מדדים ומחקרים

בנק מזרחי טפחות מנתח: עליית מחירי הדלק תביא לעליות נוספות?

במבט קדימה, על העלייה היום ראוי להוסיף עד לחצים אינפלציוניים מתגבשים, בדמות מחירי בנזין שהמשיכו לטפס במהלך אפריל. מעבר לתמסורת הקלאסית למדדי המחירים לצרכן, בדמות מחירי הדלק בתחנה, חשוב לזכור שבסיבוב הקודם, ב-2021-2022 עלייה דומה היתרגמה בצורה דיי חזקה לעלויות התובלה, ומשם למוצרים הסחירים
מערכת ice |  2
בנק מזרחי טפחות (צילום shutterstock)
מדד המחירים של ה-PCE עולה ב-0.3% במרץ, בהתאם לציפיות ויוני פנינג, אסטרטג ראשי, חדר-עסקאות מזרחי טפחות נתן את התייחסותו. בהמשך למגמה בחודש שעבר, כזכור עלייה מתונה מ-2.4% ל-2.5%, החודש האינפלציה השנתית מטפסת ב-0.2%, ניכרים ל-2.7%.
לדברי פנינג, למרות זאת, התוספת לאינפלציה השנתית פה מתונה עדיין ביחס למעבר החד מ-3.2% ל-3.5%, שראינו במדד ה-CPI, עבור אותו החודש.  למרות זאת, בעוד שרמת אינפלציה כאמור אינה בהכרח בעייתיית לכשעצמה, בטח ביחס למה שראינו בשנים האחרונות, עצם העצירה במסע ההתמתנות שלה מערער את הביטחון כי זו באמת בדרכה בחזרה ליעד ה-2% של הפד.
 
בהתחשב בעובדה שאנחנו נמצאים כעת כשנתיים לאחר תחילת העלאות הריבית, וכ-8 חודשים ברמה הנוכחית, זה גם מעלה את השאלה אם המדיניות של הפד משיגה למעשה את מטרותיה. בפרט, בהודעת הריבית האחרונה, חברי הפד הצביעו על ציפיות של אינפלציה סביב 2.4% במהלך 2024. במצב הנוכחי, נראה שנסיים את השנה עם נתון גבוה משמעותית.
בניגוד למגמה באינפלציה הכוללת, ליבת האינפלציה יציבה על רמת 2.8%. כמובן שעליית מחירי השכירות בולטת עדיין בקטגוריה הזו. אבל בהתחשב בעבודה שבחודשים האחרונים ראינו עליות מהכיוון הזה, במידה רבה במחירי שירותים פיננסיים, ושירותי ביטוח, יש פה אינדיקציה דיי חיובית.
במבט קדימה, על העלייה היום ראוי להוסיף עד לחצים אינפלציוניים מתגבשים, בדמות מחירי בנזין שהמשיכו לטפס במהלך אפריל. מעבר לתמסורת הקלאסית למדדי המחירים לצרכן, בדמות מחירי הדלק בתחנה, חשוב לזכור שבסיבוב הקודם, ב-2021-2022 עלייה דומה היתרגמה בצורה דיי חזקה לעלויות התובלה, ומשם למוצרים הסחירים. משאלה עלו, קל כמובן להסביר כי ענף השירותים נאלץ ליישר קו, ולהעלות מחירים, לאור מחירי תשומות גבוהות יותר.
לסיום סיכם: "בין אותה עליית מחירי האנרגיה מהסיבוב הקודם, וההשלכות הניכרות מאלה עד היום, ועד לעליית מחירי האנרגיה הנוכחית, סביבת האינפלציה בארה"ב ממשיכה לייצר ציפיות לריביות גבוהות. נתוני התוצר של אתמול, בפרט, שחקו את הציפיה להורדת ריבית על ידי הפד בהחלטה ביוני לסביבת 35%, ועל פי תגובת השוק הנוכחית, נראה שהנתון היום לא מוסיף הרבה אופטימיות"
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בלי ניתוח של בנק הכיסים ריקים מעלית מחירים (ל"ת)
    עושה חשבון 04/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ממסד
    ממסד 04/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממסד של עברינים
    סגור