רכב

הנהגים בישראל מסתבכים - כך תעבוד שיטת הקנסות החדשה בכבישים

250 מצלמות מהירות חדשות יופעלו ב-125 מקטעי כביש כבר ב-2026, ימדדו מהירות ממוצעת לאורך כל הקטע ויגבילו את האפשרות לנהוג מהר בין המצלמות
מערכת ice | 
קנסות לנהגים (צילום shutterstock)
משטרת ישראל יוצאת במיזם חדש להתקנת מערכת מתקדמת למדידת מהירות ממוצעת בכבישים, שתשנה את כללי האכיפה הנהוגים כיום. במקום מצלמות נקודתיות, הנהגים יימדדו על פני מקטעי כביש שלמים – מה שיגרום לקנסות להיות יותר מדויקים ויותר תכופים.
המכרז כולל התקנת 250 מצלמות חדשות ב-125 מקטעי דרך ברחבי הארץ, בתקציב של 14.4 מיליון שקל. המצלמות יזהו את לוחיות הרישוי, סוג הרכב וצבעו באמצעות עיבוד וידיאו מתקדם, ותמדוד את מהירות הנסיעה הממוצעת בין שתי נקודות לאורך הקטע. הפעלת המערכת מתוכננת לרבעון השלישי של 2026.
איך זה יעבוד בפועל? בכל מקטע כביש יוצבו שתי מצלמות – אחת בתחילתו ואחת בסופו. כאשר רכב נכנס למקטע, המצלמה תתעד את לוחית הרישוי, את זמן הכניסה המדויק ואת הנתיב שבו נסע. בסיום הקטע, המצלמה השנייה תתעד את אותם הנתונים. המערכת תחשב את הזמן שחלף בין שתי הנקודות, וכך תציג את מהירות הנסיעה הממוצעת. אם הנהג עבר את המהירות המותרת – יקבל דוח.
השיטה שונה מהמצלמות הקיימות מסוג א3, שהן נקודתיות ומאפשרות לנהגים להאט רגע לפני המצלמה ואז להאיץ אחריה. המצלמות החדשות ימדדו לאורך קילומטרים שלמים, כך שהנהג לא יוכל "לעבוד על המערכת" על ידי האטה קצרה. המערכת גם מסוגלת לזהות כלי רכב ספציפיים בין ארבעה נתיבים שונים ולבדל את רכבי העבריין מהרכבים האחרים.
למרות שהקנסות עצמם לא ישתנו בשלב זה, המערכת צפויה להגדיל את מספר הדוחות באופן משמעותי. כיום הקנסות נעים בין 250 ל-1,500 שקל, עם חריגות חמורות המובילות להזמנה לדין ופסילת רישיון. באמצעות המצלמות החדשות, האכיפה תהיה אחידה יותר ותכסה מקטעי דרך ארוכים שבהם כיום קשה לעקוב אחרי הנהגים.
מערכות דומות קיימות כבר במדינות רבות בעולם, כולל בריטניה, הולנד ואוסטריה, ומוכיחות יעילות בהגברת הבטיחות בדרכים ובצמצום תאונות הנגרמות ממהירות מופרזת. הפרויקט מהווה צעד משמעותי ליישור קו עם הסטנדרטים הבינלאומיים ולהגברת האכיפה האוטומטית בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה