קריירה ולימודים

מנכ"לי העמותות: זה מה שאקח איתי לשנה החדשה | פרויקט

ראש השנה כבר מאחורינו, ולאחר תקופת החגים תחזור שגרת השנה החדשה. באווירת הימים הנוראים, בחרנו כמה מנכ"לים של עמותות, גדולות כקטנות, שבמהלך השנה עוסקים בפעולות רפואיות, חינוכיות וחברתיות: מה יקחו איתם לשנה החדשה, כמנהלי עמותה - איזה טיפ יש להם לתחילת השנה החדשה, וגם מהפן האישי: המלצה תרבותית שמהווה עניין או השראה עבורם
מערכת ice | 
משרד ביתי (צילום pixabay)
ענבל רון, מנכ"לית רשת דרור בתי חינוך
מה אני לוקחת עליי לשנה החדשה?
בשנה הקרובה אני רוצה להמשיך להתפתח וללמוד תחומים רחבים שאינם מתחום העיסוק היומיומי שלי. לצערי, בשנתיים האחרונות, בעקבות משבר הקורונה, לא פיניתי את עצמי כדי להיפגש עם נושאים ואנשים במגוון רחב של היבטים הקשורים לחברה הישראלית . השנה אני עתידה להשתתף בשתי תוכניות של למידה ומפגש שאני מקווה מאוד שיעשירו אותי ויתנו לי כוחות להמשיך להיאבק למען חברה שוויונית וצודקת.
טיפ למנהלים המתחילים עם תחילת השנה החדשה –
הדבר החשוב ביותר בעיני למנהלת מתחילה הוא להקיף את עצמך בכמה שיותר נשים שאת סומכת עליהן, שנותנות לך תחושה שהן שותפות איתך בקשיים ובהצלחות. שהדיאלוג ביניכן יכול להיות פתוח ושאת מרגישה שאת יכולה ללמוד מהן ולהתפתח יחד איתן.
המלצה בפן האישי:
ההמלצה שלי היא על סדרת התסכיתים (פודקאסט) "שיר אחד" של "כאן" המספרים את הסיפורים מאחורי שירים ישראלים מוכרים. בנסיעות הארוכות שלי ברחבי הארץ אני מוצאת ב"שיר אחד" מקור ללמוד את ההיסטוריה של הארץ שלנו לצד סיפורים אישיים מעוררי השראה של יוצרות ויוצרים. מומלץ מאוד!

ענבל רון. צילום: סוניה גרשפט
ירון וקסמן, מנכ"ל ומייסד עמותת הגל שלי
מה אני לוקח איתי לשנה החדשה?
ברמה האישית אני לוקח איתי לשנה החדשה משהו שתמיד היה איתי אבל איננו מובן מאילו בתקופה זו - להמשיך ליזום, להעיז ולא להפסיק לחלום. זה אולי נשמע כמו המסקנה ההפוכה ממשבר עולמי שעוד מלווה אותנו, אבל בחוויה שלי זו הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חוסר וודאות - ליצור יש מאין. לפעול ולייצר מציאות בשטח. 
דווקא כשכולנו משתבללים ונסגרים, יש עוצמה ביציאה החוצה. נכון, דרושות כמויות של אופטימיות ונחישות, אך יוזמה עשויה להוות מפתח לצליחת הסערה. אין ספק שעלינו להיות תמיד "עם היד על הדופק", אבל יש משהו בדרייב ובאנרגיה של גישה שכזו, עם ליווי נכון ושותפים טובים, שעשוי להפוך גם את המשבר הבא, להזדמנות.

ירון וקסמן. באדיבות המצלם
טיפ למנהלים המתחילים עם תחילת השנה החדשה -
הטיפ הכי טוב שאני יכול להעניק למנהל/ת מתחיל/ה הוא ללכת עם הלב. להיות הגונים ושקולים ולראות בחברי הצוות שותפים לעשייה. משברים נוטים לחשוף בכולנו כוחות פנימיים חבויים. אפשרו לחברי הצוות לבוא לידי ביטוי, להתעלות על הרגע ולרתום את העוצמות שבהם - להתמודדויות שעל הפרק. חשוב לזכור את זה לא רק בימים הטובים, אלא גם בימים מאתגרים.  
המלצה בפן האישי:
אני ממליץ על הספר "Let my people go surfing" שכתב איוון צ׳וינארד על חברת "Patagonia" שהקים וניהל. בניגוד לכותרת שעלולה לסמן כאילו הספר מיועד לגולשים - הספר מגולל את סיפור הקמת הארגון וניהולו באופן כזה שהוביל להצלחה בינלאומית.
בספר ניתן למצוא פנינים של ממש על היכולת להניע חברי צוות, לנהל ארגון, לשווק כראוי ולהגיב למציאות משתנה.  אמנם כבר עבר זמן מאז שקראתי אותו אבל אני חושב שזה יופי של ספר למי שרוצה להוביל ארגון בדרך שלו/ה.
חיים ארנטל, יו"ר ומייסד עמותת זכרון מנחם
מה אני לוקח איתי לשנה החדשה?
להקשיב לאינטואיציה, להקשיב לעצמי, לנצל חלונות זמן - גם קצרים, עם כל זאת לדעת להתייעץ, לשמוע וגם לקבל.  להיות פתוח לשינויים - גם מפליגים.  
טיפ למנהלים המתחילים עם תחילת השנה החדשה
 "כמים הפנים לפנים - כן לב האדם לאדם" (משלי כ"ז י"ט) היחס של מנהל לעובדים הינו דו סטרי. רוצים את כבוד העובדים? נאמנות הספקים? הערכת הלקוחות? תנו אתם את הדוגמה הראשונה. אופן הניהול שלנו הוא הקובע את אופי הארגון וצורת ההתנהלות של כלל העובדים, מכיסא המנכ"ל ועד אחרון העובדים וכולם חשובים באותה המידה.
המלצה בפן האישי:
בחזרה לחיים - לאנס ארמסטרונג. ספר חשוב לכל אדם אשר בסביבתו אדם המתמודד עם מחלה או מחלים ממנה, על מנת להבין כי להפוך מבריא לחולה זה דקה – עולם המעבר מהיות אדם חולה לבריא זה תהליך. ארוך מאוד ולעתים קשה עוד יותר מתהליך ההחלמה.

 חיים ארנטל. באדיבותה המצלם
ד"ר מורית בארי מנכ"לית ביה"ח אלי"ן לילדים ונוער בשיקום
מה אני לוקחת איתי לשנה החדשה?
אני לוקחת איתי את ההבנה שהתפקיד של מנהל ומנהיג הוא לא לעצור את הים הסוער אלא לדעת לכוון את ההגה עם הרוח.
טיפ למנהלים המתחילים עם תחילת השנה החדשה
שימי לצוות מטרות ברות השגה, ומטרות שיש לחלום לקראתם. מימוש הראשונות ייתן לכולם תחושת יכולת, והאחרונות יובילו את הארגון מעבר לנדרש.
המלצה בפן האישי:
הסדרה the chair בנטפליקס מביאה באופן נפלא את מצבה של מערכת ותיקה בהתמודדות עם המציאות המשתנה ואת אתגרי הניהול של מנהיגה ואם.

 ד"ר מורית בארי. צילום: נועה ארד
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה