קריירה ולימודים

ההסתדרות תוקפת את ליברמן: "אין מי שמנהל את האירוע"

יו"ר ההסתדרות תקף את שר האוצר בראיון לרדיו, בהמשך היום יו"ר פורום העצמאים מבית ההסתדרות שיגר מכתב לליברמן בדרישה להשוות את הפיצוי לעצמאים. בר דוד: "יש פה איזו סיטאוציה אפלולית שבה אין מישהו שמנהל את האירוע וזה משהו שמאוד מטריד אותי"
מערכת ice |  2
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד ושר האוצר, אביגדור ליברמן (צילום יהונתן זינדל, פלאש 90)
ההסתדרות הכללית יצאה היום (שני) במתקפה חריפה נגד שר האוצר, אביגדור ליברמן, בכמה נושאים. יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, התראיין ב"יומן הצהריים" של גל"צ ואמיר איבגי ובהמשך היום, רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים מבית ההסתדרות, שיגר מכתב לשר האוצר שבו הוא דרש את הגדלת הפיצויים לעצמאיים.
ארנון בר דוד התראיין כאמור, בתכנית "יומן הצהריים" של אמיר איבגי בגל"צ וביקר בראיון את שר האוצר. הסיבה לביקורת היא התדרוך של ליברמן לעיתונאים בו דחה את האפשרות לדרישת בעלי העסקים למענה לפגיעה הכלכלית.
אמש (ראשון) ליברמן אמר כי "לא יהיה שוחד אלקטורלי; מכיוון שאין סגר כללי אין מענק לכל אזרח אנחנו סבורים שכל עסק שיפגע צריך לעזור לו אבל בסופו של דבר רוב העסקים במצב מצויין ואני שמח על כך. כשר האוצר אני חייב לבדוק שהכלכלה תעבוד ועד היום אותם אנשים שנפגעו, כמו ענף התיירות ואל על קיבלו סיוע של מאות מליוני שקלים. כשאני מסתכל על הסיוע שהוענק לחברות התיירות הנכנסת, לבתי מלון ולאל על אנחנו מדברים על מאות מיליוני שקלים. מעולם לא אמרתי שלא יהיה פיצוי אבל לא יהיה פיצוי כלל". 
 
בר דוד הגיב: "סקטורים שלמים מתחילים לעבוד במצומצם אך המשק עובד. יש פה איזו סיטאוציה אפלולית שבה אין מישהו שמנהל את האירוע וזה משהו שמאוד מטריד אותי; אני חושב ששר האוצר צריך לחשוב אחרת על המצב ואני אשוחח איתו על כך. יש מדינה בקצה ותפקידה לדאוג לעסקים, להוראות הנכונות. יש כאן בלבול אחד גדול. להתחיל לחשוב איך לא פוגעים בעסקים ולחשוב איך לתת פתרונות. חייבים לקחת פיקוד וניהול על המשבר ואני מרגיש שאין לנו וזה חמור מאוד".
בר דוד התייחס לדבריו של ליברמן בנוגע לפיצויים ואמר: "אני לא חושב שצריך לחלק כספים על ימין ועל שמאל. יש כל מיני סקטורים ולכל סקטור צריך לתת מענה ופיתרון. יכול להיות ששר האוצר לא רואה את הלחץ ואנחנו נראה לחצים על סקטוארים מסויימים וצריך לספק פתרונות". 
 
הערב, רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים מבית ההסתדרות, כתב מכתב לשר האוצר, אביגדור ליברמן. בז'ה יצא נגד הצעת חוק ממשלתית שהוגשה להערות הציבור. בצעת החוק עוסקת בפיצוי בגין בידוד לעצמאים. המכתב מגיע בסמוך לפגישתם של יו"ר ההסתדרות ושר האוצר הערב.
בז'ה כתב לליברמן כי: "הצעת החוק הממשלתית שהוגשה להערות הציבור ממשיכה להפלות עצמאיים ואינה מתחשבת במצבם הייחודי בו בידוד גוזר אבדן פרנסה מלא. על כן, אנו בפורום העצמאים מבקשים לשנות את תזכיר החוק כך שהפיצוי בגין בידוד לעצמאים יהיה זהה לזה של שכירים וישפה באופן מלא בגובה 100% משכר עבודתם, ולא יסתפק ב-430 שקל עבור כל ימי הבידוד – סכום שהוא לעג לרש. עשיית צדק זאת עבור העצמאים היא כורח המציאות, ויש לעשות זאת באופן בהול כך שתוכל הממשלה לאשר את החוק המתוקן כבר בישיבתה ביום ראשון הקרוב".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עסקן
    דוד 01/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עסקן שדואג לעצמו על חשבון העובדים במקום לדאוג לשכר הוגן לחינוך ולעוזרות בגנים שמקבלים שכר עלוב הוא עושה יד אחת עים ליברמן ולעוזרות יש להתנתק מההסתדרות ולעשות וועד עובדים משלכם יש לכם מספיק כוח לשנות
    סגור
  • 1.
    המשת"פ בן דוד התעורר? מה קרה? (ל"ת)
    משת"פ של איווט 01/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור