כסף וצרכנות

שוק הפירות והירקות: פער של כמעט פי 2 בין הרשת הזולה ליקרה

פערים ניכרים במחירי הפירות והירקות בין רשתות השיווק: בדיקה שנערכה באמצעות אתר פרייסז מצביעה על הבדלים משמעותיים בין הסל הזול ביותר ליקר ביותר. הנתונים ממחישים עד כמה משתלם לערוך השוואה לפני הקנייה – גם כשמדובר במוצרי צריכה יומיומיים
ענת סימן טוב | 
מחירי ירקות ופירות (צילום shutterstock)
ערכנו בדיקה עדכנית להשוואת מחירי סל בסיסי של פירות וירקות בעשר רשתות שיווק שונות – והתוצאה מדאיגה: פערים של עשרות אחוזים בין הרשתות, כשהרשת היקרה גובה כמעט פי שניים מהזולה.
הבדיקה בוצעה באמצעות אתר פרייסז, וכללה סל אחיד של עשרה מוצרים נפוצים – ביניהם עגבניות, מלפפונים, תפוחי אדמה, גזר, בננות, תפוחים, בצל, קישואים, פלפלים ועשבי תיבול ועוד.
בראש רשימת הרשתות המשתלמות ניצבת רשת רמי לוי, עם עלות כוללת של 120.51 ש"ח בלבד לסל המוצרים לעומת 111.51 שקלים בשבוע שעבר. מנגד, בתחתית הטבלה נמצאת רשת טיב טעם, שם אותו סל בדיוק מגיע לעלות של 214.10 ש"ח – פער של 93.59 ש"ח, שהם כמעט 78% יותר.
הפערים ניכרים גם בתוך הקטגוריות עצמן: לדוגמה, קילוגרם עגבניות נמכר ברשת הזולה בכ-3.90 ש"ח לעומת למעלה מ-8 שקלים ברשת היקרה. גם מחירי הבננות, הקישואים והפלפלים הציגו פערים חדים – לעיתים של יותר מ-50%.
 
הצרכנים נדרשים לערנות
הממצאים מדגישים שוב את החשיבות בבדיקה מוקדמת והשוואת מחירים, גם כשמדובר ברכישה של מוצרי יסוד. עבור משפחות רבות – ההבדל בין סל ברשת אחת לאחרת עשוי להצטבר לעשרות ואף מאות שקלים בחודש.
 
המסקנה ברורה:
פערי המחירים אינם שוליים – והצרכנים שמבצעים סקר שוק ומתכננים את הקנייה, יכולים לחסוך סכומים משמעותיים מדי חודש. בעוד שהפירות והירקות אמורים להיות בסיס תזונתי נגיש וזמין, הנתונים מראים שמדובר כיום במותרות בחלק מהמקרים – תלוי איפה אתה קונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה