כסף וצרכנות
התחרות על הסופגניה בשיאה: זה המחיר הזול ביותר
התחרות על ליבם של הצרכנים במחירי הסופגניות ממשיכה לקרות. זו הסופגנייה הזולה ביותר ברשת המזון
קרב הסופגניות של חנוכה 2025 נכנס להילוך גבוה, כאשר רשתות המזון בישראל מתחרות זו בזו על המחיר הנמוך ביותר למאפה המזוהה ביותר עם החג. הכול התחיל במהלך אסטרטגי של רשת קרפור, שהפתיעה את השוק כשהשיקה סופגניות בשקל אחד בלבד מחיר שמזכיר את ימי שנות ה־90 ויצר אפקט דומינו בשוק הקמעונאי. הצרכנים הגיבו בהתלהבות, והרשתות המתחרות מצאו את עצמן נאלצות ליישר קו ולהצטרף לקרב על הכיס של הציבור.
התחרות הפכה אגרסיבית במיוחד, וכיום הסופגנייה הזולה ביותר נמכרת ברמי לוי בעלות של 1.80 שקל. רוב הרשתות הגדולות מוכרות סופגנייה במחיר דומה של 1.90 שקל, מה שמציב סטנדרט חדש שנחשב נמוך במיוחד בהשוואה לשנים קודמות. לצד זאת, ישנן רשתות כמו "יש חסד" ו"מחסני השוק" שמציעות סופגניות במחיר מעט גבוה יותר, סביב 4 שקלים ליחידה עדיין נמוך משמעותית מהמחירים שמציעות המאפיות הפרטיות.
וכאן מגיע הפער הגדול: בעוד רשתות השיווק מנהלות קרבות מחיר ומוכרות סופגניות במחירי רצפה, במאפיות ובקונדיטוריות המחירים נשארים גבוהים בהרבה. גם השנה המחיר המוזל ביותר לסופגנייה קלאסית עם ריבה עומד על כ־6 שקלים, כאשר במחוזות אחרים המחיר מזנק ל־8 שקלים ואף יותר. את הסופגניות המיוחדות, הממולאות והמקושטות, בדרך כלל כבר נמצא בטווח של 10–18 שקלים ליחידה עולמות אחרים לחלוטין מבחינת עלות ורמת ייצור.
התחרות הנוכחית ברשתות מעידה על שינוי נוסף בהרגלי הצריכה של הישראלים: הצרכנים שמים את הדגש על מחיר, במיוחד בתקופה של עליות יוקר מחיה, ומעדיפים לרכוש את הסופגנייה הפשוטה אך הזולה ברשתות המזון, על פני הגרסאות המושקעות של המאפיות. עבור הרשתות, מדובר במהלך שמושך קונים ומחזק נאמנות בתקופה קריטית של השנה. מבחינת המאפיות, התחרות מצד הקמעונאים יוצרת לחץ, אך הן ממשיכות להישען על הערך המוסף של איכות, טריות ויצירתיות.
עוד ב-
בסופו של דבר, חנוכה 2025 מסתמן כחג שבו הסופגנייה הפשוטה הופכת לסמל של תחרות צרכנית מי יצליח להציע את המחיר הנמוך ביותר, ומי יצליח לשכנע שהטעם שווה לשלם עליו קצת יותר.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



