קריירה ולימודים

קבלן, מהנדס או אדריכל? זה המקצוע שתרוויחו בו יותר

אם יש תחום אחד בארץ שאפשר להיות בטוחים בנחיצותו לאורך שנים הוא תחום הנדל"ן והבניה. בבניית בית משתתפים מספר בלעי תפקידים חשובים, שבלעדיהם הבניין לא יכול לקום. מי מהם מרוויח הכי הרבה?
מערכת ice |  1
קבלן ומהנדס בניין (צילום freepik)
עולם התעסוקה הולך ומשתכלל עם השנים ועובר תמורות רציניות. מקצועות שהיו קיימים בעבר נעלמו עם השנים, ומקצועות שמובנים מאליהם היום ילכו וייעלמו עם השנים. אם יש תחום אחד של מקצועות שאפשר להיות בטוחים שיישאר פה להרבה זמן הרי הוא תחום הנדל"ן. הביקוש לדירת מגורים עולה משנה לשנה, ההיצע לא נותן מענה לביקוש ההולך וגדל, וזאת למרות שעוד ועוד פרויקטים מוקמים מסביבנו. 
אם במקרה הייתם מעורבים פעם בבניית בית או שקראתם את המדריך שלנו שמפרט את כל השלבים בבניית בית, אתם יודעים שיש 3 אנשים עיקריים שהבית יוקם בזכותם: הקבלן, האדריכל והמהנדס. אך רמת האחריות של כל אחד מהם שונה, ושעות העבודה שלהן לא באותו אורך, ולכן גם השכר שלהם שונה. כמה מרוויח כל אחד?

על פי נתוני אתר "עבודאטה" של משרד העבודה והרווחה
על פי נתוני משרד העבודה והרווחה, אדריכל כיום מרוויח כ-13.3 אלף שקל בחודש בממוצע, והיקף שעות העבודה שלו עומד על 42.9 שעות שבועיות בממוצע. עבודת האדריכלות כוללת הכנת תכניות ותרשימים, המשלבים אלמנטים מבניים, מכניים ואסתטיים בעיצובים סופיים. בנוסף, ביצוע ביקורות באתרים, מתן מידע על עיצובים, על חומרים ועל זמני בנייה משוערים. רוב מוחלט של האדריכלים הם שכירים, ומרוויחים כ-12 אלף לחודש, רק כ-15 אחוז הם עצמאים ומרוויחים כ-17 אלף לחודש.
לאחר האדריכל האחריות היא של מהנדס הבניין, שעליו לתכנן את הבניה בפן היותר טכני ובטיחותי, בין היתר בדיקת עמידותם של החומרים המשמשים לבנייה, כדי לוודא שעל פי התכנית המבנה יעיל ובטוח למגורים. מהנדס בניין ממוצע מרוויח כ-20.7 אלף שקל בחודש, אך הוא עובד יותר מהאדריכל, 46 שעות בשבוע בממוצע. 
 
מעל שניהם עומד מנהל העבודה הכללי של הבנייה, הקבלן. קבלן בנייה עובד כמעט 50 שעות בשבוע בממוצע, אך מרוויח בממוצע כ-30.9 אלף שקל בחודש. האחריות על הקבלן היא עצומה, ובין היתר הוא חייב לדאוג לתכנון ותיאום של מיזם הבנייה, עם הערכה מדויקת של העלויות וההשלכות התפעוליות, בנוסף הוא משתתף במכרזים למיזמי בנייה וטיפול בקבלני משנה כדי להשלים את השלבים השונים בתהליך הבנייה מתחילתם ועד סופם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נשמע מעט
    לההה 10/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי הדירות והמסיבות הקבלנים לדעתי מרוויחים הרבה יותר
    סגור