שיווק ופרסום

במאיות השנייה: כך קשת גורמת ליותר אנשים לצפות בפרסומות שלה ומגבירה חשיפה בפריים טיים

שעוני החזרה מהפרסומות מופיעים בשני הערוצים המסחריים, אך בקשת הוסיפו אלמנט באחת התכניות שגורם לפרסומות לחלוף במהירות. מדובר במהלך שיכול לא רק למשוך יותר צופים, אלא גם מחזיק בפוטנציאל להכניס לה הרבה מאוד כסף. ומה לגבי רשת?
שרון טל |  5
פרסומות קשת ורשת
משבר הקורונה הביא פצצת רייטינג לערוצים המסחריים. כשהישראלים היו סגורים בבית וכל שהיה בתחילת המשבר הוא לצרוך תוכן בבית, בין אם בטלוויזיה או בדיגיטל. התוצאה הייתה עלייה חדה בהיקף הצופים במהדורות החדשות וגם בתכניות הפריים טיים.
אך עם פתיחת המשק, בערוצים המסחריים שוב צריכים למצוא דרכים לשמר את נתוני הצפייה הגבוהים, ולדאוג שהצופים יישארו כמה שיותר זמן מול המסך, בייחוד בעת הפסקות הפרסומות, דבר שכידוע, עם שירותי ה-Catch-up וההקלטות מראש של התכניות, ניתן גם לדלג עליו. אז איך גורמים לצופים להישאר גם במהלך הפרסומות? פשוט, גורמים להם לחשוב שהן תיכף נגמרות.
דבר שאולי ברח מעיניכם (מודים, גם לנו לקח קצת זמן להבחין בכך), הוא האופן בו מופיע השעון בצד השמאלי העליון של המסך בזמן הפסקת הפרסומות. השעון שמודיע לנו מתי יסיימו לנסות להחדיר לנו מסרים שיווקיים לראש והשידור לו אנו מחכים יחזור כדי שנוכל להשלים את חוויית האסקפיזם שלנו.
שעון העצר בפרסומות כך מסתבר, מופיע בצורה מעט שונה בערוצים 12 ו-13. בערוץ 13 השעון מופיע עם ספרות של דקות ושניות בלבד, ובקשת הוא מופיע גם עם ספרות של מאיות השנייה שמתחלפות במהירות, אך רק בתכנית נינג'ה ישראל. מדוע? בקשת שומרים על קו הטיימר של התכנית גם במהלך הפרסומות ומייצרים אפקט מהיר כמכת נינג'ה. 

שעוני הפרסומות של קשת (עליון) ורשת (תחתון), בקרוב בכל מקבצי הפרסומות? 
אותן ספרות המתחלפות ללא הרף מעוררות תחושה כאילו הפסקת הפרסומות תיכף נגמרת, ובכך גובר הפוטנציאל של קשת להחזיק את הצופים אצלה גם במהלך הפסקת הפרסומות. קשת מרוויחה מכך בשני מישורים: הרווח הראשון הוא שמירה על נתוני צפייה גבוהים גם במהלך מקבצי הפרסומות, והשני הוא מניעה של "בריחה" של צופים אל הערוץ המתחרה. מדובר ללא ספק, במהלך שיכול להביא לקשת לא רק צופים, אלא גם הכנסות. נכון לכרגע, לא ידוע אם קשת מתכוונת להעביר את הפורמט גם ליתר התכניות שלה, אך זו ללא ספק נקודה למחשבה. 
!Every point counts
לא לחינם הערוצים נלחמים ביניהם מדי ערב על כל נקודת רייטינג. מדובר לא פחות, במטבע עליו נשען שוק התקשורת הישראלי מול חברות המדיה והפרסום, כשלכל נקודת רייטינג יש מחיר מסוים. כלומר, יותר רייטינג - יותר כסף לערוץ.
בשנים האחרונות נכנס מכשול חדש לפרסום המסורתי ושמו הדיגיטל, כשברקע טענות רבות על כך שהשיטה הישנה למדידת רייטינג כבר אינה משקפת את המצב הקיים. תאגיד השידור הציבורי לדוגמה, היה בשפל בכל הקשור לרייטינג, אך בדיגיטל הוא אחד השחקנים החזקים ביותר באופן פרדוקסלי. זו גם אחת הסיבות שמשרד התקשורת פועל לשנות את שיטת מדידת הרייטינג הקיימת ולגבש חדשה, שסביר להניח תכלול גם מדידה של צפיות חוזרות ובדיגיטל. זו, ואם כאשר תגובש, צפויה לשנות את יחסי הכוחות בין כלי התקשורת למפרסמים בעידן הדיגיטלי, ואולי אפילו גם את אלו בין ערוצי הטלוויזיה המרכזיים.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    כל הכבוד למי שהעלה את הצעת החוק
    שמאלני 09/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד לכרמל שאמה הכהן
    סגור
  • 4.
    לחייב זמן מתחילת הפרסומות ולא רק לקראת הסוף
    והעוצמה המוגברת? 12/2020/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בכל הפיסומות עוצמת הקול עולה ,בלתי נסבל ומפריע .
    סגור
  • 3.
    רואנ רק מוקלט
    ירון 12/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וגם 5 שניות מריץ כך שלעולם לא רואה פרסומות
    סגור
  • 2.
    אנחנו בכלל לא צופים ב12. (ל"ת)
    עריד 12/2020/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    שכחתם טריק נוסף של הערוצים
    גל 12/2020/03
    הגב לתגובה זו
    6 0
    להציג טיימר רק 3 דקות לפני סיום הפסקת הפרסומות, כדי שלא נשים לב כמה זמן באמת לוקחות ההפסקות האלו, ושזה מוגזם לחלוטין.
    סגור