רכב

האם אפל לקראת בשורה קשה? דיווחים על גניזת פרויקט הענק

פרויקט הרכב האוטונומי שעליו אפל עובדת מאז 2014 - בוטל, ע"פ דיווח של בלומברג. הדבר קורה ברקע תחלופת גבוה של הצוותים השותפים בתכנון, ספקנות פנימית רבה של עובדים וחוסר הסכמה על תוכניות הביצוע
מערכת ice | 
אפל (צילום vecteezy)
אחד הפרויקטים המעניינים ביותר עליו אפל עבדה בשנים האחרונות "פרויקט טיטאן", שבמסגרתו היא תכננה רכב חשמלי שיהיה מסוגל לנסוע ללא נהג. למרות הציפיות הגבוהות של חובבי הטכנולוגיה והרכבים, אפל החליטה לעצור את התכנון המדובר, ע"פ דיווח של בלומברג.
ענקית הטכנולוגיה עובדת על המכונית כבר משנת 2014, והיא חלמה לשלב בו את טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית כפי שקיימת ברכבי טסלה. עם זאת, הפרויקט נתקע בבעיות רבות במהלך השנים, כאשר הראשית שבהן הייתה עזיבתו ב-2021 של ראש תחום הרכב בחברה, דאג פילד. כשנה לאחר מכן פורסם דו"ח שתיאר כיצד החברה נאבקת עם תחלופת צוותים גבוה במיוחד, תוכניות אשר משתנות ללא הרף וספקנות פנימית של העובדים.
 
כזכור, בעבר פורסם כי אפל החליטה לדחות את השקת הרכב לשנת 2026 ולאחר מכן ל-2028. המחיר שלה היה צפוי לעמוד על מעט פחות מ-100 אלף דולר (כ-344 אלף שקל). כמו כן, בחברה החליטו לוותר על דרגת נהיגה 4 של נהיגה אוטונומית – לטובת דרגה 2 הבסיסית יותר.
דיווחים נוספים טוענים כי אפל העדיפה להעביר את התקציבים שלה לטובת פיתוח הבינה המלאכותית, שכן היא מוציאה מיליונים בכל יום על בניית מודל AI משלה בשם Ajax. גם מנכ"ל אפל, טים קוק, אישר כי אפל תשיק תכונה שכזו "בהמשך השנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה