אייס

שוק הרכב מתחמם: קבוצת צ'מפיון מוטורס תוציא אחד ממותגי הרכב שלה למכרז

ככל הנראה מדובר באאודי המטופל מזה 6 שנים באדלר חומסקי. בקרב העשירייה הראשונה בענף נותרו רק זרמון גולדמן ו-JWT ללא תקציבי רכב
תקציב הפרסום של מותג הרכב אאודי מקבוצת צ\'מפיון מוטורס מסיים כנראה את דרכו במשרד הפרסום אדלר חומסקי המטפל בו ב-6 השנים האחרונות - כך נודע לאייס.
במקביל לעזיבת תקציב הרכב של סיטרואן את משרד הפרסום זרמון גולדמן לאחר תקופה ארוכה כך גם בצ\'מפיון מוטורס החליטו לרענן את הפעילות הפרסומית של אחד ממותגי הרכב שלה המטופלים באדלר חומסקי. המדובר הוא בתקציב הפרסום של אאודי שיסיים את דרכו במשרד. בימים אלו החלו בצ\'מפיון מוטורס באיתור משרד פרסום חדש. אאודי וסיטרואן מתחילים, כך נראה, סבב של תזוזות בקרב תקציבי הפרסום של שוק הרכב בישראל.
בשלב זה טרם ידוע מי המשרדים שנמצאים בתמונת התקציב אך בכל הקשור לעשירייה הראשונה בישראל המצב די צפוף. ראובני פרידן שהיה עד לפני שבוע אחד האחרונים שלא טיפל בתקציב פרסום אינו פנוי. לאייס נודע כי ראובני פרידן היו אחת האופציות המועדפות של אנשי אאודי אך המשרד בחר שלא להמתין הרבה כאשר התגלגלה לפתחו הצעה אטרקטיבית מכיוון סיטרואן. כרגע, כפי שזה נראה זרמון גולדמן ו-JWT שאיבדו את סיטרואן וסובארו (בהתאמה) עשויים להפוך למועמדים הטבעיים המובילים.
האתגר של איתור משרד פנוי ללא תקציב רכב לא הופך לפשוט יותר בעשירייה השנייה של משרדי הפרסום שכן גם שם רוב המשרדים כבר מטפלים במותגי רכב: דרורי שלומי עם אלפא רומיאו, ברוקנר נטע יער עם פיג\'ו, ענבר מרחב שקד עם ניסאן, רגב קויצקי עם קיה ועוד. ייתכן ואחד מהם יבחר לפזול לכיוון אאודי ולוותר על תקציב קיים. במידה ואכן יתפתחו כך הדברים זה יוביל בהכרח לניסיונות של משרדים נוספים לשפר עמדות בתחום תקציבי הפרסום בקטגוריית הרכבים.
תקציב הפרסום של אאודי הוא מהמובילים בקרב מותגי צ\'מפיון מוטורס. בשנת 2010 עמד התקציב על כ-6.7 מיליון דולר במחירי מחירון על פי יפעת בקרת פרסום. במחצית הראשונה של 2011 עמד תקציב הפרסום של אאודי על כ-3 מיליון דולר במחירי מחירון.
צ\'מפיון מוטורס הוא אחד מתקציבי הפרסום הבולטים באדלר חומסקי ורוב ההיקף הכספי של הפעילות יישאר בידיו. מותגי רכב נוספים של הקבוצה המוחזקים במשרד הם סיאט, סקודה ופולקסווגן שעבר אליו בתחילת 2010 לאחר שטופל על ידי משרד הפרסום פוגל אוגילבי. במחצית הראשונה של 2011 עמד תקציב הפרסום של פולקסוואגן על כ-5.5 מיליון דולר במחירי מחירון. תקציב הפרסום של סיאט עמד אותה התקופה על כ-1.8 מיליון דולר במחירי מחירון ותקציב הפרסום של סקודה עמד על 2 מיליון דולר, במחירי מחירון, על פי יפעת בקרת פרסום.
מצ\'מפיון מוטורס נמסר: \"חברת צ\'מפיון מוטורס נמצאת בקשרי עבודה אסטרטגיים עם אדלר חומסקי מזה שנים רבות. החברה מרוצה מאוד משיתוף הפעולה הזה ומאמינה שיימשך בשנים הבאות. מעת לעת, כמו גם היום, בוחנת החברה את אסטרטגיית הפרסום שלה, ובמסגרת זו נעשו מספר פגישות עם גורמים בענף בהקשר הכללי. יש לזכור כי מותג Audi מוביל בשנים האחרונות את שוק רכבי הפרמיום בישראל בהפרש ניכר, ואין ספק כי למשרד \'אדלר חומסקי\' היה חלק ביצירת הובלה זו\".
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    נקרע מצחוק...
    מכיר 06/2011/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאיש קראייטיב שעבד לא מעט על קמפיינים לרכב אף פעם לא הבנתי בשביל מה הם משלמים מאות אלפי דולרים למשרדי הפרסום. בענף הרכב 90% מהקמפיינים זו תמונה יפה של הרכב מתוך הקטלוג מלווה בשורה רלוונטית לאסטרטגיה. שום קראייטיב. קופי+ ארט+ איש מדיה פרילאנס יכולים לעשות קמפיין כזה ביום וחצי בלי צורך במערכת המסורבלת והיקרה של משרדי הפרסום.
    סגור
  • אתה גאון
    מבין 06/2011/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל אין לך מושג ירוק איך הענף עובד
    סגור
  • אשמח אם תסביר לי בקצרה (ל"ת)
    מכיר 06/2011/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    "זרמון ן- jwt בעשירייה הראשונה"
    הקטנונית 06/2011/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה קשה לכם לבדוק את הדברים?? זרמון ו JWT לא רואים את העשירייה גם עם טלסקופ החלל האוול
    סגור
  • 7.
    לאן ילך התקציב
    יובל 06/2011/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק משרד רענן ינער את המותג ויוביל אותו חזרה לדרך הנכונה. עושה רושם שהמשרד הזה צריך לבוא מהעשירייה השלישית ולעשות לכולם בית ספר. כל הדרורי שלומי והג'יי דבל-יו טי כבר עייפים, וכבר ראינו מה עשו לסובארו...
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    תקציב רביעי של אדלר שעוזב
    מדיה 06/2011/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתחילת השנה עזבו ביטוח ישיר, פסגות, דלק ועכשיו אאודי. מה יהיה? האם אדלר בדרך להתרסקות?
    סגור
  • 5.
    (ל"ת)
    טעות 06/2011/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    (ל"ת)
    טעות 06/2011/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    בהחלט לא נורא
    לא קרה כלום 06/2011/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רוב הכסף נשאר עדיין באדלר. למי הם יעברו בעשירייה השנייה, למי?
    סגור
  • 2.
    הגיוני
    לא נורא 06/2011/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קשה מאוד להחזיק 4 מותגים של אותה הקבוצה במשרד אחד. החלטה נבונה מצד צ'מפיון מוטורס
    סגור
  • 1.
    מביאים אחד מפסידים שניים. זה הענף הזה (ל"ת)
    וואקה וואקה 06/2011/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • גדולה (ל"ת)
    טעות 06/2011/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור