כסף וצרכנות
דו"ח חדש מציג: רשתות המזון עושות קופה והרווחים עולים
דו"ח חדש של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסם היום מגלה מגמה מעניינת בפדיון רשתות השיווק בחודשי יולי עד ספטמבר 2025
דו"ח חדש של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), שפורסם היום, מצביע על מגמה ברורה: הישראלים ממשיכים לקנות והרבה. על פי הנתונים, בתקופה שבין יולי לספטמבר 2025 נרשמה עלייה של 4.9% בפדיון הכללי של רשתות השיווק, במחירים קבועים, לאחר עלייה של 7.4% בתקופה הקודמת, אפריל–יוני 2025.
רשתות המזון לבדן רשמו עלייה של 3.1% בפדיון, המשך ישיר למגמה שנרשמה בחודשים אפריל–יוני 2025, אז נרשמה עלייה של 4%. הנתונים הללו מצביעים על ביקושים יציבים ואף גוברים בתחום המזון, לצד רמות פעילות גבוהות ברשתות מסחריות אחרות.
הפדיון שמודד הלמ"ס מתייחס לא רק לרשתות המזון הגדולות, אלא גם לרשתות בתחומים מגוונים נוספים כגון אופנה והנעלה, ציוד לבית, טקסטיל, קוסמטיקה, פארם, צעצועים, ספרים ואופטיקה. למעשה, מדובר בתמונת מצב רחבה המציעה הצצה להתרחבות הרגלי הצריכה של משקי הבית בישראל ומדגימה את העוצמה הכלכלית של הצריכה הפרטית.
לפי ההערכות, העלייה בפדיון בחודשים יולי–ספטמבר נובעת בין היתר מעונת החופשות והחגים בחודש ספטמבר, אשר מגבירה את היקף הקניות. לצד זאת, ניכרת מגמת רכישות עקבית ברשתות השונות, המצביעה על רצון הצרכנים להשקיע במוצרים נלווים לשגרת החיים וגם בפעילויות פנאי, בילוי ואירוח.
עוד ב-
הדו"ח מספק אינדיקציה חשובה לעסקים ולרשתות הקמעונאות בישראל: הצריכה לא רק מתרחבת, אלא גם מתפשטת על פני מגוון תחומים – מה שמחזק את הצורך בהתאמת מלאי, מבצעים וחוויית קנייה למגמות השוק המשתנות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



