רכב

מהפך בתחבורה הציבורית: זו העיר שתשתדרג ב-420 מיליון שקל

משרד התחבורה ועיריית חולון חתמו על הסכם משתל"ם - מהלך שינוי תחבורתי למרחב המוניציפלי בהשקעה של מאות מיליוני שקלים. מה יכלול המהלך?
כפיר אדר |  6
תחבורה ציבורית עליית מחירים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מצעידים את חולון קדימה. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי וראש עיריית חולון מוטי ששון חתמו היום (רביעי), על הסכם משתל"ם לקידום תחבורה ציבורית ובת קיימא במרחב העירוני. ההסכם החדש צפוי לתת מענה תחבורתי לתושבי העיר חולון.
במסגרת ההסכם, חולון תרושת ברשת צירי העדפה לתחבורה ציבורית ותחבורה בת קיימא, שתאפשר להרחיב את שירות התחבורה הציבורית בעיר, ותיתן מענה לשכונות העיר הקיימות והחדשות. במסגרת זאת, ישופר השירות בין חלקי העיר השונים, תתוגבר תדירות האוטובוסים ויורחבו שעות הפעילות. 
רשת התחבורה העירונית החדשה תכלול פוטנציאל של כ-20 קילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית שיבוצעו בטווח הקצר והבינוני, בצירים המרכזיים וברחובות הראשיים של העיר, שיספקו גישה מהירה, ישירה ונוחה לכל שכונה בעיר וייתנו עדיפות משמעותית לתחבורה ציבורית ולאופניים על פני הרכב הפרטי. עלות ההשקעה בתכנית מוערכת בכ- 420 מיליון שקל.
 
לאורך נתיבי התחבורה הציבורית יוצבו מצלמות אכיפה והעדפה אלקטרוניות, שיבטיחו שמירה על דרך פנויה ותנועה חופשית לאוטובוסים. התוכנית כוללת גם שדרוג של פני העיר, הצללת מדרכות, התקנת תאורה, גינון ופיתוח נופי, ושמירה על נגישות ובטיחות, לעידוד ההליכתיות בעיר. 
במסגרת ההסכם, תיושם רשת תחבורה ציבורית המותאמת להתפתחות העיר וכוללת חיזוק של שירות האוטובוסים המטרופוליני והמקומי, באמצעות הגברה משמעותית של תדירות התחבורה הציבורית ותוספת קווים חדשים. בנוסף, יוקמו מסופים וחניוני לילה חדישים, הכוללים עמדות ריענון לנהגים, בשטח כולל של כ-260 דונם. בנוסף, יסללו 8 שבילי אופניים, באורך כולל של 9 קילומטרים ברחובות גולדה מאיר, מנחם בגין, הרוקמים, המנור, המרכבה, ג'סי כהן, התנאים, הבנאים, קראוזה, הס, ז'בוטינסקי, הגליל, מונטיפיורי ומבצע סיני. 
נתיבי התחבורה הציבורית ומסלולי האופניים שיסללו בעיר, יחוברו ישירות למוקדי ביקוש ובהם תחנת הרכבת, מוקדי תעסוקה, מוסדות חינוך, מרכזי בריאות ואזורי בילוי ופנאי. לצדם יוקמו עמדות ריענון לרוכבות ולרוכבים, מתקנים לקשירת אופניים, עמדות ייעודיות לניפוח אוויר, ברזיות, אמצעי הצללה, עצים ועוד.
 
הסכם משתל"ם לתחבורה שנחתם בחולון, יאפשר לתת עדיפות מלאה לתחבורה ציבורית ותחבורה בת קיימא על חשבון הרכב הפרטי. עם החתימה על ההסכם, חולון מצטרפת לנתניה שחתמה על ההסכם לפני כחודשיים, ולראש העין, שחותמת על ההסכם היום. מדובר בתכנית  הדגל של משרד התחבורה, שתיושם בקרוב בערים נוספות בארץ שיבחרו לקדם את התחבורה הציבורית, ועלותה הכוללת נאמדת במיליארדי שקלים.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי הסבירה: "לחולון מגיעה תחבורה טובה יותר, תחבורה שתאפשר לאזרחיות ולאזרחים שלה לנוע בנוחות, ביעילות ובצורה הכי חלקה שיש. ההסכם שנחתם הערב עם עיריית חולון, ובהובלת ראש העיריה, מוטי ששון, המתוקצב במאות מיליוני שקלים, משלב את כל זרועות המשרד - מתחבורה ציבורית, דרך תשתיות, הליכתיות ורכיבה. זו המהות של "הסכם משתל"ם" שאנחנו מקדמות עם עוד ועוד רשויות ברחבי הארץ ויוביל לשינוי המציאות התחבורתית לטובת כל אחת ואחד. משרד התחבורה ברשותי ימשיך לפעול בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות המקומיות כדי לתת לתשובות ותושבי חולון הזדמנות שווה להתקדם בחיים באמצעות תחבורה אמינה, טובה וזמינה. אני קוראת לכל ראשי הרשויות להצטרף למיזם החדש של "הסכם משתל"ם" ולהיות חלק מהשינוי התחבורתי שאנחנו מובילות ומובילים בכל הארץ".
ראש עיריית חולון, מוטי ששון הוסיף: "פרויקטים לקידום תחבורה בת קיימא הכרחיים לפיתוח העתידי של העיר חולון. התחבורה הציבורית זה העתיד של מדינת ישראל. הרכבת הקלה, המטרו, מסלולי אופניים ומסלולי הליכה. זה העתיד של כולנו וזה גם חשוב לבריאות הציבור".
 
מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: "גם חולון הולכות יד ביד עם מדיניות משרד התחבורה לעודד הליכתיות, רכיבה ותחבורה ציבורית, באמצעות הקצאת משאבים ממוקדת שתייצר השפעה של ממש בשטח. התשתיות שיפתח המשרד במאות מיליוני שקלים בעיר, יאפשרו בין השאר תגבור משמעותי של התחבורה הציבורית, וייתנו מענה הוליסטי לצרכי התושבים. אני מברכת את תושבי חולון ומבקריה לקראת השינוי התחבורתי שמצפה להם. המשרד ממשיך בעבודה על הסכמים דומים עם רשויות נוספות".
מנכ"לית חברת נתיבי איילון אורלי שטרן הסביר: "ההסכם שנחתם היום בין עיריית חולון לבין משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון מהווה עליית מדרגה משמעותית בחזון המשותף לייזום פתרונות תחבורה מתקדמים שיהוו חלופה לרכב הפרטי, תוך התמקדות בפרויקטי תחבורה ציבורית, מתקני תחבורה ציבורית ותשתיות לרכיבה, לרווחת תושבות ותושבי העיר ומשתמשי הדרך. ההסכם הוא צעד משלים והכרחי לפרויקטים המקודמים היום בעיר לרבות רשת נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית ורשת שבילי אופנידן. חברת נתיבי איילון מודה למשרד התחבורה ולעיריית חולון על הבעת האמון בה, וביכולתה להמשיך לקדם מיזמים שישנו את פני התחבורה במדינת ישראל".
 
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    שכון מזרח ראשון לציון
    נונרא 07/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שכון מזרח ראשון לציון מה עם הבטחות מגרש כדור רגל התושבים רוצים לצאת עם המשפחות לראות כדור רגל ראש העיר הבטיח רק דיבורים לעביר לראש העיר
    סגור
  • 5.
    ושוב ראשון לציון נותרת מאחור
    גיא 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רז היקר, מצב העיר על הפנים. תשתיות לא שודרגו פה 20 שנים לפחות. תתעורר
    סגור
  • 4.
    תהיו חכמים
    ק 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וככה בדרך מרמה יכניסו את תחנת מרכזית לחולון בלי שהתושבים יהיו מודעים לך לזהום אויר ופיח
    סגור
  • 3.
    שרת התחבורה
    פטיש ברזל 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נו מישהו חשב שהשידרוג יהייה בפריפרייה ? את צרת_התחבורה מעניין רק מדינת צפון ת"א . בעוד הפריפרייה משלמת יותר גם אין לה תחבורה ציבורית נוראלית !
    סגור
  • 2.
    בשעה טובה הגיע הזמן (ל"ת)
    אלי 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    דיי דיי דיייייי דיייייייייי
    נהג אוטובוס 07/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הוספת קווים חדשים???????!! בדיחה עצובה, וגברת , מי ינהג בקווים החדשים? בקווים של היום חסרים נהגים לנסיעות מתבטלות, נהג אוטובוס זה כמו בקורס טייס, 100 נהגים חדשים אחרי חודש 5 נישארים( והייתי נדיב), ונהגים ותיקים גם או פורשים בגלל הגיל או עוברים להיות נהגי משאיות , להיות 12 שעות על ההגה כל יום כולל שישי שבת קשוח בתנועה שיש לנו היום
    סגור