פטריק דרהי: טייקון הכבלים ותקשורת ששולט ב-HOT

מי זה פטריק דרהי? הוא נולד במרוקו, היגר לצרפת, ובנה לעצמו מוניטין כמשקיע מוביל בעולמות התקשורת והכבלים. גם לישראל יש לו פינה חמה, כשבין אחזקותיו גם קבוצת HOT. 
מערכת ice |  3
פטריק דרהי (צילום Jeremy Barande / Ecole polytechnique)
פטריק דרהי, יליד 1963, הוא יזם ואיש עסקים ישראלי-צרפתי. לרשימת המיליארדרים העולמית הוא נכנס בזכות הקמת אלטיס (Altice), קבוצת חברות תקשורת ומפעילי כבלים בינלאומיים. הונו, נכון ליולי 2022 (לפי המגזין פורבס), עומד על כ-5.9 מיליארד דולרים.
ביוגרפיה עסקית
דרהי נולד בקזבלנקה, ובגיל 15 היגר עם משפחתו ממרוקו לצרפת. לימודיו האקדמיים התמקדו בהנדסה והנדסת תקשורת. לאחר עבודה בחברת פיליפס, החל בתחילת שנות ה-90 לרכוש בעזרת הלוואות, חברות כבלים קטנות ברחבי צרפת. בהמשך ייסד את חברת UPC, ובשנת 1999 מכר את מניותיו בה לחברת UPC אירופה. בשנת 2006 רכש אותן דרהי בחזרה דרך אלטיס, חברת הכבלים שבבעלותו, בשליש מהמחיר.
בעזרת אלטיס הרחיב דרהי את פעילותו למדינות נוספות ביבשת, ובין היתר רכש חברות בלוקסמבורג, שווייץ ובלגיה. את מניות אלטיס הנפיק בקיץ 2017 בבורסה בניו יורק וגייס 1.9 מיליארד דולרים, במה שהייתה הנפקת הטלקום הגדולה בארצות הברית מאז ראשית המילניום. בראשית העשור, כשברשותו 40% ממניותיה, השלים דרהי את השתלטותו על החברה עם רכישת יתרת המניות בסכום של כשלושה מיליארד דולרים. ב-2021 הפכה אלטיס לחברה פרטית על פי שווי של 3.7 מיליארד דולרים.
אחזוקותיו של דרהי כוללות בנוסף גם 30% מחברת ניומריקייבל, מחברות התקשורת הגדולות בצרפת, את פלטפורמת הפרסום המקוון Audience Partners וכן סטארט-אפ  בשם Teads, המתמחה בפרסומות וידאו. 
המודל העסקי שהוביל את דרהי לאורך השנים, מבוסס על אג'נדה של קנייה נמוכה, מכירה גבוהה. עד כה, הוא ביצע יותר מ-20 רכישות של גופי כבלים וסלולר בצרפת, בלגיה, ישראל, פורטוגל והרפובליקה הדומיניקנית. 
לא סתם מככבת ישראל במפת ההחזקות של דרהי, כשהוא מחזיק בחברת הכבלים HOT ובחברת התקשורת מירס. ב־2013 הקים דרהי את i24NEWS – ערוץ חדשות ואקטואליה בינלאומי, המשדר מנמל יפו. 
בין דגים לכרישים
דרהי נשוי ללינה ואב לארבעה. בסיסו הוא בעיר ז'נבה שבשוויץ, כשבנוסף בין נכסיו גם דירה בתל אביב. דרהי לא פחות מרבע אזרחויות: מרוקאית, צרפתית, ישראלית ופורטוגלית. על קשריו החמים עם ישראל מעיד גם תואר ד"ר של כבוד שהוענק לו ב-2016 בידי האוניברסיטה העברית בירושלים. אגב,  כמה שנים מאוחר יותר תרם דרהי למוסד האקדמי כ-50 מיליון שקלים.
על אף מעורבתו בשוק התקשורת, דרהי שומר על פרופיל נמוך. ובכל זאת, ראיון שהעניק ב-2014 לדה מרקר, משך תשומת לב רבה בעקבות הצהרתו: "הייתי שמח להתרחב גם למזרח התיכון, אבל מצד מערב יש רק דגים ומהצד השני יש כרישים"
אחת הרכישות הגדולות של דרהי, דווקא מחוץ לענף התקשורת, הייתה ב-2019 כשהפך לבעלים של בית המכירות הפומביות הנודע סותבי'ס. העסקה על פי הפרסומים חצתה את רף 3.5 מיליארד הדולרים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    דרעי. מרוקאי. לא דרהי הודי... (ל"ת)
    מיכי 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • דרהי
    שרה 03/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה משנה? בכל השפות האות ה והאות ע מבטאים אותו דבר. מספיק כבר עם הקינאה. בושה.
    סגור
  • 1.
    אפלייה בארץ תמיד הייתה וגם כיום
    גנון 03/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לדרהיי. ברוך השם מזל כי אם הוריו היו מהגרים לישראל ולא לצרפת כשהיה בן 14 הוא היה היום ילד מעיירת פיתוח אוליי עם עבר פלילי ובטוח עם המפאייניקים של שנות ה 60 עד 1977 הוא לא היה כנראה מסיים בית ספר יסודי חהחהיה אמא שלי הגיעה בשנת 1964 עם תואר רו"ח וניסיון של כ 10שנים כרואת חשבון של סניף חברת צרפתית במראקש וכאן בארץ שלחו אותה מלשכת עבודה לעשות ספונג'ה היא במרוקו עם 4 עוזרות בית ותואר נשלחה לעשות ניקיון , כמובן שלא עבדה בזה ונאלצה ללמוד הכול מחדש בארץ כי לא רצו להאמין שיש בחורה בת 29 עם ניסיון יותר ממנכ"ל כלל. ולבסוף סיימה ויצאה לגמלאות כרואת חשבון מדופלמת בארץ הקודש המושחתת
    סגור