פרויקטים

בלי כלים, בלי משלוחים: בשורת האוכל המוכן של יוחננוף

ברשת המזון זיהו את הדרישה של יותר ויותר ישראלים לאוכל מוכן, ומספקים את הפתרון. הקונספט: תפריט טרי, עשיר ומזין, המיוצר מדי יום במטבחי הסניפים. אלעד חרזי, המשנה למנכ"ל יוחננוף: "יש כאן בשורה אמיתית של חיסכון בעלויות"

בשיתוף יוחננוף | 
תמונה להמחשה בלבד (צילום shutterstock באדיבות יוחננוף)
"כאמא לארבעה ילדים, בכל נקודת זמן אני צריכה שיהיה בבית אוכל מוכן. במרבית הפעמים אני מקפידה לבשל בעצמי, אבל כשיש אילוצים ואני פחות זמינה  – יש לי פתרון קבוע: האוכל המוכן של רשת יוחננוף", מתארת אימבר מפתח תקווה. "המבחר עצום, המנות גדולות והתחושה היא של אוכל של בית. המחיר שווה לכל נפש, בטח ביחס להזמנה של קייטרינג – וכשמדובר במשפחה של 6 נפשות, גם להיבט הכלכלי יש משמעות. לכל אחד אצלנו יש את המנות שהוא אוהב, וכשאנחנו מזמינים אוכל לסעודת שבת, גם ביום ראשון הוא טרי וטעים. על האוכל המוכן של יוחננוף המלצתי למשפחה המורחבת והחברים. גם הם כבר אימצו אותו".
גם עבור ערן, איש היי-טק מהוד השרון, האוכל המוכן של רשת יוחננוף מספק מענה הולם. "בסדר היום העמוס שלי, יש לי פחות זמן לבשל", הוא מספר. "בעבר נהגתי להזמין משלוחים מכל מיני מסעדות באזור – אבל גם מבחינת ההיצע וגם מבחינת התמחור, זה פחות עבד מבחינתי. כשנפתחה מחלקת אוכל מוכן בסניף יוחננוף ליד המשרד שלי, החלטתי לקפוץ ולנסות – ומאז כמעט כל יום אני שם. המנות ברמת ביצוע גבוהה, שהפתיע אפילו אותי. אני לא צריך להתפשר על המחיר ולא על האיכות. חוץ מזה, החבר'ה ביוחננוף כבר מכירים אותי, ומכינים לי את האוכל בדיוק כמו שאני אוהב".
 
מחלקת האוכל המוכן בסניף יוחננוף בכפר סבא. "מגוון של 200-150 מנות בסוף השבוע" (צילום יריב אלדד, באדיבות רשת יוחננוף)
בשורה צרכנית
אימבר וערן הם רק שניים מבין רשימה הולכת וגדלה של ישראלים, שהאוכל המוכן של יוחנוף הוא כבר חלק בלתי-נפרד מהתפריט שלהם. ברשת המזון החליטו להרים את הכפפה ולהראות שהשילוב בין סופרמרקט ואוכל מוכן –  שכבר הוכיח את עצמו כקונספט מנצח ברחבי העולם – יכול לעבוד מצוין גם  בישראל.
"הפעילות הנוגעת לאוכל המוכן קיימת אצלנו כבר שנים רבות, והיא מממשיכה להתרחב עם צמיחת הרשת", מסביר אלעד חרזי, המשנה למנכ"ל ברשת יוחננוף. "הרציונל הוא להציע אוכל מזין, בריא וטעים, המבושל מדי יום מחומרי גלם איכותיים וטריים – תוך הקפדה על סטנדרטים גבוהים בכל שלבי הייצור. המענה לצרכן הוא כפול: גם חוסך את הצורך בקנייה מרובה של פרודוקטים ובזבוז זמן יקר במטבח, וגם מייתר את הצורך בהזמנת קייטרינג או משלוח ממסעדה. בשני המקרים, יש כאן בשורה אמיתית של חיסכון בעלויות. השורה התחתונה היא שמשתלם יותר לקנות אצלנו".
חווית קנייה משודרגת
על תרגום החזון של הרשת לרמה הפרקטית, אחראי ליאור שיר, מנהל האוכל המוכן ביוחננוף: "אנחנו מציעים תפריט עשיר ממיטב חומרי הגלם, כשמחלקת האוכל המוכן בכל סניף מנוהלת על ידי שפים מנוסים. התהליך כולו מבוצע IN HOUSE בפס נע: מקליטת חומרי הגלם, דרך חדרים ייעודיים לשטיפת פירות וירקות, חדרי קירור לאכסון הבשר, העופות והדגים, קצביה, מחסן תבלינים ורטבים, ועד מטבחים מרווחים ומאובזרים לבישול המנות".
"ביוחננוף יש לנו תוכנית עבודה סדורה המתבצעת תחת בקרה ופיקוח קפדניים של מנהלי המחלקות, משרד הבריאות והרבנות הראשית", מבהיר שיר. "באופן הזה, אנחנו מקצרים ומייעלים את התהליך, ומוודאים ששום פרט לא ייפול בין הכיסאות".
התפריט עצמו מכוון לגבולות גזרה רחבים: תבשלים ביתיים, פשטידות וקישים, דגים בכל וריאציה אפשרית, שניצלים, עופות וצלי, מעורב, שיפודים וגריל אמריקאי, מטבח אסיאתי, ממולאים, פסטלים וסיגרים, כמו גם סלטים הנחתכים ישר על המקום – וזו רק רשימה חלקית מארסנל המנות הממתין ללקוחות.
"כל אחד ימצא אצלנו מנה שהוא אוהב ובמינון שמתאים לו. בסוף השבוע המגוון עומד על 200-150 מנות, לצד מאפים, לחמים וקינוחים. כמובן שגם לציבור הצמחוני אנו דואגים להיצע רחב", מפרט שיר. "בנוסף לתפריט הקבוע, אנו מייצרים כל העת התאמות לקהל הלקוחות שלנו. כך לדוגמה, לירושלמים אנחנו מכינים חמין בכל ימות השנה ולא רק בעונת החורף. תוך כדי תנועה אנחנו משלבים עוד מנות חדשות ותמיד נמצאים עם האבצע על הדופק".
דגש מיוחד, המושרש בקרב עובדי הרשת, נוגע ליצירת חווית קנייה משדורגת. "80% מהמגיעים למחלקות האוכל המוכן ביוחננוף הם לקוחות קבועים. האינטראקציה היא הרבה מעבר למוכר וקונה" מתגאה שיר. "חלקם אגב, באים לסופר רק בשביל האוכל המוכן. זו גם הסיבה שבכל סניף הצבנו פינות אוכל מושקעות, שייתנו אווירה של מסעדה או בית קפה".
על רקע הצלחת פורמט האוכל המוכן, ביוחננוף לוקחים את הנושא עוד צעד קדימה: עם קייטרינג לאירועים פרטיים ועסקיים. "אנו ערוכים לתת פתרונות גם בהיקפים גדולים, יש תפריט מיוחד ופונקציה ייעודית שאחראית רק על הנושא הזה", מציין שיר. "פרצנו פה עוד תקרת זכוכית, ואנחנו מרגישים את ההיענות מהשטח".
 
האוכל המוכן ביוחננוף. "תפריט עשיר ממיטב חומרי הגלם, בניהול ופיקוח של שפים מנוסים" (צילום יריב אלדד, באדיבות רשת יוחננוף )
מקצצים במחירים
ברשת יוחננוף מקפידים להתכתב גם עם העננה הכלכלית המרחפת בעת האחרונה על יותר ויותר משפחות בישראל. "בעידן של יוקר מחייה כשהצרכנים מהדקים את החגורה, חשוב לנו ללכת לקראתם ולהנגיש עבורם גם את האוכל המוכן", מפרט המשנה למנכ"ל, חרזי. "זה בא לידי ביטוי במבצעים דו שבועיים, במסגרתם אנחנו מקצצים במחירים ומטמיעים התנהלות צרכנית אחראית. בהקשר הזה חשוב גם להדגיש שאנו מעבירים מנות אוכל מוכן למרכז לזכרו של מייקל לוין לסיוע לחיילים בודדים".
מתוך 40 סניפי יוחננוף, הפרוסים מקריית שמונה בצפון ועד באר שבע בדרום, 17 מצוידים במחלקת אוכל מוכן – כשבמבט קדימה, היעד הוא שמחלקות האוכל המוכן יהיו חלק בלתי-נפרד גם מהסניפים החדשים שיפתחו. "הניסיון והמיומנות שרכשה הרשת הם עצומים, הן ברמת הציוד והן ברמת הפרודוקטים", מסכם חרזי. "בזכותם מתאפשר לנו להיות בחוד החנית של האוכל המוכן בישראל".
להזמנת קייטרינג של יוחננוף,053-8283182
 בשיתוף יוחננוף