קריירה ולימודים
מחקר: שליש מהעובדים לא מרוצים מהקשר עם מקום העבודה בתקופת הקורונה
כ-30% ממושאי המחקר העידו כי עברו לעבוד מהבית באופן מלא, אולם רק 64% חשים שמקום העבודה עומד לצדם בתקופת הקורונה. מה נדרש לעשות כדי לשפר את המצב?
בתקופת אי הודאות של הקורונה, מעסיקים רבים נדרשים לשמור על קשר עם עובדיהם ולנהל את העסק בשלט רחוק, כשרבים מעובדיהם עובדים מהבית או הוצאו לחל"ת. האתגר הגדול של מעסיקים הוא שמירה על קשר עם עובדיהם בזמן שגרה ושמירה של מעורבות גבוהה עם העובדים, גם אם הם לא נמצאים פיזית במקום העבודה. לעובדים זה לא פחות חשוב, על מנת לא להרגיש מנותקים או נשכחים עם הזמן. אתגר נוסף של מעסיקים, הוא איך לשמר פרודוקטיביות וחדשנות, בתקופות מאתגרות, כמו קורונה.
ממחקר שביצעה חברת 2link בחודש יולי 2020 בשיתוף אייפאנל, בקרב אוכלוסיית השכירים, עולה כי 13% מהעובדים עברו לעבוד מהבית באופן חלקי ו 28.7% עברו לעבוד מהבית באופן מלא. עוד עלה מהמחקר כי 64.4% מהעובדים השיבו כי הם חשים שמקום העבודה שלהם עומד לצידם בתקופת הקורונה, במידה רבה או במידה רבה מאוד, אולם 30.6% מהעובדים ציינו כי מקום העבודה עומד לצידם במידה בינונית או מועטה ו- 5% טענו שכלל לא עומד לצידם. במילים אחרות, שליש מהעובדים לא מרוצים מהקשר עם מקום העבודה בתקופת הקורונה.
העובדים נשאלו איזה סיוע מהמעסיק הוא הנדרש ביותר לדעתם, כאשר התשובה הנפוצה ביותר הינה גמישות ממקום העבודה בהגעה למשרד (37.5%). יחד עם זאת, בלטו גם תחומים אחרים כמו עזרה כלכלית(20.8%), חופשה מהעבודה (20.8%) ועזרה עם הילדים (10.7%).
איך אפשר למלא את הצרכים של העובדים?
תמר נדלר, מייסדת מנכ"לית 2link, המספקת פתרונות שיווקיים וטכנולוגיים לחברות מסבירה: "הצורך בעזרה מצד מעסיקים בולט במיוחד, ונראה שאם מעסיקים הצליחו לגייס את הטכנולוגיה לטובת המשך עבודה מרחוק, חשוב מאוד להשתמש בה גם לתמיכה בעובדים ושמירה על המוטיבציה שלהם. יחד עם זאת, במעבר לעבודה מהבית חשוב להבין שגם תפקיד החברה משתנה. האופן בו אתם מתקשרים עם העובדים במהלך תקופה זו חיוני לשמירה על בטחון, מידע ופרודוקטיביות, כאשר הם מנווטים ומסתגלים לשינויים פתאומיים ובלתי צפויים".
תמר נדלר, מייסדת מנכ"לית 2link, המספקת פתרונות שיווקיים וטכנולוגיים לחברות מסבירה: "הצורך בעזרה מצד מעסיקים בולט במיוחד, ונראה שאם מעסיקים הצליחו לגייס את הטכנולוגיה לטובת המשך עבודה מרחוק, חשוב מאוד להשתמש בה גם לתמיכה בעובדים ושמירה על המוטיבציה שלהם. יחד עם זאת, במעבר לעבודה מהבית חשוב להבין שגם תפקיד החברה משתנה. האופן בו אתם מתקשרים עם העובדים במהלך תקופה זו חיוני לשמירה על בטחון, מידע ופרודוקטיביות, כאשר הם מנווטים ומסתגלים לשינויים פתאומיים ובלתי צפויים".
מה כן אפשר לעשות, על מנת להפיג את חששות העובדים ולשמור על רמה גבוהה של מוטיבציה – וכיצד אפשר לגייס את הטכנולוגיה בשביל זה?
"תקשרו עם העובדים לעתים קרובות. חשוב להיות פרו אקטיביים ולהקדים את השאלות. שתפו את הידוע, הכירו במה שלא ידוע והתחייבו לתקשר יותר ככל שידוע. השתמש בערוצים דיגיטליים שונים כדי להבטיח שההודעות יגיעו לעובדים. הראו לעובדים שאכפת לכם, והעניקו גם הטבות לעובדים ברמה הכלכלית והחברתית. הקורונה זירזה את המהפכה הטכנולוגית ואת המעבר לעבודה מרחוק, אבל יצרה אתגרים שקשורים לניהול כוח האדם בחברה. לכן, זכרו לחזק את הערכים של הארגון והתמיכה בעובדים. אי הודאות יצרה חרדה, דאגה, ובמקרים רבים, פחד. בגל ראשון ידענו להשתמש בטכנולוגיה לייעול העסק, בואו נשתמש בגל השני לחיזוק הקשר עם העובדים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


