קריירה ולימודים

עורך דין או רואה חשבון? זה המקצוע שמרוויח יותר

למקצעות ראיית החשבון ועריכת הדין יש הרבה במשותף, ממבחני הלשכה ועד הפירמה היוקרתית ששואפים אליה המוסמכים, באיזה מקצוע מרוויחים יותר?
מערכת ice |  1
רואי חשבון ועורכי דין (צילום pixabay, freepik)
כמעט כל מבוגר שתשאלו אותו מה כדאי לכם ללמוד, הוא יגיד לכם בלי לחשוב פעמיים: "לכו ללמוד מקצוע". וכשהוא אומר "מקצוע" הוא מתכוון למקצועות שיש להם רישיון מיוחד, חותמת ייחודית ששווה זהב.
שני המקצועות הבולטים ביותר בהגדרה הזו הם רואה חשבון ועורכי דין, ויש להם הרבה מן המשותף: לשניהם אחרי התואר הקשה צריכים לעבור גם מבחני לשכה קשוחים עוד יותר, לשניהם יש פירמות נחשבות היושבות בגורדי שחקים שכל צעירי המקצוע חולמים להגיע לשם, ולפי הנתונים, השכר שלהם כמעט דומה.
יצאנו לבדוק איזה משני המקצועות המוערכים הללו מרוויח יותר. על פי נתוני את "עבודאטה" של משרד העבודה והרווחה, עורכי הדין מרוויחים יותר עם שכר חודשי ממוצע של 19,200 שקל בחודש. היקף העבודה של עורכי הדין עומד על 44.9 שעות בשבוע, מעט מעל הממוצע הארצי (40.7).
 
רואי החשבון מרוויחים מעט פחות, 18,600 שקל בחודש בממוצע, ועובדים כמעט כמו עורכי הדין: 44.3 שעות שבועיות. בשני המקצועות עובדים עצמאיים מרוויחים יותר, אך הפער ניכר יותר אצל רואי החשבון: רואה חשבון עצמאי מרוויח כ-24.3 אלף שקל בממוצע, לעומת השכירים שמרוויחים כ-18 אלף שקל בממוצע (רובם המוחלט של רואי החשבון שכירים)
בגזרת עורכי הדין עצמאיים מרוויחים כ-22.3 אלף שקל בממוצע, והשכירים מרוויחים כמו רואי החשבון השכירים - כ18 אלף שקל בחודש בממוצע.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הנתונים האלו פשוט לא נכונים
    רואה חשבון ותיק 01/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רואי חשבון שעובדים במשרדים מרוויחים בין 9000 ל 14000 בחודש למשרה מלאה. רואי חשבון שעובדים בחברות בתפקידי עוזר חשב / חשב מרוויחים בין 12000 ל 18000 כך שהנתון של שכר ממוצע 18700 לא אמיתי.
    סגור