אייס
"מזל שהבאנרים פה לא על חמורים"
4 פרסומאים שעברו דרך המשרדים הגדולים לא שומרים דבר בבטן. "הבעיה של השוק הקוקסינלי וחסר היכולת שלנו היא שדיגיטל נמדד כמו הטלוויזיה"; על מודל התשלום: "בחו"ל יש בילינג לפי שעות ורעיונות - פה מכירים רק מדיה"
זה לא ראיון בעניבה, רחוק מזה. ארבעה פרסומאים בני 37 שעברו דרך המשרדים הגדולים (מקאן, גיתם, Next-in) ופרשו לעצמאות, מדברים על כוס בירה על הכל. מקס שצ\'רבקוב (Hooligans יחד עם שהר לוינשטיין), עומר אסף (פלא-פה יחד עם מיכאל מור יוסף), מירן פחמן (PH יחד עם יגאל חזן) וארז רובינשטיין (טוונטי-טרי יחד עם יוסי צרפתי).
בשונה מבכירי הפרסומאים, מרתק לשמוע מה יש לצעירי הענף שצברו ניסיון במשרדים הגדולים לומר על הביזנס. התוצאה היא מסע של תובנות בין המניפסטים הזועמים מבית שצ\'רבקוב, הישירות של פחמן, הכנות של רובינשטיין וההישג של אסף שגרף קמפיין של פייזר מתחת לאף של 2 משרדים גדולים.
שצ\'רבקוב: \"היום, להתייחס לדיגיטל כדיגיטל זו טעות. זה כמו שלא תלך מכאן לראיין פרסומאים שעושים פרינט או סרטוני טלוויזיה. היום משרד פרסום מתעסק באיך ולא במה וזו הבעיה. הדיפרנציאציה צריכה להיות ברעיונאות – ב\'מה\' ולא ב\'איך\'\".
פחמן מסכים. \"בתחילה ההבחנה הייתה טכנית, מוטה לאנשי הטכנולוגיה. כיום, מה שמשותף לכולנו הוא ההבנה הקונספטואלית והפרקטית של הדיגיטל והיכולת לשלב את זה עם פרסום רגיל\". אבל פחמן, כמו פחמן, חייב להקשות. \"בעולם בו מאסטר שף מביאה 1.5 מיליון צופים, מה שווה פעילות פייסבוק עם 100 אלף איש?\"
לא כולם מסכימים עם פחמן. רובינשטיין למשל: \"מישהו מכם בכלל זוכר פרסומת אחת ששודרה בגמר מאסטר שף?\"
שצ\'רבקוב, כהרגלו, יורה: \"מי שהיום מנהל את השוק, מנהל את המדד ומנהל בכלל את כל האינטרס של מודל העמלות זה אנשים שצופים בטלוויזיה, זה לא אנחנו. אנשים שינהלו את זה בעוד 10 שנים יצרכו בצורה אחרת ויבינו את זה בצורה שונה\".

מקס שצ'רבקוב, Hooligans
עדייו מגששים באפלה
הדיגיטל בשוק הפרסום בישראל עדיין לא מצא את הכסא בו הוא מרגיש נוח. התפיסות השונות לגביו באות לידי ביטוי גם כאן . בעוד ששצ\'רבקוב חותר לסדר עולמי חדש בו אין דבר כזה \'חשיבה דיגיטלית\' ייחודית, רובינשטיין דווקא טוען כי \"אם אין דבר כזה חשיבה דיגיטלית נפרדת, שמחייבת אותך לרדוף אחרי בלוגים כל היום, אנחנו נחזור בדיוק למקום ההוא מלפני 10 שנים של \'בוא תעשה לי באנר וזהו\'.
שצ\'רבקוב: \"אני לא מסכים איתך, בתור פרסומאי נגזר עליך להיות מעודכן תמיד. מבחינתי הטכנולוגיה היא האקטואליה החדשה. הדוגמא הטובה שממחישה שאין צורך ב\'חשיבה דיגיטלית\' היא העובדה שהתוצר העיקרי של משרדי הפרסום זה סרטונים וזה למרות שאחוז אפסי מהפרסומאים הם בוגרי קולנוע - פשוט כי זה מדיום שכולנו צורכים וזה מה שיקרה גם לדיגיטל. בסופו של דבר אתם אנשים טכנולוגיים כמו שאני רקדנית בטן אבל אתם עדיין עושים דיגיטל כי אתם צורכים את זה בלי הפסקה\".
-איך קורה שבסוף 2011 עוד נמשכים החיפושים אחר מודל העבודה הנכון?
שצ\'רבקוב: \"אסור לשכוח - אנחנו חיים בכפר דייגים ערבי במזה\"ת, מזל שאנחנו לא עושים באנרים על חמורים עדיין. זה פלא בעיניי שיש בכלל חשמל\".
שצ\'רבקוב: \"אסור לשכוח - אנחנו חיים בכפר דייגים ערבי במזה\"ת, מזל שאנחנו לא עושים באנרים על חמורים עדיין. זה פלא בעיניי שיש בכלל חשמל\".
פחמן: \"בשורה התחתונה, ואולי אני כורת את הענף עליו אני יושב, אני חושב שהדיגיטל לא תופס נפח כמו בשווקים בארה\"ב ובאירופה כי זה לא הוכיח את עצמו כדי לגדול מספיק. הטלוויזיה עוד אפקטיבית ולא ראינו עדיין מקרים בהם קמפיין דיגיטלי עשה מהפך, ומי שאומר אחרת הוא שקרן או שרלטן. מה שעובד יפה זה ייצור המעורבות ושיחה, ושילוב בין המדיומים\".
\"החיסרון הכי גדול של הדיגיטל הוא גם היתרון הכי גדול שלו - שהוא מדיד\", אומר שצ\'רבקוב, וזוכה להנהוני הסכמה. \"הבעיה הכי גדולה של השוק הקוקסינלי וחסר היכולת שלנו היא שאנחנו מודדים את הדיגיטל בכלים של טלוויזיה. חשיפה, הקלקה - מי שם על זה בכלל? זה היה רלוונטי לפני שנים. אני חושב שאי אפשר למדוד על פי מדד GRP מטומטם שהיה רלוונטי פעם. צריך להציג מדד חדש, רלוונטי עם ערך גדול יותר - אי אפשר למדוד משהו חדש בכלים של לפני 50 שנה\".
-איפה היתרון שלכם בתחרות על לקוחות מול משרדי הענק?
אסף: \"אנחנו באים \'לתת את התחת\' עבור הלקוחות שלנו\".
אסף: \"אנחנו באים \'לתת את התחת\' עבור הלקוחות שלנו\".

ארז רובינשטיין, 'טוונטי-טרי' (מימין) ועומר אסף, 'פלא-פה'
רובינשטיין: \" אני זוכר שפתחתי עם יוסי (צרפתי. מ\"ב) לפני שנתיים והיינו 2 קופירייטרים, שזה בכלל בזבוז משאבים. באנו ללקוחות עם רעיונות \'מעיפי תחת\' והם פשוט לא הבינו מה אנחנו רוצים מהחיים שלהם. לאט לאט אתה מבין שאתה צריך להתאים את הרעיון המתאים לכל לקוח ויש לקוחות שאין מה לעשות, אתה צריך לרכוש את אמונם ורק בקמפיין ה-3 הם יתמסרו אליך לרעיון מדליק שהם טרם ניסו. זאת הרבה עבודה סיזיפית ולא זוהרת. אתה יוצא מפרזנטציה מעולה ובטוח שמחר אתה מזמין 2 מיליון דולר בפריים-טיים ואז אומרים לך \'שמע, ופה ושם\' וכאלה, ואתה מבין ש-2 קודקודים בחשו מאחורה ותשכח מהתקציב כי הכל זה קשרים אישיים ופוליטיקה\".
\"את המציאות שאתה מתאר חוויתי בעיקר בתקופת גיתם, אחרי מקאן דיגיטל\" אומר שצ\'רבקוב. \"אנחנו לפעמים מגיעים ללקוחות שאנחנו מקדימים ב-10 צעדים - הם לא מבינים על מה אתה מדבר! צריך לקחת אותם תמיד חצי צעד קדימה מהמקום בו הם נמצאים\".
רובינשטיין מנסה לפשט את הנושא דרך הנעליים של הלקוח ואומר: \"אותו מעניינת השורה התחתונה של המכירות וזו לא תזוז בלי קמפיין מאסיבי. אני זוכר את קמפיין סלקום, מהראשונים במקאן (הפאזל של 3 מיליון הלקוחות). זו הייתה הצלחה שברגע שהבינו אותה בסלקום הזרימו עוד תקציבים. לי בטוונטי-טרי היה לדוגמא קמפיין מעולה ודיגיטלי בלבד והיה לי \'שקל וחצי\' למדיה. הלקוח אמר שהוא רגיל לחלק דוגמיות ולראות תוצאות ולך תסביר לו עכשיו שהוא צריך להשקיע עוד כסף כדי לראות תוצאות גם בקמפיין הזה.
מפוצצים 100 אלף שקל על מקומון בנתניה
שצ\'רבקוב: \"כן, אבל זו הטעות של כולנו לדעתי כי לפעמים אנחנו קצת חזירים. אנחנו צריכים לדעת לייעץ ללקוח ולחשוב באמת - האם אנחנו מייצרים עבורו ערך. בינינו, האם לא כדאי לו לקחת את ה-100 אלף שקל שלו, לפוצץ אותם באיזה מקומון בנתניה ולראות אחוז וחצי עלייה במכירות?\"
רובינשטיין: \"אני מסכים אתך לגמרי. אם לקוח שואל אותי, מה כדאי לי לעשות - עוד מודעה ב\'עכבר\' או מודעות גוגל שאני לא מרוויח עליהם כלום, אני אומר לו שיילך לגוגל כי אני מבין בסופו של דבר שאם לקוח מרוצה מהמכירות הוא סומך עליך ומגדיל תקציבים\".
-יש את תפיסת ה\'גנבים\' שמרחפת מעל ענף הפרסום, אתם מרגישים את זה?
רובינשטיין: \"כן ולא, המשרדים הרבה פעמים מרוויחים במקומות שהלקוח לא יודע מזה וזה רק בגלל שהלקוח לא משלם לו במקומות שהוא כן צריך לשלם לו. הלקוח למשל לא משלם על צוות האסטרטגיה שהמשרד מעמיד ועל צוות הקריאייטיב שעובד שעות. בחו\"ל אין דבר כזה, יש בילינג של שעות, של רעיונות. אצלנו מכירים רק דבר אחד - מדיה\".
רובינשטיין: \"כן ולא, המשרדים הרבה פעמים מרוויחים במקומות שהלקוח לא יודע מזה וזה רק בגלל שהלקוח לא משלם לו במקומות שהוא כן צריך לשלם לו. הלקוח למשל לא משלם על צוות האסטרטגיה שהמשרד מעמיד ועל צוות הקריאייטיב שעובד שעות. בחו\"ל אין דבר כזה, יש בילינג של שעות, של רעיונות. אצלנו מכירים רק דבר אחד - מדיה\".
-החיוב לפי שעות חייב לקרות גם כאן?
\"זה ירים את האיכות של המוצרים בצורה משמעותית\" אומר שצ\'רבקוב. \"אני אסביר לך איפה הבעיה: נכנס לקוח למשרד פרסום, מכניס בריף, אתה עובד עליו 3 חודשים עם כל הצוותים. מגיעים למצגת, שומעים \'לא טוב - תביאו עוד אחד ואז עוד אחד\'. כל המשרד עובר התעללות פסיכית של עבודה עד 12 בלילה ואז הלקוח אומר לך שהוא לא מעלה את הקמפיין כי \'חשבנו שהוא לא מתאים עכשיו\'. אתה יודע כמה כסף זה עולה למשרד? הון. כל המודל הזה מטומטם\".
\"זה ירים את האיכות של המוצרים בצורה משמעותית\" אומר שצ\'רבקוב. \"אני אסביר לך איפה הבעיה: נכנס לקוח למשרד פרסום, מכניס בריף, אתה עובד עליו 3 חודשים עם כל הצוותים. מגיעים למצגת, שומעים \'לא טוב - תביאו עוד אחד ואז עוד אחד\'. כל המשרד עובר התעללות פסיכית של עבודה עד 12 בלילה ואז הלקוח אומר לך שהוא לא מעלה את הקמפיין כי \'חשבנו שהוא לא מתאים עכשיו\'. אתה יודע כמה כסף זה עולה למשרד? הון. כל המודל הזה מטומטם\".
רובינשטיין: \"המודל הוא לא \'ישבתי שעתיים ובניתי תסריט אז שלמו לי על הזמן הזה\'. המודל הוא - \'אני בונה לכם קמפיין TV, אז תדעו שזאת עבודה של 62 שעות\', ולא משנה אם זה לקח לך שעה או יותר מזה\".
פחמן: \"צריך לזכור שהמשרדים הגדולים הם אלו שמתעקשים עדיין על המודל הקיים ולא הלקוחות, אז כנראה שזה עדיין משתלם להם\".
שצ\'רבקוב: \"כן, למי שיושב למעלה. הלוואי ויכולתי להוציא ללקוחות חשבוניות לפי שעות עבודה\".
פחמן: \"בסופו של דבר, כספק קטן - 15% אחוזים מהמדיה או פר פרויקט של נגיד 20 אלף שקל, בסופו של דבר איך שלא תהפוך את זה בסוף יוצא 20 אלף שקל, ואת זה אתה יכול לעשות רק כאשר אתה רזה והעלויות נמוכות\".
שצ\'רבקוב: \"בוא\'נה אתה זול. כדאי שתעדכן את המחירונים\".

מירן פחמן, PH
מספקים לילדים גדולים
המכנה המשותף צץ שוב במסלול הזהה של יציאה לעצמאות, עבודות ראשונות כספק משנה של משרד גדול על בסיס הקשרים הקודמים, ההתפכחות מתפיסת \"הכושי\" והניסיונות לצמוח כחברה עצמאית.
המכנה המשותף צץ שוב במסלול הזהה של יציאה לעצמאות, עבודות ראשונות כספק משנה של משרד גדול על בסיס הקשרים הקודמים, ההתפכחות מתפיסת \"הכושי\" והניסיונות לצמוח כחברה עצמאית.
אסף: \"כשפתחנו את פלא-פה לפני 4 שנים, באו אלינו לקוחות שידעו שאנו משקיעים בעולם הדיגיטל שאת המשרדים הגדולים לא ממש עניין. שנתיים וחצי היינו ספקים של מקאן ושל עוד כמה. הלקוח לא יודע מזה, למשרד זה טוב, הוא גובה X ונותן Y וכולם שמחים. מנכ\"ל של אחד מהמשרדים אמר לי: \'בפעם הראשונה שתיקח כסף וקמפיין ממשרד גדול, באותו רגע נחסל אותך\'\".
שצ\'רבקוב: \"נו מה אתה רוצה, או שאתה ספק או שאתה יריב. תחליט מה אתה רוצה להיות שתהיה גדול\".
אסף: \"כן, להחליט האם אתה הכושי שבסופו של יום עושה את העבודה עבור 4 וחצי שקל או שאתה רוצה להרוויח\".
רובינשטיין: \"בהתחלה כולנו כושים. אנחנו היינו בתחילת הדרך כך לתקופה קצרה יחסית כי מהר מאוד החלטנו שאנחנו צריכים לבנות את עצמנו כמותג שהלקוחות יבואו אליו ולהפסיק לעשות עבודות מגניבות כספק שלא מכירים אותו\".
שצ\'רבקוב: \"זו תפיסה שגויה. אתם צריכים להחליט מי אתם. אין כושים בתעשייה הזאת, שחר סגל הוא ספק ויש שאומרים גם ביצועיסט והוא לא כושי. האמת היא שאף אחד מאיתנו לא יודע איפה הוא יהיה בעוד 10 שנים אבל זו אחת הבעיות עם אנשי קריאייטיב שבטוחים שמערכת השמש סובבת סביבם והקריאייטיב זו נחלתם הבלעדית\".
פחמן: \"מקס שוב חוזר לנאומים שהביא מהבית\".
לא שוללים חזרה לזרועותיו של המשרד הגדול
תתפלאו, אבל האנשים שיושבים מסביב לשולחן ריאליים למדי. לשאלה אם הם רואים את עצמם חוזרים למשרדים הגדולים הם עונים \"למדנו לא להגיד לא אף פעם; כסף וחוזה מאוד מעניין יכול להחזיר אותנו לשם, תמיד יהיה מספר שישבור אותנו\".
במבט לעתיד היומרות שלהם מכוונות לעשירייה השנייה של ענף הפרסום לפחות תוך שנתיים. \"אנחנו פה בגלל הפאשן שלנו למקצוע ולא בשביל הכסף, את זה יכולנו לעשות במשרדים הגדולים\", אומר שצ\'רבקוב. רובנישטיין: \"אני לא משלה את עצמי שחומסקי ושילוח חושבים לעצמם איך הם עוצרים את טוונטי-טרי, לוקח זמן להגיע למעלה\".
עם זאת הם מציינים משרדים כמו חברון-זלצמן-שביט ופוקס-גורן-גלעדי כמודלים ברי השגה. \"אני רוצה להיות בעשירייה השנייה לפחות תוך שנתיים-שלוש, ואם לא זו תהיה אכזבה מבחינתי\" אומר רובינשטיין. גם אסף, שעדיין מרגיש את הטפיחות על השכם מקמפיין ויאגרה לפייזר חושב שתוך שנה-שנה וחצי מקומו בעשירייה השנייה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(32):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
20.מה שמקס אומר (ל"ת)ע.ק 11/2011/06הגב לתגובה זו0 0סגור
-
19.מקס אתה חי בסרט. תתעוררגיא. ב 10/2011/09הגב לתגובה זו0 0מי מת והפך אותך לאלוהי האינטרנט. עפ"י הפרוייקטים האחרונים שעשית, הייתי אומר שגם בינך לבין הדיגיטל אין כל קשר. "זה שאתה תוקע לעצמך נוצות בתחת, לא אומר שאתה תרנגולת". תתבגר.סגור
-
אני (ל"ת)אלוהים 10/2011/10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
18.החמורים היחידים בסיפור הזה הם החבורה הזו (ל"ת)ג׳ק 10/2011/08הגב לתגובה זו0 0סגור
-
17.Ihre elegante Sprache jedes Mal bewegt (ל"ת)kellner 10/2011/07הגב לתגובה זו0 0סגור
- טען עוד
-
16.איזה אוסף פתטי של אנשים (ל"ת)קול המפרסם 10/2011/07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
15.מה שרואים משם כבר שוכחים מכאן?לא מתפעל 10/2011/06הגב לתגובה זו0 0חוכמה מאד קטנה לירוק לבאר ממנה ינקתם שנים, הבאר האכילה אותכם, לימדה אותכם, חנכה אתכם, קידמה אתכם - כל עוד זה שירת את המטרה שלכם הכל היה יופי טופי עד שתפאום נהייתם "חכמים"? אבו עלי? ואיפה הייתם היום בלי המשרדים? בואו נראה את כל החכמים שורדים יותר משלוש-ארבע שנים עם עסק יציב, שיעברו איזו מיתונצ'יק, בואו נראה אותם עושים מהלך שעושה שינוי אמיתי ללקוח, ולאורך זמן - לא הבלחות מגניבות שלא מזיזות שום גרף למעט גרף הגאווה העצמית בתקופה שכל מטאטא יורה... לא הבנתי גם מה בדיוק הבשורה הגדולה - יש פה בכלל בשורה?סגור
-
14.אוי ואבוי אם קופירייטרים יובילו את ענף הדיגיטאני לא קופירייטר 10/2011/06הגב לתגובה זו0 0העולם הדיגיטלי לא יכול להיות מונע מקופריטרים. ההבנה שלהם צרה. הם חיים את הבריף בלבד ולא את ליבת העסקים.סגור
-
13.מה שמקס אמר (ל"ת)גולן 10/2011/06הגב לתגובה זו0 0סגור
-
12.אותי הכי מעניין, מי שילם על הבירה? (ל"ת)מעין ט 10/2011/06הגב לתגובה זו0 0סגור
-
אחד שיודעהיה שם עוקץ.. 10/2011/06הגב לתגובה זו0 0הכתב הבטיח שישלם לנו על הבירות ואז קנה לעצמו בירה ולא שילם על אף אחד. חארות האייס האלה,אם הם לוקחים אתכם לראיין בבית קפה תדרשו מסמך חתום מראש שהבירות עליהם!סגור
-
11.כמו בחו"ל גם כאן הקטנים יתחילו להובילמה זה משנה 10/2011/06הגב לתגובה זו0 0הכל בארץ מגיע באיחור, הטכנולוגיה, התפיסה הפרסומית..בקיצור כל מגמה מתאחרת להגיע. מי שהיה בקאן ראה כמה פרסים קיבלו חברות חדשות שעד לא מזמן גם היו קטנות. זה מה שיקרה בארץ. למשרדים הקטנים יש בייצים, הגדולים רק רוצים לשמור על בייצי הזהב שלהם שבכלל מגיעים מקשרים ובלי קשר לאיכות קריאטיבית, אבל דור בא ודור הולך. בהצלחה לכולם.סגור
-
זמנם של הקטנים תםמרקט 10/2011/08הגב לתגובה זו0 0זה התחיל מהקטנים אבל עידן זה פס מן העולם הגדולים על האינטרסים שלהם מובילים את השוקסגור
-
10.עומר אסף הוא אחד האנשים המוכשרים שהכרתיאחת שיודעת 10/2011/06הגב לתגובה זו0 0כל הכבוד עומר, הצלחת ובגדול על זה יעידו כל אחד מהלקוחות שלך מבנק הפועלים ועד מנטוס.סגור
-
אמין מאוד, עומראחת שבאמת יודעת 10/2011/06הגב לתגובה זו0 0או מיכאל.סגור
-
נסו יעל, או בלה. מיכאל לא מגיב ככה (ל"ת)מיכאל 10/2011/07הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.עושה הרושם שהעיקר שהשם שלך יופיע בכותרת למעלהמינה צמח 10/2011/06הגב לתגובה זו0 0כמה לרלרלת וכמה דיעות מאנשים שמנפחים לעצמם את הבועה בה הם חיים.סגור
-
8.ללקוחות! תקראו את הציטוט הזה: "שנתיים וחצי היוזה אומר הכל 10/2011/06הגב לתגובה זו0 0"שנתיים וחצי היינו ספקים של מקאן ושל עוד כמה. הלקוח לא יודע מזה, למשרד זה טוב, הוא גובה X ונותן Y וכולם שמחים".סגור
-
7.כשכולם פלצנים, אתה צריך לדעת לתת ללקוחות שלךנמרוד 10/2011/06הגב לתגובה זו0 0את השעועית הנכונה...סגור
-
6.אני תמיד בעד הקטניםאנדרדוג 10/2011/06הגב לתגובה זו0 0אני נותן כבוד לכל מי שהחליט לצאת מכלוב העבדים ולנסות לעשות את זה בעצמו. רק מי שבטוח בעצמו וביכולות שלו יכול לבחור בדרך הזו. בהצלחה חברים.סגור
-
5.מירן טרחןמירן בכיין 10/2011/06הגב לתגובה זו0 0כל השאר מגניביםסגור
-
אתה נהנה לשחק בחרוזים? תגיד משהו עם פואנטה... (ל"ת)מירן מצוין 10/2011/06הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.שוק קוקסינלי??? מונח חדש ומזוויע!! גועל נפשיואב ארנון 10/2011/06הגב לתגובה זו0 0הומופוביםסגור
-
לא בטוח שבחרת במקצוע הנכון (ל"ת)אנונימי 10/2011/06הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.כושים הייתם, כושים תשארולכו שחקו באייפון... 10/2011/06הגב לתגובה זו0 0או שמישהו גדול יקנה ויבלע אתכם או שתחזרו לאחד המשרדים, או שתשארו בינונייים וקטנים. הריכוזיות היא לא רק במשק החלב רבותיי, היא גם אצלכםסגור
-
2.למקס יש ג'ורה כמו של זרמוןאברום 10/2011/06הגב לתגובה זו0 0איזה לקוח ירצה לעבוד עם ליצן כזה?סגור
-
מקס אחד מאנשי הדיגיטל הטובים שקמו פהאדיוט פחדן 10/2011/06הגב לתגובה זו0 0למקס יש ניסיון וקבלות בתחום הדיגיטל שאין כמעט לאף אחד מהפרסומאים בארץ. כל מי שעבד איתו יודע את זה והפרוייקטים שלו מדברים בעד עצמם.סגור
-
ציטוטתלמיד מצטיין 10/2011/06הגב לתגובה זו0 0אז בסך הכל אתה מסכים איתו. ״הדוגמא הטובה שממחישה שאין צורך ב'חשיבה דיגיטלית' היא העובדה שהתוצר העיקרי של משרדי הפרסום זה סרטונים וזה למרות שאחוז אפסי מהפרסומאים הם בוגרי קולנוע - פשוט כי זה מדיום שכולנו צורכים וזה מה שיקרה גם לדיגיטל. בסופו של דבר אתם אנשים טכנולוגיים כמו שאני רקדנית בטן אבל אתם עדיין עושים דיגיטל כי אתם צורכים את זה בלי הפסקה" וזה לא שאני מסנגר על מקס, פשוט קיבלתי 100 בהבנת הנקרא.סגור
-
לגמרי מסכיםאנונימי 10/2011/06הגב לתגובה זו0 0קופירייטרים לא חייבים ללמוד קולנוע כדי לכתוב סרטים וגם לא צריכים לדעת לתכנת כדי לעשות קמפיין דיגיטלי, אם הם צורכים את המדיום בלי הפסקה. אתה לא מסכים עם זה?סגור
-
מה זה "איש דיגיטל"?אלעד 10/2011/06הגב לתגובה זו0 0הוא יודע לעשות פלאש מגניב בבאנרים? וואו! הרסת אותי... הוא יודע לבנות מיני סייטים מהממים? איזו הגדרה מפגרת ולא רלוונטית. עצם זה שאתם קוראים לו איש דיגיטל מעידה על הפרובינציאליות שלו, שלכם ושל כל הצעירים המתלהבים בענףסגור
-
ג'ורה? יא אהבל!אנונימי 10/2011/06הגב לתגובה זו0 0כל מילה שלו היא אמת מבוססת על ניסיון. תקרא, תפנים ותבין שזה מה שקורה היום בשוקסגור
-
1.הצחקתם אותיפרסומאי ותיק 10/2011/06הגב לתגובה זו0 0עשיריה שניה יעני- מהדיגיטל? בלי אבא עשיר? אמא מקושרת? רק מעבודה קשה? נגמרו הימים חברה.תגיעו לעשרה ריטיינרים קטנים ועוד אחד או שניים גדולים - קצת מדיה והכל בסדר. בהצלחהסגור


