קריירה ולימודים

"העלאת שכר המינימום - זעומה, מצפה מליברמן לתמוך בשכבות החלשות"

יו"ר ועדת העבודה, אפרת רייטן-מרום מגיבה על כך שבאוצר הסכימו להעלות את שכר המינימום ב-200 שקלים: "לא נסתפק בהעלאת שכר המינימום בסכום כה זעום. אני מצפה ששר האוצר יתמוך בהגדלה ונסיים את הפרשה הזאת כבר בשבוע הקרוב"

מערכת ice |  3
אפרת רייטן (צילום אופיר אייב)
יו"ר ועדת העבודה, אפרת רייטן-מרום הגיבה הבוקר (ראשון) על כך שבאוצר הואילו בטובם להעלות את שכר המינימום ב- 200 שקל. לדבריה: "לא נסתפק בהעלאת שכר המינימום בסכום כה זעום. אני מצפה ששר האוצר יתמוך, כפי שתמך לאחרונה בנושאים אחרים לטובת השכבות החלשות, ונסיים את הפרשה הזאת כבר בשבוע הקרוב", כך אמרה ל- Ynet.
 
על אף ההסכמות להעלות את השכר עולה כי רייטן-מרום עדיין מצויה בחילוקי דעות מהותיים עם משרד האוצר וספק אם תהיה לקואליציה, שפועלת ללא רוב, אפשרות להשלים את החקיקה. 
 
לטענת רייטן-מרום: "האינפלציה בישראל עומדת כבר על 4% והיא צפויה על פי כל התחזיות לעלות עוד. אנחנו חייבים למנוע גידול בעוני ולסייע למי שעובדים בשכר הנמוך ביותר. לא נסכים בשום פנים להעלאת השכר הנמוך ביותר במשק רק ב-100 שקל. נדרוש לתקן גם את השעון הגמיש, כאשר עובדים שמשתכרים שכר שעתי ייפגעו מכך שהם לא יקבלו שכר הוגן עבור שעות עבודה מרובות נוספות שיתבקשו לבצע. לא נסכים בוועדה גם לניתוק ההצמדה של שכר המינימום ממינימום של 47.5% מהשכר הממוצע במשק. מדובר בעוול ולא נסכים לכך".
"אני מודיעה כאן שבימים הקרובים ביותר העסקה תובא לאישור הוועדה וללא שום החלטות פופוליסטיות, שעלולות לפגוע במגעים שאני מקיימת עם האוצר והמעסיקים. לא נבזבז את הזמן ואני מבטיחה שנעשה הכול כדי ששכר המינימום יעלה בוודאי מעל ל-100 שקל כבר בחודש הבא. יש לי הסכמה עם הארגונים האזרחיים שלא אתן ידי לעלייה של 100 שקל בלבד".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    זה כמו שתי מנות שואגמה או כפית ביצי דגים שליברמן אוכל
    אחמד 06/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה ממשלה שדואגת רק לשלם לעבאס
    סגור
  • 2.
    ממש מצחיק ליברמן
    אזרח 05/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא כניראה לא קולט שהפעם הסיפור שונה... המורים לא יסתפקו לא ב5 אחוז ולא ב10 אחוז הם גם לא יעשו הפגנות וחסימות כבישים, הם פשוט יפסיקו להיות מורים וישאירו לך ליברמן ולכל חבריי האוצר את הכיתות שתלכו ללמד את התלמידים בעצמכם... אז איך כן להשאיר את המורים, זה מאוד פשוט... להכפיל (כן כן, מה שאתה שומע) להכפיל את שכר הנטו ולהצמיד את השכר לשכר המהנדסים, זאת ליברמן, הדרך היחידה האפשרית... ואל תספר שאין כסף, עזוב... אנחנו רואים כמה המגזרים האלקטוראלים מקבלים בלי למצמצץ... אז שיהיה בהצלחה ליברמן.
    סגור
  • 1.
    העלאת שכר מינימום (ל"ת)
    פרחי 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור