השוק

אל על מתאוששת: המדינה הזרימה לחברה 340 מיליון דולר

הסרת מגבלות הקורונה הביאו את אל על להציג עלייה משמעותית בהכנסות; תזרים המזומנים של החברה עבר להיות חיובי בהיקף של 22 מיליון דולר; החברה מדווחת על התקדמות במו"מ עם הפניקס למכירת "הנוסע המתמיד"; ואמירה מעניינת של המנכ"לית הנכנסת
ניצן כהן |  4
קני רוזנברג (צילום לינקדין/ קני רוזנברג, Magma Images)
אל על סיימה את הרבעון הראשון עם עלייה משמעותית במכירות שהסתכמו ב-283 מיליון דולר לעומת 265 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2021. הרווח התפעולי התזרימי של החברה עלה ל-15 מיליון דולר לעומת 11 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה. ברבעון הראשון של 2022 עברה אל על לתזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת שהסתכם ב-22 מיליון דולר לעומת תזרים שלילי של 11 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה.
כמה נתונים שכדאי לשים אליהם לב בביצועים של אל על: החברה מדווחת על המשך עלייה בפעילות בחודשים אפריל ומאי כמו גם על התקדמות במו"מ עם הפניקס על מכירת נתח ממועדות הנוסע המתמיד ב-130 מיליון דולר.
 
עוד נתון חשוב (אפילו חשוב מאוד) שעולה מנתוני החברה והוא היקף הסיוע של משלם המסים לחברה. בסך הכל קיבלה אל על הזרמה של 600 מיליון דולר במהלך משבר הקורונה. מהם 260 מיליון דולר מבעלי השליטה קני רוזנברג והיתר ממשלם המסים. כלומר במהלך משבר הקורונה (שלשיטת החברה נמשך גם ברבעון הראשון של השנה) הזרים משלם המסים לכיסים של החברה 340 מיליון דולר במזומן במה שמוגדר בחברה "הבעת אמון".
הדו"ח לרבעון הראשון של השנה הוא הדו"ח האחרון של המנכ"ל אביגל שורק ואין ספק, שורק הצליח להראות לכולנו איך אפשר להוציא כסף מהמדינה לחברה פרטית מבלי לדלל את בעלי המניות ומבלי לדרוש דבר, להוציא אולי אמירת תודה רפה.
אביגל שורק אמר עם פרסום הדוחות: "תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2022 אשר משקפות רמת רווחיות דומה לרבעון הראשון של 2019 מבטאות היטב את החתירה הבלתי מתפשרת שלנו לחזור לפסים של צמיחה ורווחיות לאחר המשבר הגדול. אל-על עדיין רחוקה מהפוטנציאל הגלום בה אבל אנו מאמינים כי החזרה לשגרה והתייצבות המדיניות הנוכחית ביחס לקורונה, יאיצו את מימוש הפוטנציאל המלא.
"עם  סיום תפקידי כמנכ"ל החברה, אני רוצה להודות למנהלי ועובדי אל-על על המאמץ המשותף וההירתמות המלאה בניהול המשבר והוצאתה לפועל של תוכנית הפעולה לחילוצה של החברה, וכן להודות גם לבעלי השליטה והדירקטוריון״.
 דינה בן-טל, המנכ״לית הנכנסת: ״פנינו לאתגרי החזרה לשגרה, שהם מורכבים לא פחות; אפקט החזרה לשגרה מכה בכל חברות התעופה בעולם החווים ביקושים גדולים ונאלצים להדביק פערי כשירות וכוח אדם. כך גם אצלנו, אנו עובדים סביב השעון להכשיר עובדים חדשים ולחזור לצי מטוסים מלא בהדרגה; לא נתפשר על חווית השירות והטיסה ואני שמה זו כמטרה עליונה, מאחר ויש לנו עבודה רבה בנושא; אני רוצה להודות לעובדי אל-על, שלקחו חלק חשוב בהצלת אל-על, הם שמרו על הבית".
איציק אליאב, סמנכ"ל הכספים אמר: "אנו מעודדים  מפתיחת השמים והתייצבות המדיניות הרוגלטורית ביחס לקורונה. אין ספק שזה מתבטא היטב במכירות ובתזרים המזומנים, למרות שספגנו את אפקט האומיקרון ברבעון המדווח. אנו ממשכים ביתר שאת לפעול לחיזוק מבנה ההון והנזילות, בין היתר: אנו חותרים לסגירת עסקת המועדון בסך של כ-130 מיליון דולר, לשפר את התשלומים מול הבנקים והמחכירים ולשמור על היקף ההוצאות הקבועות. שמירה על הישגי מהלכי ההתייעלות תאפשר כרית ביטחון במטרה לעבור לרווחיות במחצית השנייה של 2023"
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תזרים
    מולייר 05/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם המדינה היתה מעבירה לכל נזקק מזוצנים בסדר גודל לפי צריכה אז כולם היו מתאוששים פדוט בדיחה התאוששות על גב המדינה ואזרחי מדינת ישראל אחלה בדיחה יום טוב
    סגור
  • 3.
    אל על
    סססססס 05/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל על מוכרת בכל העולם שהיא הכי גרועה ביותר נמאס לנו שאתן נותנים להם כסף מהציבור שמעלים להם תמיד עליות אל על צריך לסגור אותה לתמיד בכל העולם אומרים שזה בזיון איך אתם מוספים להם כסף בור ללא מכסה המששלה הזויה בלי בושה זורקים להם כסף בלי כוון יודעם גם מה הסיבה האמיתית הרבה עוזבים את המדינה רק בדברים כאלה בעולם לפחות יש מוסר וכבוד לעביר ליברמן
    סגור
  • 2.
    אל על
    סש 05/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חברה פרטית , כבר לא חברה של כולנו . אז למה צריך להזרים לה כספים של כולנו ? קניתי כרטיס לספרד המחיר קרוב ל. . . 1000 דולר . מדהים היוקר הזה . אז להזרים לחברה כסף? צריך כאן ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת מחירים .
    סגור
  • 1.
    בדיחה
    ליאו 05/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ביבי העביר כסף לחמאס ולתורכיה, בנט מעביר כסף לאל על....
    סגור