כסף וצרכנות
שוק הפירות והירקות: פער של כמעט פי 2 בין הרשת הזולה ליקרה
פערים ניכרים במחירי הפירות והירקות בין רשתות השיווק: בדיקה שנערכה באמצעות אתר פרייסז מצביעה על הבדלים משמעותיים בין הסל הזול ביותר ליקר ביותר. הנתונים ממחישים עד כמה משתלם לערוך השוואה לפני הקנייה – גם כשמדובר במוצרי צריכה יומיומיים
ערכנו בדיקה עדכנית להשוואת מחירי סל בסיסי של פירות וירקות בעשר רשתות שיווק שונות – והתוצאה מדאיגה: פערים של עשרות אחוזים בין הרשתות, כשהרשת היקרה גובה כמעט פי שניים מהזולה.
הבדיקה בוצעה באמצעות אתר פרייסז, וכללה סל אחיד של עשרה מוצרים נפוצים – ביניהם עגבניות, מלפפונים, תפוחי אדמה, גזר, בננות, תפוחים, בצל, קישואים, פלפלים ועשבי תיבול ועוד.
הפערים ניכרים גם בתוך הקטגוריות עצמן: לדוגמה, קילוגרם עגבניות נמכר ברשת הזולה בכ-3.90 ש"ח לעומת למעלה מ-8 שקלים ברשת היקרה. גם מחירי הבננות, הקישואים והפלפלים הציגו פערים חדים – לעיתים של יותר מ-50%.
הצרכנים נדרשים לערנות
הממצאים מדגישים שוב את החשיבות בבדיקה מוקדמת והשוואת מחירים, גם כשמדובר ברכישה של מוצרי יסוד. עבור משפחות רבות – ההבדל בין סל ברשת אחת לאחרת עשוי להצטבר לעשרות ואף מאות שקלים בחודש.
עוד ב-
המסקנה ברורה:
פערי המחירים אינם שוליים – והצרכנים שמבצעים סקר שוק ומתכננים את הקנייה, יכולים לחסוך סכומים משמעותיים מדי חודש. בעוד שהפירות והירקות אמורים להיות בסיס תזונתי נגיש וזמין, הנתונים מראים שמדובר כיום במותרות בחלק מהמקרים – תלוי איפה אתה קונה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



