שיווק ופרסום
במאיות השנייה: כך קשת גורמת ליותר אנשים לצפות בפרסומות שלה ומגבירה חשיפה בפריים טיים
שעוני החזרה מהפרסומות מופיעים בשני הערוצים המסחריים, אך בקשת הוסיפו אלמנט באחת התכניות שגורם לפרסומות לחלוף במהירות. מדובר במהלך שיכול לא רק למשוך יותר צופים, אלא גם מחזיק בפוטנציאל להכניס לה הרבה מאוד כסף. ומה לגבי רשת?
משבר הקורונה הביא פצצת רייטינג לערוצים המסחריים. כשהישראלים היו סגורים בבית וכל שהיה בתחילת המשבר הוא לצרוך תוכן בבית, בין אם בטלוויזיה או בדיגיטל. התוצאה הייתה עלייה חדה בהיקף הצופים במהדורות החדשות וגם בתכניות הפריים טיים.
אך עם פתיחת המשק, בערוצים המסחריים שוב צריכים למצוא דרכים לשמר את נתוני הצפייה הגבוהים, ולדאוג שהצופים יישארו כמה שיותר זמן מול המסך, בייחוד בעת הפסקות הפרסומות, דבר שכידוע, עם שירותי ה-Catch-up וההקלטות מראש של התכניות, ניתן גם לדלג עליו. אז איך גורמים לצופים להישאר גם במהלך הפרסומות? פשוט, גורמים להם לחשוב שהן תיכף נגמרות.
דבר שאולי ברח מעיניכם (מודים, גם לנו לקח קצת זמן להבחין בכך), הוא האופן בו מופיע השעון בצד השמאלי העליון של המסך בזמן הפסקת הפרסומות. השעון שמודיע לנו מתי יסיימו לנסות להחדיר לנו מסרים שיווקיים לראש והשידור לו אנו מחכים יחזור כדי שנוכל להשלים את חוויית האסקפיזם שלנו.
שעון העצר בפרסומות כך מסתבר, מופיע בצורה מעט שונה בערוצים 12 ו-13. בערוץ 13 השעון מופיע עם ספרות של דקות ושניות בלבד, ובקשת הוא מופיע גם עם ספרות של מאיות השנייה שמתחלפות במהירות, אך רק בתכנית נינג'ה ישראל. מדוע? בקשת שומרים על קו הטיימר של התכנית גם במהלך הפרסומות ומייצרים אפקט מהיר כמכת נינג'ה.
שעוני הפרסומות של קשת (עליון) ורשת (תחתון), בקרוב בכל מקבצי הפרסומות?
אותן ספרות המתחלפות ללא הרף מעוררות תחושה כאילו הפסקת הפרסומות תיכף נגמרת, ובכך גובר הפוטנציאל של קשת להחזיק את הצופים אצלה גם במהלך הפסקת הפרסומות. קשת מרוויחה מכך בשני מישורים: הרווח הראשון הוא שמירה על נתוני צפייה גבוהים גם במהלך מקבצי הפרסומות, והשני הוא מניעה של "בריחה" של צופים אל הערוץ המתחרה. מדובר ללא ספק, במהלך שיכול להביא לקשת לא רק צופים, אלא גם הכנסות. נכון לכרגע, לא ידוע אם קשת מתכוונת להעביר את הפורמט גם ליתר התכניות שלה, אך זו ללא ספק נקודה למחשבה.
!Every point counts
לא לחינם הערוצים נלחמים ביניהם מדי ערב על כל נקודת רייטינג. מדובר לא פחות, במטבע עליו נשען שוק התקשורת הישראלי מול חברות המדיה והפרסום, כשלכל נקודת רייטינג יש מחיר מסוים. כלומר, יותר רייטינג - יותר כסף לערוץ.
לא לחינם הערוצים נלחמים ביניהם מדי ערב על כל נקודת רייטינג. מדובר לא פחות, במטבע עליו נשען שוק התקשורת הישראלי מול חברות המדיה והפרסום, כשלכל נקודת רייטינג יש מחיר מסוים. כלומר, יותר רייטינג - יותר כסף לערוץ.
בשנים האחרונות נכנס מכשול חדש לפרסום המסורתי ושמו הדיגיטל, כשברקע טענות רבות על כך שהשיטה הישנה למדידת רייטינג כבר אינה משקפת את המצב הקיים. תאגיד השידור הציבורי לדוגמה, היה בשפל בכל הקשור לרייטינג, אך בדיגיטל הוא אחד השחקנים החזקים ביותר באופן פרדוקסלי. זו גם אחת הסיבות שמשרד התקשורת פועל לשנות את שיטת מדידת הרייטינג הקיימת ולגבש חדשה, שסביר להניח תכלול גם מדידה של צפיות חוזרות ובדיגיטל. זו, ואם כאשר תגובש, צפויה לשנות את יחסי הכוחות בין כלי התקשורת למפרסמים בעידן הדיגיטלי, ואולי אפילו גם את אלו בין ערוצי הטלוויזיה המרכזיים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(5):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
5.כל הכבוד למי שהעלה את הצעת החוקשמאלני 09/2021/07הגב לתגובה זו0 0כל הכבוד לכרמל שאמה הכהןסגור
-
4.לחייב זמן מתחילת הפרסומות ולא רק לקראת הסוףוהעוצמה המוגברת? 12/2020/04הגב לתגובה זו1 0בכל הפיסומות עוצמת הקול עולה ,בלתי נסבל ומפריע .סגור
-
3.רואנ רק מוקלטירון 12/2020/04הגב לתגובה זו0 0וגם 5 שניות מריץ כך שלעולם לא רואה פרסומותסגור
-
2.אנחנו בכלל לא צופים ב12. (ל"ת)עריד 12/2020/03הגב לתגובה זו1 0סגור
-
1.שכחתם טריק נוסף של הערוציםגל 12/2020/03הגב לתגובה זו6 0להציג טיימר רק 3 דקות לפני סיום הפסקת הפרסומות, כדי שלא נשים לב כמה זמן באמת לוקחות ההפסקות האלו, ושזה מוגזם לחלוטין.סגור


