שיווק ופרסום

המגזר הערבי מקופח? זה סכום העתק שקיבלו לפרסום

דו"ח לפ"מ שפורסם היום בעקבות בקשתה של חברת הכנסת ג'ידא רינאוי חוף כי המגזר הערבי מקבל את נתח ההוצאות הגדול ביותר מלפ"מ, אחרי המגזר הכללי. אלה המגמות שנרשמו בשנים האחרונות
מערכת ice |  1
צפייה בטלוויזיה (צילום unsplash)
דו"ח  לבקשת חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי, ומוצגים בו נתונים על הוצאות לשכת הפרסום הממשלתית  בפילוח לפי קבוצות אוכלוסייה ואמצעי מדיה. תפקיד לפ"מ הוא מתן שירותי פרסום והפקה כגון פיתוח אסטרטגיית פרסום, מחקר, שירותי דפוס וגרפיקה, רכש ומדיה למשרדי ממשלה וגופים ציבוריים שונים.
הוד"ח מדגיש כי ללפ"מ אין תקציב העומד לרשותה, והפרסום ממומן מתקציבי הלקוחות - משרדי הממשלה והגופים הציבוריים המועברים לטיפולה, והם כוללים מע"מ ודמי טיפול.
הוצאות לפ"מ על פרסומים בשנים 2015–2020 לפי סוגי מדיה:  בשנת 2020 מסכמים סכום הוצאה הכולל של לפ"מ על פרסומים בכל סוגי המדיה היה כ-208 מלש"ח – גידול של כ-%5.22 לעומת שנת 2015.
בשש השנים האחרונות, ההוצאה העיקרית של לפ"מ הייתה על פרסום בטלוויזיה (2%–40) מכלל ההוצאות. כמו כן, בשנים האחרונות עיקר הגידול בהוצאה על פרסומים היה בשני סוגי מדיה מרכזיים – פרסום באמצעי הדיגיטל שחווה גידול של כ-78% לעומת שנת 2015 , ופרסום בשלטי חוצות שהושקעו בו בממצוע כ-10 מלש"ח בשנת 2020 - פי ארבעה לעומת שנת 2015 , בה הסכום היה כ-5.2 מלש"ח.
 
בשנת 2021 (ינואר–נובמבר) כלל ההוצאות על פרסומים באמצעי מדיה שונים בלפ"מ היו כ-217 מלש"ח. ההוצאה העיקרית על פרסום הייתה  עבור שני סוגי מדיה מרכזיים: פרסום בטלוויזיה (42%) ופרסום באמצעי הדיגיטל (31%).
הדו"ח מייחס שימוש ושנה באמצעי פרסום שונים לפי מגזרים כך שבמגזר החרדי הפרסום בעיתונות נפוץ יותר, במגזר הכללי הפרסום במדיה הדיגיטלית גדול יותר, פרסום באינטרנט הפך נפוץ במיוחד עבור כלל המגזרים, ואילו פרסום ברדיו חזק במיוחד במגזרים החרדי והחילוני. 

 פילוח הוצאות לפי מגזר: 82% מסך ההוצאות, המהווים 76.2 מיליון ש"ח, יוצאים חטובת פרסומים ייעודיים לחברה הכללית. הנתח השני בהיקפו הוא הוצאות לפ"מ על פרסומים ייעודיים למגזר הערבי עם 10% מכלל ההוצאות ו-9.29 מיליון ש"ח. החברה החרדית עם 5% מסך ההוצאות המהווים 5.02 מיליון ש"ח.
 
בהודעת הפרסום נטען כי, "עולה כי אנשי הלפ"מ אינם מצליחים לבצע את תפקידם לספק מידע קריטי מהמדינה לאזרח הערבי ובכך משעתקים ואף מגדילים את הפערים בין החברה הערבית לבין החברה הכללית. מצב זה מוביל לאי מיצוי זכויות, חוסר אמון ובמהלך משבר הקורונה ראינו כיצד זה עלול להוביל גם לפגיעה בחיי אדם.  
"על הלפ"מ להעסיק עובדים מהחברה הערבית, להעניק להם הזדמנות להתקדם אל מוקדי קבלת ההחלטות וכך לקבל  תמונה מלאה על המתרחש בשטח. בנוסף יש לקבוע קריטריונים ברורים ושקופים לציבור כך שיהיה ניתן לראות כיצד מחולק התקציב".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אבל הם 20% והיו צריכים לקבל 20% בחישובים האלה... :) (ל"ת)
    אלון 01/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור