אייס
"אחלה טעם מתחיל בשדה": קמפיין החומוס של 'אחלה' - מכה בצלעות ל'צבר'
עטרה בילר על קמפיין אחלה. השינוי שעושה המותג משקף הברקה יצירתית ברמה האסטרטגית, כשיצא אל הטיימליין של החומוס - השדות ועולים מתימן
\"אני אבי מבורך ואני מגדל חומוס ישראל\", מספר לנו החקלאי החייכן שמשפחתו עלתה מתימן והתחילה לעבד את האדמה כשברשותה בקושי חצי סוס.
\"אנשים חושבים שחומוס גדל בסופר\", הוא משפט חזק שמסמל את התפיסה הצרכנית שכנראה מייצגת אותנו, הצרכנים. בזכות תובנה זו מובילה חברת שטראוס את המהלך הנוכחי במלחמתה מול המתחרה העיקרית - צבר. צבר, שמובילה במשך שנים את חזית ה\"מקוריות והאותנטיות\" מקבלת, לראשונה, מכה בצלעות.
המהלך של אחלה מתקיים בטלוויזיה ובאינטרנט, כאשר מילת המפתח לחיפוש בגוגל היא לא אחרת מאשר \"חקלאים\", ורצוי להזכיר שעולם החקלאות הישראלית הוא לא מובן מאליו. במלים אחרות, חומוס אחלה עושה תפנית חדה מהטריטוריה בה התבצר שנים - טריטוריית המשפחה הישראלית הישובה אל השולחן, אל טריטוריית ה\'מקור\' הראשוני - חקלאות גידולי החומוס.
אחלה טעם מתחיל בשדה
הקליפ מדבר אלינו בשפה כמעט דוקומנטרית ומספר לנו ב-30 שניות בטלוויזיה ובכמה דקות באינטרנט, מניין מגיע החומוס - מבחינה היסטורית ומבחינה חקלאית. \"אחלה טעם מתחיל בשדה\" מסכם הקליפ את השיעור הקצר ומשאיר אותנו לשאול את השאלה \"אז איפה גדל חומוס מתוצרת שונה?\".
האסטרטגיה מזכירה את קונספציית ה-terroire של יקבי יין בכל העולם - אשר מתהדרים במורשת עתיקת יומין של גידול ענבים וייצור יין, לצד איכויות אקלימיות ותנאי קרקע. אסטרטגיה זו עומדת בניגוד גמור למותגים המחניפים לצרכן ונשענים על סגנון חייו, דוגמת \"כשהחומוס אחלה הכול אחלה\" המיתולוגי.
אחלה עושה תפנית זו כפי הנראה, כדי לבצע פריצת דרך אל מול עצמו וכמובן ביחס למתחרה הלא-פראייר בכלל, הלא הוא צבר, שכבש כל חלקה טובה.
צבר פרץ כשסיפר לנו על מפעל בו חומוס נעשה באהבה (חומוס עושים באהבה או לא עושים בכלל) - ערך שכמה שנהייה ציניים, לא נוכל שלא לחוות אותו בטעם החומוס.
צבר פרץ כשסיפר לנו על מפעל בו חומוס נעשה באהבה (חומוס עושים באהבה או לא עושים בכלל) - ערך שכמה שנהייה ציניים, לא נוכל שלא לחוות אותו בטעם החומוס.
האגדה על מפעל \"אוהב\" התיישבה על ערכי אותנטיות וחיבור למקורות, שהרי רק מסורת רבת שנים של ייצור חומוס יכולה לדבר על אהבה - בניגוד לתעשייתיות הטכנית הקרה המתרחקת מהמקור.
משם התפתח צבר למחוזות אותנטיים נוספים, ומונף בידי רבי האמן של החומוס (\"מומחי חומוס אמיתיים\") והבישול המזרחי והערבי בישראל ובמדינות שכנות (חומוס מחרוטה של ניהאד הירדני - ועוד) - ובלבד ששמות מזרח תיכוניים וערבים יתגלגלו על שפתיו. הפלטפורמה הבידורית הזכירה את ה\"מסעדה הגדולה\" והנופך המזרח תיכוני תיבל את המותג וביסס את מעמדו כלידר.
אתר החקלאים של אחלה
השינוי שעושה אחלה - נכון לו, ומשקף הברקה יצירתית ברמה האסטרטגית. במקום להתעקש על הבית הישראלי - טריטוריה צפופה בה מתגודדים אינספור מוצרי חלב, מזון מהיר וחטיפים, יוצא המותג אל הטיימליין של החומוס: אל השדות ואל ראשוני העולים מתימן, ומציע לנו לחשוב מניין הגיע החומוס לקופסא.
מדובר בחזית מאד רלוונטית שאין ספק שהיא תחלחל לטעמו הנתפס של החומוס, לפחות בדמיונו של הצרכן. היא גם עשוי לעורר ספקות ושאלות בקרב נאמני חומוס צבר.
כדי להגן על חזית חדשה - ישנה זו, יהיה על צבר להגיב או להתעלם. אם יבחר להוכיח את חפותו ולחשוף את שדותיו המשגשגים - זה יעלה לו כסף ויסיט אותו מהשגרה. אם יבחר להתעלם, ייקח סיכון לגבי סדק הולך וגדל של ספק שיחלחל בלב צרכניו באשר למקור החומוס שלו. במלים אחרות - צבר צריך להוכיח שהוא לא מגדל את החומוס שלו בסופר או במכונות המפעל כדי לשמור על יחסיו עם קהל לקוחותיו.
המסרים של אחלה משכנעים, מעוררי חשק לאכול חומוס והכי חשוב - מקוריים ומשויכים רק להם.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(23):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
15.אני קונה רק מה שבפרסומות ומה שהכי משכנעאספסוף גאה 08/2013/12הגב לתגובה זו0 0בגלל הפרסומת ל אחלה התחלתי לקנות, למרות לא כל כך טעים לי, אני ממשיך לקנות בגלל הפרסומת. גם לליכוד אני מצביע כי כולם מצביעים ועובדה צדקתי הם קיבלו הכי הרבה מנדטים.סגור
-
14.העדר הולך איפה שיש פרסומות יותר דביליות..סתם אחד 08/2013/12הגב לתגובה זו0 0רמת האינפנטיליות של רוב הפרסומות ממש מדאיגה.. סלטי צבר יותר טעים לי, ואף פרסומת של סלט זבובים לא תשכנע אותי לנסות.. סלטי אחלה היו טעימים פעם.. (בהתחלה שלה שהיו קוראים להם "מעדני עולם") מאז שניסו לעשות פוזות לחומוס הם הרסו הכל.. כנ"ל בתמי 4 כששטראוס רכשו אותם הם עוררו בי חלחלה מוחלטת.. מוריד מרמת האמינות..סגור
-
13.אחלה טעם?רן 08/2012/15הגב לתגובה זו0 0אחלה טעם אמנם מתחיל בשדה, אבל נגמר בשערי המפעל של שטראוס... ולראות את הפרסומת פעמיים ביום ביו-טיוב יגרום לצרכן כמוני לא לקנות את המוצר. דווקא!סגור
-
12.אסטרטגיה יפה ביצוע כושלליאת ב. 05/2012/02הגב לתגובה זו0 0אכן הרעיון ללכת אל השורשים מבדל, מעניין ונכון על הנייר. מכאן, להוצאתו לפועל, יוצר סרט רצוף קלישאות שכבר ראינו בהרבה סרטים ולכן "עובר ליד האוזן" בלי שנרגיש אותו. לא ממש מעניין והופך ללא רלבנטי, וזה פיספוס גדול. חבל.סגור
-
11.עוד קמפיין מתיש וטרחני...אמיר ג 04/2012/23הגב לתגובה זו0 0יש גבול כמה אפשר לחפור ולמכור לנו בולשיט לא רלוונטי, עוד ניסיון "להקטין" את המותג ואולי לכוון את האש במחאה הבאה למגדלי החומוס? הגיע הזמן שהחברות השולטות במשק יקשיבו לצרכנים...סגור
- טען עוד
-
10.אחלה פרסומתגרין 04/2012/23הגב לתגובה זו0 0לגרגירים. סתאאם...אחלה פרסומת, שאפוסגור
-
9.מרגש את הקצה הימני של הגבה השמאליתרק לא אחלה 04/2012/22הגב לתגובה זו0 0חומוס משומר , נקודה .סגור
-
8.פרסומת ערכיתמת על חומוס 04/2012/22הגב לתגובה זו0 0סוף סוף משהו אמיתי, ולא סתם פרסומת ללא ערכים. זה הטבע שלנו והברכה האדמות ארץ ישראל.סגור
-
7.הקמפיין בול כמו החומוס, אחלה :-( (ל"ת)יאללה 04/2012/22הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.אסטרטגיה מעניינת למוצר כושלסע ללפלנד 04/2012/22הגב לתגובה זו0 0גם אם הגישה האסטרטגית נכונה בסופו של דבר כשהצרכן פוגש את המוצר התוצאה היא אכזבה בשל איכות החומוס. עוד דוגמה למוצר שמשקיע בפרסום במקום לשפר את המוצרסגור
-
5.איזה קשקוש, ממש מעניין אותי היכן החומוס גדלאיסטרא בלגינה 04/2012/22הגב לתגובה זו0 0נאים פה שום הברקה ושום בטיח יש פה איזשהו רטרו פרסומי לשנות ה 60 כשהיה חשוב מקורו ייצורו של המוצר ( עאלק יין) זה לא תורם כלום למותג זה פשוט ברמה לא רלוונטיתסגור
-
4.זה עדיין חומוס מגעיל עם חומר משמראמנון 04/2012/22הגב לתגובה זו0 0חבל שהם לא מצליחים לפצח את עניין החומוס האותנטי של הכפרים והכרםסגור
-
אחלה טעם?רן 08/2012/15הגב לתגובה זו0 0אחלה טעם אמנם מתחיל בשדה, אבל נגמר בשערי המפעל של שטראוס...סגור
-
3.ואם הציבור יגלה שכמעט ולא מגדלים חומוס בארץ?עידו 04/2012/22הגב לתגובה זו0 0למי תיהיה הפדיחה???סגור
-
במקרה של אחלה זו לא תהיה בעיהאחד שיודע... :-) 04/2012/22הגב לתגובה זו0 0הם באמת קונים את החומוס מאותו אבי מבורך...סגור
-
ואם הציבור יגלה שאחלה דווקא כןאבי 04/2012/22הגב לתגובה זו0 0עשה מהלך גדול והחזיר את גידול החומוס לחקלאים הישראלים. בעוד ששאר החברות עדין קונים חומוס מארצות אחרות. למי תהיה הפדיחה?סגור
-
2.חיקוי של mcdonalds quality campaignיוסי 04/2012/22הגב לתגובה זו1 0זה המקור- http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=8sjPnAYwdNI http://www.youtube.com/watch?v=cXgKCFqACkwסגור
-
זה סוג כזה של פרסומתבעלים של משרד 04/2012/23הגב לתגובה זו0 0זה עשויי יותר טוב מהפרסומת של מקדונלדס ישראלי ומתאים ליום העצמאות- תענוגסגור
-
1.קשקושי פלנריםיוס 04/2012/22הגב לתגובה זו0 0נו באמת. לאף אחד לא אכפת מהחרא הזה חוץ מלפלנרים ולקוחות. זה לא מעניין אף אחד בבית, אנשים יואילו להקדיש לך חצי דקה במקום לעשות פיפי בזמן הפרסומות רק אם אתה עושה משהו מגניב או מצחיק או מעניין. כל הבלבולי מוח האסטרטגיים לא מעניינים אף אחדסגור
-
אז אל תקראאיזה מגיב טמבל... 04/2012/22הגב לתגובה זו0 0תקדיש לך חצי דקה לגרבוץ, זו כנראה הפעילות המוחית היחידה שתזכה לה היוםסגור
-
תפסיק, זה פוגעיוס 04/2012/22הגב לתגובה זו0 0א. אכן לא קראתי. רק ראיתי את הכותרת ופיהקתי ב. הקשקושים האלה זה לא פרסום. אתם (פלנרים לקוחות) חיים בבועה של עצמכם והורסים לנו את הענף. לא מעניין אף אחד החפירות האלה. זאת פרסומת משעממת וגרועה שאף אחד לא ישאר לראות. לא משנה בכמה חפירות אתם עוטפים את זה ג. ולחשוב שמי שכתבה את זה הייתה שופטת בדג זהב. היא מסוגלת לשפוט קריאייטיב? לקרוא לפרסומת כזאת הברקה יצירתית?סגור
-
מי שהורס את הענף זה אתה וחבריךאייל 04/2012/22הגב לתגובה זו0 0אתה כנראה איש קריאטיב שמאוהב בדאחקות של עצמו ומחפש את ההגנבה הבאה. ככה גם נראה ענף הפרסום - בלי עומק, בלי תובנות, בלי שכל. סתם בדיחות עלובות ומרדף אחרי פרסים וזכורות ואהבות. אולי היה עדיף שתקשיב מידי פעם לאיזה פלנר במסדרון או (אלוהים ישמור) לאיזה לקוח. יכול להיות שדווקא תלמד משהוסגור
-
איזה גבר... החלום שלי זה להיות אתהוואנאבי יוס 04/2012/22הגב לתגובה זו0 0זאת הברקה יצירתית!סגור


