קריירה ולימודים

אל על בבלאגן: הטייסים בנוקאאוט למנכל"ית שמבקשת שיחזרו למו"מ

הטייסים לא מוותרים ונלחמים בהסכם שנחתם עם ההסתדרות מעל ראשיהם ומתנים כל מו"מ עם ההנהלה רק אם יהיה מולם בנפרד. בינתיים ההנהלה מתבצרת, הטייסים שובתים, טיסות מתבטלות, והמהומה הרבה הובילה את המנכ"לית החדשה להתחנן לטייסים: "ידינו מושטת"
מערכת ice |  6
דינה בן טל גננסיה מנכ"לית אלעל (צילום רונן דבש)
ביטולי הטיסות הרבים בתקופה האחרונה, הובילו את המנכ"לית הנכנסת, דינה בן טל, למכתב שכולו בקשות מוועד הטייסים לחזור לשולחן המו"מ וזאת לאור הסערה התקשורתית סביב הטיסות הרבות שמתבטלות לאחרונה.
רק הבוקר המשיכו הביטולים והפעם בטיסת אל על לדובאי ולציריך, כמו גם לבודפשט, כאשר שש טיסות של אל על מהיממה האחרונה מבוטלות, וזאת על רקע הסכסוך החריף בין ועד הטייסים ובין ההנהלה, בדבר ההסכם שנחתם - לטענת הטייסים - מול ההסתדרות ונגד רצונם.
 
במכתב שנשלח היום (חמישי) לראשי הוועד: רן אלקבץ, אילן פייר, דולב ברזילי, מודי טובל ורועי סננס (ארגון אצ"א - ארגון צוות אוויר), כתבה המנכל"ית בדבר שיבושים בלוח הטיסות כמו גם על חזרה הדרגתית לכשירות של טיייסי ומטוסי 777 ועל פועלה של החברה לחזרה לפעילות שוקקת לאחר תקופת הקורונה, אולם: "למרבה האכזבה והתדהמה, כל הטיסות שתוכננו להליכי ההכשרה עד עתה לא יצאו אל הפועל נוכח ירידה מפעילות ואי התייצבות של אצ"א, למעט טיסה אחת שבוצעה על ידי מנהל הצי והטייס הראשי.
עוד כתבה בן-טל כי בהנהלה ניסו בימים האחרונים לבקש מהטייסים להיכנס למשא ומתן רחב ללא תנאים כדי להגיע להבנות כמו גם בנושא האש"ל שקוצץ, אולם "למרבה האכזבה דחיתם את היד המושטת והתניתם כל שיח ומשא ומתן עמכם בהכרה באצ"א כ'יחידת מיקוח נפרדת'. גם הצעות לנסות ולייצר פתרונות חלופיים ולקיים בנושא שיח עם ההסתדרות נדחו על ידכם".
 
למרות כל הנ"ל, המנכל"ית רואה זאת כשעת הכרעה וזאת לאור השיבושים בעמידה בלוח הטיסות שמקשים עד מאוד בתפעול השוטף וגורמים לפגיעה במוניטין החברה: "אנחנו פונים אליכם שוב באופן ברור וחד משמעי: ידינו מושטת למשא ומתן בניסיון לפתור את הסוגיות שעל הפרק ולצעוד קדימה תוך חזרה לשגרה ברוכה! במקביל, אנו מצפים כי על לוח הטיסות להתקיים כסדרו באופן מלא, תקין, ללא שיבושים כלשהם – לרבות בכל הנוגע לחזרה לכשירות של מטוסי וטייסי 777 באופן מיידי שאינו סובל דיחוי, על פי צרכי החברה", קראה הנהלת החברה לטייסים.
לסיום הוסיפה: "יצוין, כי לאור השיבושים הנמשכים, לרבות ביטולי הטיסות, על כל המשמעויות שבכך, נבקש לקבל את תגובתכם בדחיפות רבה – האם אתם מוכנים להתיישב לשיח משמעותי ולקיום סדיר ומלא של לוח הטיסות ופעילויות החברה".
תגובת טייסי אל על בהמשך למכתב שהוציאה היום החברה: "עוד במאי 2021 פנה ועד הטייסים להנהלת החברה בבקשה להיערך להפעלת מטוסי ה 777 על פי הסכם העבודה. אך זו היא זו שדחתה את הפעלת המטוסים והכשרת הטייסים, כמו גם את הצורך להיכנס למשא ומתן ענייני ומקדם.
בפועל, כבר למעלה משנה מפרה החברה ברגל גסה את ההסכם אותו כפתה יחד עם ההסתדרות על הטייסים בעוד הטייסים מקיימים אותו בקפדנות. 
ביטולי הטיסות בימים האחרונים נובעים מתכנון שאפתני יתר על המידה של החברה, שאינו לוקח בחשבון את מגבלות חוקי הטייס והבטיחות, כמו השלכות מגפת הקורונה. 
גם בשעות אלו, הטייסים עושים מעל ומעבר על מנת להוציא את לוח הטיסות שתוכנן ברשלנות על-מנת למנוע פגיעה נוספת בקהל לקוחות החברה. אין בכוונתם להפוך כעת לשק חבטות של בעלי שליטה כוחניים, או של תרבות הסתדרותית המגינה על עובדי קרקע אלימים".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    הסוכנים שלנו עוקצים ישראלים (ל"ת)
    איסתא תאילנד 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    חברים... אל תזמינו מאל על כרגע. הם לא בנויים לזה.
    פינטו 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    13 0
    מי שקורא את הכתבות באמצעי התקשורת מבין: אתם לא תדעו אם הטיסה שלכם באל על אשכרה תצא, ממש עד השעות האחרונות, כשכבר לא תוכלו לבטל מלונות, השכרת רכב וכו'. בנוסף, איש לא יענה לכם לטלפון כשתרצו לדבר עם מישהו שם. חבל על עוגמת הנפש ועל ההפסדים הכספיים שתספגו. חפשו חברות אמינות יותר. לא חסר. עדיף לשלם עוד כמה גרושים על טיסות שגם ממריאות במציאות.
    סגור
  • 4.
    אני עם אל על סיימתי לתמיד. גם אם יציעו "כרטיסים" בחינם.
    אדיר 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    10 0
    אתם רואים מה שווים הכרטיסים האלה. בושה.
    סגור
  • 3.
    לעולם לא אסלח לכם על מה שעשיתם להוריי (זוג גמלאים)
    מאיר 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    16 0
    זבל של חברה. זבל של ועדים סחטניים. זבל של שירות לקוחות. זל של (אין) מענה טלפוני. עד מתי תמכרו תירוצים, שקרים וחרטוטים? זה לא פליימוביל... אתם משחקים פה בחיים של אנשים!
    סגור
  • 2.
    ידע כל ישראלי שמזמין מאל על שהוא שם את כספו על קרן הצבי
    תמרה 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    10 0
    לעיתים נדמה כי ברולטה הסיכויים כבר גבוהים יותר מאשר בלוטו טיסות הבלתי נגמר הזה.
    סגור
  • 1.
    אל על חייבת לעבור להעסקת טייסים מחו"ל ומייד
    שימי 05/2022/19
    הגב לתגובה זו
    22 0
    ועד הטייסים מרסק את מה שנשאר מהחברה האומללה הזאת. למה אתם מחכים?
    סגור