כסף וצרכנות

המשק מתאושש? הנתונים מראים על חזרה לשגרת קניות ובילוי במסעדות

בנק ישראל פרסם את נתוני ההוצאה בכרטיסי האשראי - הישראלים מוציאים כ-1.2 מיליארד שקל ביום בממוצע בשבוע האחרון, עלייה של יותר מ-4% מתקופת טרום הקורונה
מערכת ice | 
קניות (צילום ISTOCK)
בנק ישראל פרסם היום (רביעי) את נתוני ההוצאה בכרטיסי אשראי לשבוע האחרון מהם עלה כי המשק החל להראות סימני התאוששות. ההוצאות בכרטיסי האשראי בשבוע האחרון היו כ-1.2 מיליארד שקל ביום בממוצע, יותר מ-4% מתקופת טרום הקורונה.
ההשוואה שנעשתה ביחס לתחילת השנה, הראתה כי הצניחה החדה ביותר הייתה בהוצאות על תחום התיירות בתקופת הקורונה. אמנם נראית התאוששות, אך יש לזכור כי מדובר בחודשי הקיץ בהם ישראלים רבים יוצאים לנופש. חשוב לציין כי אין הדבר מסמן חזרה מלאה לשגרה מאחר והיה ניתן לצפות לעלייה של עשרות אחוזים מההוצאה על תיירות בחודשים ינואר-פברואר למול הקיץ.
הנתונים אמנם מעלים התאוששות קלה בתחום התיירות, אך למעשה מדובר בטיפה בים. בזמן שאין טיסות וסוכנויות התיירות סופגות הפסדים כבדים - מ-27 מיליון שקל בשבוע לכ-7 מיליון שקל בשבוע, הישראלים נוסעים לבתי מלון בארץ. ענף המלונאות בהתאוששות ואף בצמיחה בהשוואה לתקופת טרום הקורונה, מ-12 מיליון שקל בממוצע ל-35 מיליון שקל בשבוע. 
גם בתחום המסעדות נראית התאוששות קלה עם מדדים הגבוהים ב-1-2% בהשוואה לטרום משבר הקורונה. ההוצאות בכרטיס אשראי על מסעדות בשבוע האחרון עמדו על כ-70 מיליון שקל, עלייה קטנה בהוצאות על מסעדות מתחילת השנה, אז עמדו הנתונים על 60-70 מיליון שקל בשבוע. בחודשים אפריל-מאי, לעומת זאת, נראתה צניחה בהיקף הזמנות האוכל עקב סגירת המסעדות, כ-12 מיליון שקל בממוצע בלבד גם בתחום החשמל, ביגוד וריהוט נצפתה בשבוע האחרון התאוששות ואף עברו את ההוצאות בתחילת השנה ב-4%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה