קריירה ולימודים

מיזם החדשנות שיחזיר את ה-DNA היזמי לחברה הערבית

Innovation BaseCamp ומייסדה עוזי צוובנר, ממקימי פארק ההיי-טק בבאר שבע, השיקו את Ibtikar BaseCamp בשיתוף עם רשות החדשנות, במטרה להגדיל את שיעור המעורבות של האוכלוסייה הערבית בענף ההייטק והיזמות בישראל
מערכת ice | 
אירוע השקת המיזם (צילום עודאי כתאנה, חברת Cactus)
Innovation BaseCamp ומייסדה עוזי צוובנר, ממקימי פארק ההיי-טק בבאר שבע בו מועסקים כיום קרוב ל-4,000 עובדי הייטק ומשרתי יחידות הטכנולוגיה העילית, מכריזים היום על השקת מיזם חדשנות ויזמות טכנולוגית בשם Ibtikar BaseCamp בשיתוף עם רשות החדשנות, במטרה להגדיל את שיעור המעורבות של האוכלוסייה הערבית בענף ההייטק והיזמות בישראל.
בטקס חניכת המיזם, שנערך ביום חמישי האחרון בכפר קאסם, נכחו שורה של דמויות בכירות בענפי החדשנות, הטכנולוגיה והכלכלה, ביניהם דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות, עדאל באדר, ראש עיריית כפר קאסם, עוזי צוובנר, יו"ר Innovation BaseCamp, מייסם ג'לג'ולי, מנכ"לית ארגון צופןֶ אבנר הלפרין, מנכ"ל שיבא אימפקט, חסן טואפרה, ראש הרשות לפיתוח כלכלי של החברה הערבית, ועוד.
 
"המיזם החדש שהקמנו בעיר כפר קאסם קם לאחר ביקור, שקיימנו עם הנהלת רשות החדשנות בעיר. רשות החדשנות נרתמה והוציאה קול קורא בעקבותיו יצרנו שותפויות חשובות עם חברות עוגן בינלאומיות ועוד שורה של ארגונים מובילים, והתחלנו ליצור אקו סיסטם לבניית סטארטאפים ומיזמים. כך גם נראתה ההתחלה שלנו בפרויקט בבאר שבע בזמנו". מספר עוזי צוובנר, יו"ר Innovation BaseCamp. "אני מאמין שמרכז החדשנות שלנו בכפר קאסם, יסייע לשינוי כללי המשחק ביחסים בין המדינה לחברה והתרבות הערבית בישראל. כולם ללא יוצא מן הכלל נרתמים לטובת העניין כי הם מבינים את החשיבות מצד אחד ואת הפוטנציאל האדיר מצד שני, והתחושה היא שכל השותפים מרגישים שיש להם יכולת להפיק תועלת מהשותפות הייחודית שנרקמה כאן. רק כך נוכל לפתח את ענף היזמות והייטק בכפר קאסם ובחברה הערבית בכלל, בדיוק כמו שעשינו בבאר שבע", צוובנר הוסיף.
נושא שילוב החברה הערבית בהייטק הישראלי, נותר עד היום אגוז קשה לפיצוח. בשנים האחרונות, בכירי ענפי הייטק, היזמות, הכלכלה והמסחר, מצהירים שוב ושוב על החשיבות העצומה שיש לעניין, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה חברתית. אם כי למרות הניסיונות הרבים שנעשו, נכון להיום, לפי רשות החדשנות כ-2.4% בלבד, מעובדי ההייטק בישראל מגיעים מהמגזר הערבי, ואף פחות מכך נמנים על יזמי חברות סטארט-אפ המשתתפים בתכניות עידוד והאצה של הרשות.
המיזם החדש מרכז Ibtikar שם לעצמו למטרה לבנות תכניות לליווי יזמים, אנשי רפואה ובני נוער לפיתוח והקמת סטארטאפים ולהכשיר עובדים לעבודה במקצועות ההייטק השונים, ולרתום את האוכלוסיה הערבית בדרך מעט שונה. עם תמיכה של רשות החדשנות, ושורה של שותפים מובילים כגון ארגון צופן, חברת שיבא אימפקט, Talenteam, Medtronic, MindCET ועוד, המטרה של Ibtikar היא לעודד, לדבר ולחבר את החברה הערבית בישראל לשורשי החדשנות דרך התרבות והמסורת הערבית המלאה בדמויות מדעיות ויזמים יוצאי דופן, אשר השפיעו ומשפיעים על העולם כולו, ובכך לחזק נרטיב חיובי שמניע את החברה הערבית ליצירת אקוסיסטם טכנולוגי. 
ציטוט של דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות: "מרכז החדשנות שנחנך היום בכפר קאסם, מהווה אחד משלושה מרכזים מובילים שנבחרו מתוך 12 תוכניות שהוגשו למכרז רשות החדשנות. המרכז נבחר על בסיס מצוינות ומהווה חלק ממהלך ארוך טווח ונרחב שרשות החדשנות מובילה יחד עם הרשות לפיתוח כלכלי של החברה הערבית במשרד לשוויון חברתי, שהינם שותפים אסטרטגיים למטרה משותפת - פיתוח היזמות להייטק ותעסוקת הייטק בקרב החברה הערבית. אנו מצפים לראות את הצעירים והצעירות המוכשרים בחברה העברית משתלבים בהייטק הישראלי למענם ולמען המשך שגשוג ההייטק".
את המיזם ינהל מוחמד אבו נדא, יזם בעל ניסיון רב בהקמת סטארטאפים ולשעבר מנכ"ל מרכז החדשנות Trinovation, שאמר: "האג'נדה המרכזית של מרכז החדשנות Ibitikar Basecamp, היא לחבר מחדש את ה- DNA היזמי והמדעי, הנמצא עמוק בתוך התרבות הערבית והאסלאמית במשך שנים. שותפויותת ונטוורקינג הם הלחם והחמאה והיסודות החשובים ביותר לשגשוג מרכז חדשנות, ואני שמח שהצלחנו לחבר אלינו כל כך הרבה גורמים איכותיים, שבאים מתוך מטרה יצרנית וערכית. הרצון לשלב את החברה הערבית במיזמים ובהייטק הישראלי חוצה מגזרים, דתות וחברות, וזהו אינטרס משותף לכולנו".
בשנים האחרונות, Innovation BaseCamp, יוזמת ומנהלת מרכזי חדשנות ופרויקטים משמעותיים של חדשנות בארץ ובחו"ל. המודל היצירתי שבנתה, מבוסס על יצירת גשר ייחודי המחבר בין הממשלה, אקדמיה, השוק הפרטי, וכלל המגזרים באוכלוסיות בישראל ובעולם, במטרה לשלב כוחות לקידום הפרויקטים שמובילים לפיתוח אזורי-כלכלי. החברה הקימה אקוסיסטם ומרכזי חדשנות במספר ערים ומדינות בעולם וגאה לקחת חלק בייצוא של ההייטק הישראלי ברחבי העולם. בכל מקום בו אנו פועלים ההיי-טק הישראלי מוכיח עצמו כל פעם מחדש כנכס כלכלי ואסטרטגי של מדינת ישראל ויש לפעול לחזקו באופן תמידי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה