שיווק ופרסום

אל על, מאוחדת ואסותא? מה מקור השם של החברות הגדולות

את החברות והמותגים הגדולים סביר להניח שכל אחד בישראל מכיר אבל האם אתם מודעים למקור השם שלהם? למה קוראים לרשת בתי החולים "אסותא" ומה עומד מאחורי השם בזק?
מערכת ice | 
מטוס אל על (צילום פייסבוק/אל על)
כמעט כל בן אדם שיודע שיווק מודע לחשיבות של שם העסק וכיצד הוא מתכתב עם המותג שנוצר. אתר ice בדק מה מסתתר מאחורי השמות של החברות הגדולות במשק ומה מקור השם של קופות החולים. 
חברת התקשורת הוותיקה, בזק, החליטה לשים דגש על המהירות שלה בשירות ובאינטרנט, מהירות בזק. חברת סנו לדוגמה החליטה לתרגם את המילה "נקי" מהשפה  הספרדית. 
בקופות החולים אין יותר מדי ייחודיות בשמות. קופת החולים מכבי נוצרה על ידי אגודת הספורט הציונית מכבי, ששמה נושא את ראשי התיבות: מי כמוך באלים ה'. קופת חולים כללית קיבלה את השם מאמירה של אחד מהוגי הציונות, ברל כצנלסון, שהחליט להכריז על הקמת קופת חולים כללית לעובדי ארץ ישראל. בית החולים "אסותא" נקרא כפירוש מארמית שמשמעותו בריאות, מי שהגה את הרעיון לשפם היה ד"ר שאול טשרניחובסקי עם הקמת בית החולים הראשון ב-1935. 
חברת התעופה אל על קיבלה את שמה משר התחבורה הראשון, דוד רמז, שצוטט את פסוק ז', מפרק י"א של ספר יהושע: "וְעַמִּי תְלוּאִים לִמְשׁוּבָתִי וְאֶל-עַל יִקְרָאֻהוּ יַחַד לֹא יְרוֹמֵם". ו"סוגת" המייצרים מוצרי מזון, הקימו את מפעל הסוכר הראשון שלהם במדינה ליד קריית גת ובכדי לשמור על זיקה לישוב נוצר הלחם בסיסי בין המילה סוכר, למקום. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה