רכב

מהפכת תחבורה נוספת בירושלים: זה השינוי הגדול שבדרך

חברת התחבורה אקסטרה נכנסת לצפון ירושלים וצפויה להעניק גישה נוחה ותדירה יותר לאזור. בשנתיים הקרובות היא צפויה לעשות מהפכה בעיר ולהביא 130 אוטובוסים חשמליים
מערכת ice |  5
אוטובוס בירושלים (צילום פייסבוק/אגד)
עיר הבירה של ישראל משדרגת בשנית ואפילו בשלישית את יעילות התחבורה הציבורית שלה והפעם מדובר בהוספת חברת תחבורה למערך התחבורה העירוני. בפרסום ראשון ב- mynet, קותי פונדמינסקי חושף שחברת התחבורה הציבורית 'אקסטרה', שפועלת בימים אלו בנתניה באופן אקסקלוסיבי, תגיע כבר בשבוע הבא (שישי) לירושלים.
היקף הפעילות החדש יתרכז כרגע רק בשני קווים בצפון העיר (קו 61 ו-541), אך בשנה הבאה, 2023, החברה צפויה להוביל את התחבורה בכל צפון העיר. בעיה עיקרית ששני הקווים החדשים יפתרו זו גישה נוחה ויעילה יותר לאזור תעשייה עטרות ולכן קו 541 יופעל מאזור זה ועד לבנייני האומה, בכל ימות השבוע ובשישי. מנכ"ל אזור התעשייה שיבח את המהלך והודה לאלו שהוציאו אותו לפעול.
קו 61 יחליף את קו 31 שקיים עתה, אך הקו החדש יעבור משכונת רמות ועד להר צופים, כשהוא מוסיף עצירה בקניון רמות.
 
לצד פתרון בעיית הגישה לאזור התעשייה עטרות, כניסתה של אקסטרה מביאה עמה פתרון נוסף והוא אוטובוסים חשמליים. עד שנת 2024 הצפי הוא כי החברה תפעיל 130 אוטובוסים חשמליים שיעזרו להפחית את מידת הזיהום שמופקת באמצעות התחבורה הציבורית, שכעת מקבלת את העדיפות בכבישי העיר.
בעיר פועלות כבר שתי חברות: אגד המפעילה קווים בדרום העיר, וסופרבוס המפעילה קווים במרכז העיר. מטרת הגדלת החברות והגדלת הקווים היא להגביר את מידת היעילות של התחבורה בעיר ולשם כך יוגדלו גם ציי הרכבים וגם מספר הנסיעות עבור מרבית הקווים.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    גב' תחבורה
    אזרחית 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עדיף שגב' תחבורה תבדוק, למה בשדה התעופה, נתב"ג, משתרך תור של עשרות מטרים למונית. התור נמשך שעה עד שזוכים להכנס למונית הביתה. כשמסתובבות בשדה עשרות מוניות שאסור להם לקחת נוסעים.
    סגור
  • 4.
    נו שיהיה בחינם לחרדים ולערבים
    רן 09/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לצערי העיר הזאת גמורה ואין שום סיכוי להציל אותה
    סגור
  • 3.
    מהפכת התחבורה בירושלים
    ברוריה 09/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כניסת סופרבוס היתה טעות!!!! רוב הנהגים ללא תודעת שירות בככללללל!! נוהגים בצורה אגרסיבית וכמובןןן מללאא איחורים!!
    סגור
  • 2.
    כ
    מ 09/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה עם 504 צריך לחכות לו מלא זמן הוא תמיד עמוס
    סגור
  • 1.
    זה שקר אחד גדול!!!
    אלמוני 09/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל התחבורע (זה מכוון), הציבורית תתנהל כקרטל בחסות הלוביסט משרד התחבורע, היא לא תפעל כל השבוע, זה לא משנה עם האוטובוסים יהיו חשמליים, על בנזין, יעבדו על מים או על הירח. לא יהיה שום שינוי. חייבת להיות תחרות בתחום כדי שהוא יהיה יעיל בחסות הרגטלטור (במקום הלוביסט) משרד התחבורה שיהיה במקום משרד התחבורע.
    סגור