פרויקטים

מחירי הדיור בתל אביב מזנקים? לא תאמינו מה קורה ביפו

כשחלום הדירה מתרחק, שיכון ובינוי וארק גרופ מציעות דירות במחיר שפוי. הכירו את פרויקט D Point – המאפשר לרכוש דירה גם בסכומים של 3-2 מיליון שקלים, כולל חניה. דן מויאל, סמנכ"ל השיווק והמכירות בשיכון ובינוי: "הזדמנות למגורים איכותיים בתל אביב-יפו, במחירים שעדיין לא מגלמים את מלוא ערך הנכס"

יפו (צילום נועם פריסמן באדיבות שיכון ובינוי)
מחירי הנדל"ן למגורים ממשיכים לטפס, ומביאים את הזוגות הצעירים לחפש אלטרנטיבות. הדברים מקבלים משנה תוקף כאשר מדובר בתל אביב, העיר שבה מחירי הדירות נחשבים לבין הגבוהים בעולם ועומדים על כ-60 אלף שקלים למ"ר. כשזה מצב העניינים, לא מפתיע שעוד ועוד תושבים החלו לשנות כיוון: לנדוד מלב תל אביב לדרומה של העיר – המתפתחת בקצב מהיר לא רק מבחינה תחבורתית, אלא גם בהיבט הנדל"ני.
אזור שכבר מסומן כחם במיוחד הוא יפו, שמצליח גם במצב העניינים הנוכחי להציע פתרונות דיור איכותיים – ובמחיר שפוי. כמה שפוי? המחיר למ"ר בדירה ממוצעת בחלק הצפוני של תל אביב, יכול לנוע סביב 45 אלף שקלים בחלק מהפרויקטים. בדירות החדשות המחיר אף גבוה יותר, עם פרויקטים בטווחים של 70-60 אלף שקלים למ"ר. באותו הזמן בדיוק ביפו, לפחות בחלק מהפרויקטים, המחיר למ"ר בדירה ממוצעת נע סביב 36-34 אלף שקלים למ"ר.
יפו ד', היא משכונותיה הוותיקות של יפו, ושורשיה בשנות ה-50 וה-60 של המאה הקודמת. היא מהווה חלק מרובע 7 ותחומה בין שכונת יפו א' (דקר) מצפון; שכונת נווה גולן ממערב; העיר חולון, נתיבי איילון ומחלף וולפסון ממזרח; והעיר בת ים ממערב. השכונה מאגדת מגוון מוסדות חינוך, ובין היתר גם גני עירייה, כשבהקשר הזה חשוב להוסיף כי מתכוננים להיבנות בה גם אשכולות גנים חדשים. באזור יש גם מספר בתי ספר, כולל איתמר בן אבי המשתייך לזרם הממלכתי ומרכז תרבות. המכללה האקדמית תל אביב-יפו שוכנת אף היא בסביבה ומושכת גם קהל של שוכרים. לכל זה צריך להוסיף כמובן את הקרבה לחוף הים, שמשחקת תפקיד חשוב – ומביאה לא רק משפחות צעירות לקנות דירות באזור, אלא גם קהל משקיעים שמבינים שיוכלו ליהנות מעליית ערך עתידית.
 
"שוק הנדל"ן בגוש דן נמצא בתקופה של עיצוב מחדש, כאשר אזורים סמוכים למרכז תל אביב חווים האצה בפיתוח ובהשבחת ערך – ושכונת יפו ד' היא דוגמה מובהקת", מסביר דן מויאל, סמנכ”ל השיווק והמכירות בחברת שיכון ובינוי. "מדובר בשכונה המחוברת למוקדי התעסוקה, התרבות והחינוך של תל אביב, ונהנית מתשתיות תחבורה חדשות המקטינות משמעותית את זמני ההגעה למרכז".
"מניסיוננו, אזורים שמצטרפים למארג התחבורתי של העיר ועוברים התחדשות מואצת, מתאפיינים בזינוק מתמשך בשווי הנכסים", מחדד מויאל. "מי שמזהה את הפוטנציאל הזה בשלב הנכון, נהנה מעליית ערך משמעותית תוך שנים ספורות. פרויקט D Point שאנו מובילים ביפו ד' מציב הזדמנות אמיתית – לרוכשים המחפשים פתרון למגורים איכותיים בתל אביב-יפו במחירים שעדיין לא מגלמים את מלוא ערך הנכס, ובמקביל גם מייצרים למשקיעים השקעה אסטרטגית באזור שמגדיר מחדש את מפת הביקושים בתל אביב".

פרויקט D Point. "לקנות דירה במחיר שפוי" (הדמיה AIKO)
מתן קוך, מנכ"ל ארק גרופ, השותפה לשיכון ובינוי בפרויקט D Point, מציין: "היכולת של זוגות צעירים לרכוש דירה בתל אביב ובמרכז נשחקת, על רקע עליית המחירים שאנחנו פוגשים באזור. התחבורה הציבורית המתפתחת, במיוחד הרכבת הקלה והקו האדום, מקרבים את מרכז תל אביב ליפו. לפרויקט שלנו, D Point, יש יתרון עצום: הקו האדום עוצר בתחנת המחרוזת, 400 מטר אווירית משם. 400 מטר מזרחה, נמצאת תחנת וולפסון. לגור היום ביפו ד', זה אומר שבמרחק 5 דקות נסיעה אתה בשדרות רוטשילד. אנשים מבינים את זה, ומכאן מגיעים גם הביקושים לאזור".
בפרויקט D Point ייהרסו 4 בניינים ותיקים ברחוב המחרוזת 41-35 בשכונת יפו ד', הכוללים 64 יחידות דיור. את מקומם במתחם המחודש, ייתפסו בניינים חדישים ומודרניים בגובה של 10 קומות, ובסך הכל 148 יחידות דיור מרווחות (84 מתוכן מיועדות למכירה) המאופיינות בחללים מוארים וכוללות גם מרפסות שמש. הפרויקט יכלול גם חניון תת קרקעי משותף לטובת ציבור הדיירים.
"המחיר בדירות הגדולות בפרויקט, אלו של 5-4 חדרים, הוא סביב כ-34 אלף שקלים למ"ר. בדירות הקטנות זה מגיע עד כ-42 אלף שקלים למ"ר", מציינים מויאל וקוך. "במילים אחרות: אפשר להשיג דירת 2 חדרים בתל אביב-יפו ב-2.3 מיליון שקלים – ולא רק זה: הדירה גם כוללת חניה".
לא במקרה, מדגישים השניים את סוגיית החניה. זה לא סוד, בעוד בלא מעט מהפרויקטים בתל אביב עומד תקן החניה על 0.8-0, כלומר אין לדירה חניה או שיש חניה אחת לכל שתי דירות – דיירי D Point ייהנו מחניה אישית לכל דירה: "חלק ניכר של הדירות נמכר ללא חניה, וגם אלה שכן – זה נעשה במכפיל, במתקן חניה, כששני כלי רכב חונים יחד, אחד מעל השני. בפרויקט D point, בעלי הדירות נהנים מחניון רחב, עם חניה בטאבו מוצמדת לכל דירה. חלק מהדירות יקבלו גם מחסן. מבצעי מימון? יהיו, אבל בעיקר לרוכשים הראשונים".
 
לצד איכות מגורים משודרגת, יתרון מרכזי בפרויקט טמון כאמור במיקומו האופטימלי – קרבה למוסדות חינוך; קניונים, מרכולים ושווקים עירונים; מרכזי תרבות ופנאי דוגמת מרכז אניס ומרכז הטניס של יפו; ריאות ירוקות ובראשן פארק דוידוף, כמו גם גינות קהילתיות ומסלולי טבע עירוני – וכמובן חוף גבעת עלייה. בהיבט התחבורתי, ייהנו הדיירים מסמיכות לא רק לרכבת הקלה, אלא גם לתחנת רכבת ישראל ולתחנות אוטובוס עירוניות ובין עירוניות. למשתמשי התחבורה הפרטית, גישה נוחה לעורקי תנועה מרכזיים: נתיבי איילון ומחלף וולפסון.

הרכבת הקלה ונמל יפו. "שוק הנדל"ן בגוש דן מתעצב מחדש" (צילומים נועם פריסמן באדיבות שיכון ובינוי)
"השורה התחתונה ברורה: לקנות ב-3 מיליון שקלים דירה מרווחת, זה מוצר שלא קיים בתל אביב", מסכם קוך. "לא לשכוח, בפרויקטים רבים בעיר המחיר הוא 4.5 מיליון שקל וצפונה. כך שיש כאן לא רק חלופה, אלא מוצר אחר לגמרי שמאפשר לזוגות צעירים לקנות דירה במחיר שפוי. כשמביאים בחשבון את התחבורה הציבורית המתקדמת ואת ההתחדשות האזור – מחירי הדיור בפרויקט בפרט ובסביבה בכלל, צפויים לעלות משמעותית בשנים הקרובות".
(בשיתוף שיכון ובינוי)