רכב

שביתה בתחבורה הציבורית גם השבוע: אלו הקווים שלא יפעלו

שביתת נהגי האוטובוס צפויה להתקיים גם ביום שני הקרוב. אלו הערים שבהם קווי האוטובוס לא יפעלו
מערכת ice |  2
חייל ואוטובוס אפיקים (אילוסטרציה) (צילום שריה דיאמנט, פלאש 90)
לאחר השבתת שאתמול (שישי) השבית ארגוני עובדי התחבורה הציבורית עשרות קווי אטובוס במרכז ובמספר ערים מרכזיות, במחאה על תנאי העסקתם, נראה כי המשבר רחוק להיפתר כאשר שיבושים נוספים צפויים גם בשבוע הקרוב.
זאת כאשר נהגי סופרבוס ואלקטרה אפיקים הודיעו כי ישביתו ביום שני הציבורית את קווי התחבורה בחיפה, עפולה, מגדל העמק, טבריה, בית שאן, גוש עציון, עוטף בנימין, מעלה אדומים וכן קווים בין עירוניים לירושלים.
 
השביתה הצפויה מצטרפת למספר צעדים שאושרו על ידי בית הדין לעבודה, כאשר הנהגים מוחים על שכרם ותנאי העסקתם. בהודעה לתקשורת בנושא, מסרה ההסתדרות הלאומית: "לצערנו, השרה (מירב מיכאלי) לא שעתה לתחינות הנהגים להיפגש איתם ולפתור את מצוקתם. יצאנו למספר שביתות לא מוגבלות עד שהשרה תתעורר ותדאג לציבור, שנמצא 14 שעות ביום על הכביש ומחזיק לבדו את התחבורה הישראלית על כתפיו. הגיע הזמן שכבוד השרה תזכור שהיא אמורה לייצג את מעמד הפועלים ולא להעלות סרטונים בטיקטוק. המאבק יסלים, וזוהי רק ההתחלה".
 
מארגון נהגי ונהגות האוטובוסים נמסר: "נהגי האוטובוסים נרמסים תחת גלגלי האוטובוס של שרת התחבורה. 40% מהנהגים הותקפו בצורה קשה. למעלה מ־300 תקיפות נרשמו רק מאז תחילת 2022. ישנו מחסור של 5,000 נהגים, ואלפי נהגים עובדים במשרה כפולה כדי להביא משכורת מכבדת, אבל את שרת התחבורה זה לא מעניין. אנחנו מתכוונים להרחיב את ההשבתה עד שגברת מיכאלי תצא מהרשתות החברתיות ותתעורר. אוי לאותה הבושה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שרת הטיקטוק
    בר דעת 06/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שרת הטיקטוק אפס בתחבורה מה עשית עד עכשיו כדי להצדיק את השכר המטורף שלך בכנסת ישראל מיכאלי אפס בתחבורה חוץ מלבדוק טמפרטורות במזגן ברכבת ולהעלות סירטונים מיותרים חסרי משמעות בנושאים שלא קשורים לתחום תפקידך במשרד התחבורה את לא עושה כלום חוץ מלחמם את הכיסא. אגב יש ספר חדש שהוא להיט השרה שאהבה טיקטוק חפשו בחנויות הספרים. בקרוב להיט חדש השרה שחשבה שהנהגים שווים שקל וחצי. התשובה תגיע מחר בבוקר מחאת הנהגים ממשיכה בכל הכח עד שמיכאלי תצא מהטיקטוק ותתחיל להתיחס לנהגים.
    סגור
  • 1.
    מעניין
    שלמה רמת השרון 06/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה נהגי דן ונהגי מטרופולין לא שובתים כי........ הוועדים שלהם מכורים להנהלה אם ישבתו בת"א זה יעלה את המודעות על נהגי האוטובוסים!!!! אני כרגע מובטל עד אוקטובר בטן גב בים על חשבון דמי אבטלה מי שרוצה אותי כנהג אוטובוס ישלם 50 שקל לשעה בלי וותק ובלי חרטא
    סגור