כסף וצרכנות
מה גורם לישראלים לשלם 25 אלף שקל על מדיח? התשובה תפתיע אתכם
בריאיון מיוחד מסבירה יעל מוסקוביץ', סמנכ"לית השיווק של ניגא שף FOR HOME, מה מצדיק את תג המחיר הגבוה, למה דווקא המותג פחות מעניין את הצרכנים, ואילו מוצרים הופכים למשני חיים עבור מי שמבשל באמת
מה הופך מדיח כלים שעולה כמו קטנוע להשקעה משתלמת? ואיך קרה שתנורים עם בינה מלאכותית, מקררי הלם ומכונות גלידה מקצועיות נכנסו לבתים פרטיים בישראל? ניגא שף FOR HOME , זרוע הבית של חברת ניגא שף הוותיקה, מביאה את הציוד שמוכר מהמטבחים של טוטו, קלארו ושילה ישירות לסירים של המשפחה הישראלית. יעל מוסקוביץ', סמנכ"לית השיווק של החברה, מספרת איך נולד התחום, למה דווקא פונקציונליות מנצחת את המותג, ומי הקהל שבוחר לשים את הכסף הגדול דווקא על תנור, ולא על חיפוי יוקרתי.
נתחיל מההתחלה איך ניגא שף ששייכת בעיקר למסעדות בכלל, נכנסה לעולם של מטבחים ביתיים?
"אנחנו מגיעים מעולם המטבח המקצועי – מסעדות, בתי מלון, מוסדות קולינריים. שם הכל התחיל. במשך שנים אנו עובדים עם השפים המובילים בארץ – במסעדות כמו שילה, טוטו, בר 51, מסעדת קלארו, וגם במלונות יוקרה כמו כמו שחרות Six Senses וקמפינסקי.
עם הזמן, הלקוחות וגם השפים עצמם התחילו לשאול: איך אנחנו מביאים את אותם ביצועים גם הביתה? זו הייתה נקודת המפנה. לקחנו את הידע שלנו, ואת המכשירים הכי מתקדמים, פנינו למותגים איתם אנחנו עובדים שנים, והתאמנו את המוצרים לבית – גם במידות וגם בעיצוב".
"אנחנו מגיעים מעולם המטבח המקצועי – מסעדות, בתי מלון, מוסדות קולינריים. שם הכל התחיל. במשך שנים אנו עובדים עם השפים המובילים בארץ – במסעדות כמו שילה, טוטו, בר 51, מסעדת קלארו, וגם במלונות יוקרה כמו כמו שחרות Six Senses וקמפינסקי.
עם הזמן, הלקוחות וגם השפים עצמם התחילו לשאול: איך אנחנו מביאים את אותם ביצועים גם הביתה? זו הייתה נקודת המפנה. לקחנו את הידע שלנו, ואת המכשירים הכי מתקדמים, פנינו למותגים איתם אנחנו עובדים שנים, והתאמנו את המוצרים לבית – גם במידות וגם בעיצוב".
אז מה בעצם ההבדל בין מוצר רגיל למוצר שאתם מציעים?
"מדובר בהבדל משמעותי, לא קוסמטי. ניקח לדוגמה מדיח הכלים המקצועי של MEIKO גרמניה, שמחירו מתחיל ב־25,000 ש"ח. הוא שוטף תוך 4 דקות בלבד, בצריכת מים מזערית ובטמפרטורת חיטוי גבוהה תוצאה שלא תקבל ממדיח ביתי רגיל שצריך חצי שעה מינימום ופי 7 יותר צריכת מים. למשפחה הישראלית, בטח ולאלו שאוהבות לארח זה מוצר משנה חיים או תנורי הקומביסטימר של מותגים כמו RATIONAL (גרמניה), UNOX CASA (איטליה) ו-MKN – שמתחילים בכ-35,000 ש"ח. אלה תנורים ששומרים על ערכים תזונתיים, יודעים להתאים את תנאי הבישול לפי כמות חומרי הגלם, מזהים את האוכל ובהתאם לכך את תכנית האפייה, מתנקים אוטומטית ללא יד אדם, וכוללים קולט אדים מובנה.
"מדובר בהבדל משמעותי, לא קוסמטי. ניקח לדוגמה מדיח הכלים המקצועי של MEIKO גרמניה, שמחירו מתחיל ב־25,000 ש"ח. הוא שוטף תוך 4 דקות בלבד, בצריכת מים מזערית ובטמפרטורת חיטוי גבוהה תוצאה שלא תקבל ממדיח ביתי רגיל שצריך חצי שעה מינימום ופי 7 יותר צריכת מים. למשפחה הישראלית, בטח ולאלו שאוהבות לארח זה מוצר משנה חיים או תנורי הקומביסטימר של מותגים כמו RATIONAL (גרמניה), UNOX CASA (איטליה) ו-MKN – שמתחילים בכ-35,000 ש"ח. אלה תנורים ששומרים על ערכים תזונתיים, יודעים להתאים את תנאי הבישול לפי כמות חומרי הגלם, מזהים את האוכל ובהתאם לכך את תכנית האפייה, מתנקים אוטומטית ללא יד אדם, וכוללים קולט אדים מובנה.
דוגמה נוספת היא מקרר ההלם, שוקפריז של המותג האיטלקי IRINOX, שמתחיל ב-14,000 ש"ח. הוא מקרר או מקפיא במהירות, מונע התפתחות חיידקים ומאריך את חיי המזון בצורה בטוחה".
ועדיין אלה מחירים גבוהים עבור הצרכנים. מה מצדיק את ההשקעה?
"קודם כול, איכות ייצור. אלו מוצרים שפשוט משנים את חוויית החיים במטבח. ברגע שהם נכנסים למטבח, הם לא יוצאים ממנו. מדובר במוצרים שחושבים בשבילך: תנור שמתאים את עצמו למנה, מדיח שמסיים בפחות מ-5 דקות, מקרר שמציל מזון ומפחית בזבוז.
אנשים שמבשלים בבית על בסיס יומיומי, שמארחים, שמחפשים בריאות מבינים מהר מאוד את הערך".
"קודם כול, איכות ייצור. אלו מוצרים שפשוט משנים את חוויית החיים במטבח. ברגע שהם נכנסים למטבח, הם לא יוצאים ממנו. מדובר במוצרים שחושבים בשבילך: תנור שמתאים את עצמו למנה, מדיח שמסיים בפחות מ-5 דקות, מקרר שמציל מזון ומפחית בזבוז.
אנשים שמבשלים בבית על בסיס יומיומי, שמארחים, שמחפשים בריאות מבינים מהר מאוד את הערך".
שם המותג הוא מה שגורם לאנשים לקנות?
"ממש לא. להפך. אנחנו רואים שהיום הפונקציונליות גוברת על המותג. רוב האנשים לא שמעו על UNOX CASA או IRINOX לפני שהגיעו אלינו – אבל ברגע שהם מבינים מה המוצר מסוגל לעשות, השם כבר לא משנה. לקוחות שואלים: "מה הוא יודע לעשות?" לא "מאיזה מותג הוא?". זה שינוי תרבותי מעניין שאנחנו רואים בשוק היוקרה".
"ממש לא. להפך. אנחנו רואים שהיום הפונקציונליות גוברת על המותג. רוב האנשים לא שמעו על UNOX CASA או IRINOX לפני שהגיעו אלינו – אבל ברגע שהם מבינים מה המוצר מסוגל לעשות, השם כבר לא משנה. לקוחות שואלים: "מה הוא יודע לעשות?" לא "מאיזה מותג הוא?". זה שינוי תרבותי מעניין שאנחנו רואים בשוק היוקרה".
אז מי כן בוחר להשקיע סכומים כאלה? מי הקהל שלכם?
"זה לא בהכרח מי שיש לו מטבח יוקרתי מנקר עיניים. יש גם לקוחות שבוחרים לצמצם בתקציב המטבח למשל בארונות או חיפויים כדי להשקיע במכשיר חשמלי אחד או שניים שהם באמת Game Changers. אנחנו פוגשים אדריכלים, חובבי בישול, משפחות שמארחות הרבה וגם אנשים שיש להם מי שמבשל עבורם בבית, אבל מבינים את הערך הבריאותי או הפרקטי של מכשיר מתקדם".
"זה לא בהכרח מי שיש לו מטבח יוקרתי מנקר עיניים. יש גם לקוחות שבוחרים לצמצם בתקציב המטבח למשל בארונות או חיפויים כדי להשקיע במכשיר חשמלי אחד או שניים שהם באמת Game Changers. אנחנו פוגשים אדריכלים, חובבי בישול, משפחות שמארחות הרבה וגם אנשים שיש להם מי שמבשל עבורם בבית, אבל מבינים את הערך הבריאותי או הפרקטי של מכשיר מתקדם".
ומה לגבי לקוחות שאומרים: "אבל יש תנור שעושה כמעט את אותו הדבר בפחות מחצי מחיר"?
"זה לגיטימי לשאול, אבל האמת היא ש"כמעט" לא מספיק. למשל, מדיח כלים רגיל ייקח 30-40 דקות, יצרוך מעל 20 ליטר מים ויעבוד בטמפרטורה יחסית נמוכה. המדיח של MEIKO עושה את זה ב-4 דקות, עם פחות מ-3 ליטר מים, ובטמפרטורה של 85 מעלות שמחטאת את הכלים. תנור קומביסטימר הוא מבשל עבורך, שומר על הלחות של האוכל, שוקל את חומרי הגלם ומתאים את תנאי ההכנה בהתאם. זה לא עניין של נוחות זה תוצאה שונה לגמרי".
"זה לגיטימי לשאול, אבל האמת היא ש"כמעט" לא מספיק. למשל, מדיח כלים רגיל ייקח 30-40 דקות, יצרוך מעל 20 ליטר מים ויעבוד בטמפרטורה יחסית נמוכה. המדיח של MEIKO עושה את זה ב-4 דקות, עם פחות מ-3 ליטר מים, ובטמפרטורה של 85 מעלות שמחטאת את הכלים. תנור קומביסטימר הוא מבשל עבורך, שומר על הלחות של האוכל, שוקל את חומרי הגלם ומתאים את תנאי ההכנה בהתאם. זה לא עניין של נוחות זה תוצאה שונה לגמרי".
עוד ב-
אם כך מה המוצרים הכי נמכרים אצלכם?
"ללא ספק תנור קומביסטימר ומדיח כלים מקצועי. אלה שני המכשירים שברגע שמבינים מה הם עושים קשה מאוד לחזור אחורה. לקוחות מספרים לנו שהם קנו אחד לבית ואז רכשו גם לדירה של הילדים, או לבית הנופש. גם מכונת הגלידה המקצועית של CARPIGIANI שמתחילה ב-24,000 ש"ח מאוד פופולרית בקרב משפחות שמחפשות חוויה קולינרית בבית. היא מייצרת ג'לטו איטלקי אמיתי תוך 7 דקות, מחומרי גלם איכותיים".
.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


