קריירה ולימודים

"פרה חולבת": נשיא לשכת רואי החשבון נכנס במשרד המשפטים

רו"ח חן שרייבר נשיא הלשכה, תקף את משרד המשפטים בחריפות, ומבקש לעבור לאחריות משרד האוצר. מחר יגיע לכנס שר המשפטים, כיצד יגיב?
מערכת ice | 
חן שרייבר (צילום ראובן קפוצינסקי)
נשיא לשכת רואי החשבון, רו"ח חן שרייבר, הפתיע את הכנס השנתי של הלשכה באילת, כאשר יצא למתקפה נגד משרד המשפטים ונגד מועצת רואי החשבון. "לא יתכן שפקידים ועורכי דין ינהלו את מקצוע ראיית החשבון", אמר שרייבר, "בגלל שעורכי דין מנהלים אותנו, רואי החשבון לא מייצגים במס שבח ולא זכאים לחיסיון, בעוד שלעורכי הדין אין עם זה בעיה".
כבכל שנה בכנס רואי החשבון, גם הפעם עלה הנושא של הסדרת המקצוע. שרייבר טען כי המקצוע נמצא תחת משרד המשפטים, ולכן מנוהל בידי עורכי דין. "הרבה יותר טבעי לנו להיות באוצר" אמר שרייבר, "אני רוצה להוציא אותנו מחסות משרד המשפטים, והפרה החולבת שלוקחת מאתנו כל שנה אגרה ולא מחזירה לנו כלום". שרייבר הוסיף גם כי הדרך הנכונה לעשות זאת כעת היא באמצעות הסכמים קואליציוניים.
 
האמירה הזו, מגיעה כמובן על רקע הבחירות שיצאו לדרך, בהם שרייבר ינסה לקבל מפוליטיקאים הבטחות לשינוי בניהול המקצוע. שרייבר אמר את הדברים תוך שהוא יודע את עמדתו של משרד המשפטים. במשרד מתנגדים באופן עקבי כבר שנים להפיכת לשכת רואי החשבון ללשכה סטטוטורית וכן למתן חיסיון לרואי החשבון. עמדותיו של מנכ"ל משרד המשפטים ערן דוידי דומות לעמדה של קודמותיו בתפקיד בעניין הזה.
מחר בבוקר מי שינאם בכנס, וככל הנראה גם ישיב למתקפה היום, הוא שר המשפטים גדעון סער, עורך דין בהכשרתו. אחריו ינאם גם מנכ"ל משרד המשפטים.
 
משרד המשפטים הגיב לדברים: "משרד המשפטים פועל במשך השנים לקידום ושיפור מעמד מקצוע ראיית החשבון. בשנים האחרונות נעשו מספר מהלכים בהובלת מועצת רואי החשבון לצורך ביצוע ההתאמות הנדרשות לעת החדשה ולאתגרים שעוד ייכונו למקצוע בעתיד, בשים לב למגמות בעולם בתחום. המשרד פועל לאסדרת המקצוע מתוך אחריות לכלל הציבור בישראל ובתוך כך מאזן בין הבקשות של לשכת רואי החשבון, המייצגת אינטרס חשוב אך מסוים, לבין הצרכים של כלל המשק והכלכלה הישראלית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה