קריירה ולימודים

השכר של המאבטחים יעלה? זו הדרישה החדשה מהממשלה

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד בפנייה לשרי האוצר והכלכלה: "אם לא יאושר צו ההרחבה בענף האבטחה – נצא לשביתה", עוד ציין כי חרף הסיכום על צו הרחבה שיסייע למנוע את שחיקת השכר בענף האבטחה ויעודד גיוס עובדים – עברו יותר מעשרה חודשים והצו טרם הוצא רשמית
מערכת ice |  2
הסכם קיבוצי בענף האבטחה והשמירה (צילום דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד פנה בסוף השבוע לשר האוצר אביגדור ליברמן ולשרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי בדרישה להוציא באופן מיידי צו הרחבה בענף השמירה והאבטחה. זאת לאחר שמאז הסיכומים בין ההסתדרות למשרדי הממשלה לתת צו כזה – עברו כבר עשרה חודשים וצו זה טרם הוצא באופן רשמי על ידי המדינה.
"הדבר פוגע אנושות בענף השמירה והאבטחה, הן בהיבט של השחיקה ההולכת ונמשכת בשכרם השעתי של המאבטחים, והן בהיבט של הקושי לגייס עובדים לענף", כתב בר-דוד לשרים.
עוד ציין יו"ר ההסתדרות בר דוד כי בקרב העובדים בתחום ישנו תסכול רב שהצטבר במשך השנים, כאשר חרף החתימה על הסכם ענפי, הוא אינו מיושם עקב אי-הוצאת צו הרחבה. על כן, העובדים משלמים מחיר שהם לא אמורים לשלם.

"העובדה כי מדובר ב'קניית שירות' אין משמעה שהעובדים הם הפקר", הבהיר בר-דוד בתקיפות בפנייתו ועוד הוסיף כי: "ההסתדרות לא תיתן יד לרמיסת זכויות עובדי קבלן ולהתעלמות מצרכיהם".
יו"ר ההסתדרות הודיע כי לאור התנהלות המדינה, ואם לא ייחתם צו ההרחבה עד יום חמישי הקרוב, לא תיוותר ברירה אלא להשבית את עובדי השמירה בכל הארץ החל מ-15 בפברואר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ממשלה חסרת מוסר (ל"ת)
    כל הכבוד להסתדרות 01/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ארנון צודק (ל"ת)
    ארנון תותח 01/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור