קריירה ולימודים

הקלות חדשות ברגולציה לעסקים

מתווה "ניקיון אביב" של הממשלה ממשיך עם ריכוז הקלות ברגולציה לעסקים ואזרחים: הפעם הקלות שיחסכו כאב ראש לא קטן עבור חברות זרות שרוצות לנהל עסקים בישראל עם פטור מחובה להגשת מסמכי רישום ותקנון בתרגום לעברית
מערכת ice | 
חברות הייטק (צילום pixabay)
רשות התאגידים במשרד המשפטים מפרסמת כמה תיקונים מעניינים בתקנות החברות בכל הקשור לדיווח, פרטי רישום וטפסים להערות הציבור. מטרת התיקונים להביא להקלות רגולטוריות  לגבי הגשת בקשות ודיווחים לרשם החברות.
התיקון פורסם במסגרת מתווה "ניקיון אביב" - מהלך ממשלתי משותף של משרד המשפטים, משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה ובמסגרתו ריכוז הקלות ברגולציה לעסקים ולאזרחים. 
 
עיקר השינויים מתייחסים להקלה לחברות זרות שרוצות לנהל עסקים בישראל, ואחת מהן קשורה למסמכים אותם החברה צריכה להגיש לרשם החברות - מסמכים שהיו צריכים להיות גם באנגלית וגם בצירוף תרגום לעברית מאושר על ידי נוטריון. ההקלה המוצעת תאפשר לחברות חוץ המנהלת עסקים בישראל, להגיש את מסמכי הרישום והתקנון שלה באנגלית - ללא תרגום לעברית.
עוד מוצעת הקלה רגולטורית בדרישת האימות של מסמכי תאגיד זר המוגשים כחלק מבקשה או דיווח מקוון של חברה. שתי ההקלות לעסקים זרים מביאות לחיסכון זמן וכאב ראש לא קטן. כך גם ההצעה השלישית: אפשרות להגשה מקוונת של דיווחים על ידי עורך דין, וכן הגשת דו"ח שנתי על ידי רואה חשבון מבקר.
 
יש לציין כי התיקונים הנ"ל עוד לא עברו, אלא הם פתוחים להערות הציבור עד לתחילת מרץ (1.3) ומי שיש לו התנגדות או שינויים יוכל לשלוח את הערותיו דרך אתר רשות התאגידים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה