במסגרתה התברר שאין שום מניעה משפטית בדרישה. אולם, לשם מראית עין ובכדי לעודד משרדי פרסום נוספים להתמודד במכרז, הוחלט להסיר את הדרישה לעניין דקה לשמונה מהמכרז".
כזכור, כפי שפורסם לראשונה על ידי אייס, חברת החשמל דרשה מהמתמודדים במכרז הצעת מחיר לרצועת המדיה "דקה לשמונה" שממוקמת לפני החדשות מדי יום, ובה מפרסים חברות ממשלתיות ותאגידים. רצועה זו מוחזקת בזיכיון בלעדי (לשנים רבות קדימה) על ידי גריי קונטנט, משרד התוכן בניהולו ובעלותו של רמי רושקביץ' מקבוצת אדלר חומסקי.
משרד הפרסום אדלר חומסקי מחזיק בתקציב הפרסום של חברת החשמל מאז זכה בו לפני 5 שנים כשהתמודד לבד במכרז, ובענף הפרסום טוענים כי בקשה להצעת מחיר ממשרד שנמנה על קבוצת הפרסום מהווה לכאורה יתרון מובנה ולא הוגן לטובת אדלר. 
עם זאת, בענף הפרסום טענו בשיחות עם אייס, כי הסעיפים הנוספים הם אלו שמהווים את מוקד הבעיה. הראשון הוא זה שדורש מחלקה מגזרית או התקשרות בתוקף עם תאגיד שיש לו מחלקה מגזרית, מאז 2017. הסעיף השני הוא דרישה לפרזנטציה שבה 3 קמפיינים עבור 3 לקוחות שונים כאשר התקציב השנתי של כל לקוח עומד על 20 מיליון שקלים בשנה לפחות. לא זאת בלבד, אלא שבסעיף זה מתקיימים גם תנאים נוספים שדורשים 2 קמפיינים לפחות מתחום התשתית או השירות, שבוצעו במהלך 3 השנים האחרונות.
בתוך סעיף זה, סיבה נוספת שמעוררת את הביקורת של משרדי הפרסום (וקשורה בסעיף נוסף) דורשת שכל קמפיין יכלול התייחסות למגזר כללי ולשני מגזרים נוספים, לפחות, חרדי, ערבי  או רוסי שבכל אחד מהם, לפחות 2 ערוצים של טלוויזיה, דיגיטל, רדיו ועיתונות. 
במצב העניינים כעת, נראה שההתרשמות של משרדי הפרסום היא שאדלר חומסקי הוא בעל הסיכוי הגבוה ביותר לזכות במכרז. גם אם מדובר באינסטינקט פנימי של אלו, שאינו מבוסס ואפילו מנוגד לסעיפי המכרז, תמונת המצב הנוכחית היא שהמשרדים לא ששים לקפוץ פנימה. גורם בכיר בענף אמר לאייס היום, שלא לייחוס, כי "עצם זה שחברת החשמל חזרה בה מסעיף דקה לשמונה רק מראה שגם הם יודעים שמראש המכרז לא נכתב באופן הוגן". 
מנגד, בחברת החשמל מגיבים לטענות על תנאי הסף הנוקשים ואומרים לאייס, כי "לאחר בדיקה שנעשתה מתברר כי מספר לא מבוטל של משרדי פרסום עומד בתאי הסף של המכרז". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אחד שמכיר היטב
    שון גיטלמן 10/2019/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בשלוש שנים האחרונות חברת חשמל ביקשה פטור ממכרז עבור "דקה לשמונה" בטענה שלגריי יש בלעדיות על המוצר. כלומר היא יודעת שיש זכיין יחיד למוצר. אז משפטית ברור שחברת חשמל לא יכולה פתאום לכלול את דקה לשמונה כחלק מהמכרז, הרי זה למעשה תנאי מגביל בידיעתה שרק משתתף אחד יכול לקחת חלק במכרז (אדלר). כנראה המשפטית עלו שם על הטעות , כלומר לא למראית עין ולא נעליים. פשוט תיקון טעות
    סגור