כסף וצרכנות
ייצוגית של 1.7 מיליארד שקל: רשתות השיווק מספקות מוצרים במשקל גבוה משהזמין הלקוח
בבקשה לייצוגית שהוגשה נגד רשתות השיווק רמי לוי, טיב טעם, ויקטורי, יינות ביתן וחצי חינם, נטען כי הסופרמרקטים מספקים מוצרים במשקל בחריגה משמעותית, מה שמגדיל את רווחיהן. תביעה דומה מתנהלת גם נגד שופרסל
מי מאיתנו לא הזמין בתקופת הסגר משלוח מהסופרמרקט? בו בין היתר גם מוצרים לפי משקל כגון גבינות, נקניקים או פירות וירקות. במקרים מסוימים, עשויים הלקוחות לגלות כי קיבלו מוצר במשקל הגבוה יותר משביקשו, אך מסתבר שהם לא לבד, כך לפי בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה בימים אלו נגד רשתות השיווק, בה נטען כי מדובר לכאורה ב"התנהלות מגמתית".
את התביעה, בסך של כ-1.7 מיליארד שקל, הגיש עו"ד רועי בכר נגד חמש רשתות סופרמרקטים - ויקטורי, טיב טעם, יינות ביתן חצי חינם ורמי לוי. בתביעה נטען כי רשתות השיווק "מספקות בפועל מוצרים במשקול גבוה בעשרות ולעיתים מאות אחוזים מהמשקל שהזמינו בפועל וכתוצאה מכך הצרכנים נדרשים לשלם ביתר בגין 'משקל עודף' זה".
במסגרת בדיקה שנעשתה על ידי התובעים, נעשו שתי הזמנות מרשת השיווק ויקטורי, מתוכם ע"פ התביעה, 24 מתוך 28 מוצרים שקילים התקבלו החריגה כלפי מעלה, מה שהוביל את הלקוח לשלם 70 שקלים יותר. במקרה אחר, ב-3 הזמנות שנעשו, ב-28 מתוך 33 מוצרים שקילים נמצאו חריגות עם חיוב יתר של 58 שקלים. בתביעה מציינים כי בשל הבדיקה: "הסיכוי כי הצרכן יקבל מוצר במשקל (ומחיר) גבוה מהמשקל שהזמין (והמחיר שהוצג לו במעמד הרכישה), עומד על לא פחות מ-85%!".
בבדיקה שנעשתה לסופר טיב טעם נמצא חיוב יתר של כ-14 שקלים, עם חריגה ב-11 מוצרים שקילים מתוך 16. בבדיקה נוספת, החריגה שנמדדה הייתה כ-16 שקלים. בסיכום הדברים נכתב כי מתוך 3 הזמנות שנעשו מטיב טעם, 35 מתוך 51 מוצרים שקילים התקבלו בחריגה כלפי מעלה, עם חיוב יתר של כ-34 שקלים בסך הכל. בתביעה מייחסים את המקרה הפרטני כמגמה של ממש, ומייחסים רווחי עתק לרשתות השיווק.
במקרה של יינות ביתן נמצא כי מתוך 10 מוצרים שקילים, 9 התקבלו בחריגה כלפי מעלה, ובהזמנה אחרת 8 מתוך 12 התקבלו בחריגה כלפי מעלה. בחצי חינם - 17 מתוך 25 מוצרים שקילים התקבלו בחריגה כלפי מעלה, ובבדיקה נוספת 22 מתוך 26 מוצרים.
בתביעה הנוכחית כי "סך הכנסותיהן של המשיבות לשנת 2019 בלבד, בטרם תקופת הקורונה אשר האמירה במאות מיליוני שקלים את הכנסותיהן של המשיבות, מסתכמות בסכום אסטרונומי בסך 14 מיליארד שקל. להערכת הח"מ קרוב לוודאי כי המשיבות יסיימו את שנת 2020 עם רווח כפול ואסטרונומי בסך מצטבר של כ-30 מיליארד". יש לציין כי מדובר בבקשה לייצוגית שטרם אושרה, אך ללא ספק מטרידה וזו נוספת לתביעה דומה ונפרדת המתנהלת גם נגד רשת שופרסל. רשתות השיווק צפויות להגיב בנושא בבית המשפט.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(9):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
7.ואם היה משקל חוסר היו תובעים גם על זהגיל 10/2020/31הגב לתגובה זו1 0אף אחד לא יכול להרכיב בדיוק קילו, ממש תביעה מגעילה. כדי שיצא פער של 85₪ היו צריכים להיות כמויות ענק בהזמנה. רצינו משלוח לבית, ושיהיה גם מהיר, ואז מתלוננים על זה שמגיע יותרסגור
-
6.רמאות ראה המשךיוני 10/2020/31הגב לתגובה זו0 1ביקשתי 200 גרם מוצר פרוס פרסו לי 250 גרם ושאלו אם זה בסדר , ובפעם אחרת פרסו כ 300 גרם ובלי לשאול אותי רצו לארוז ולמסור לי , לא הסכמתי , והמוכרת עם ידים חשופות הוציאה והגיעה ל200 גרם , ויתרתי על הקניה , וטענתי ליד כל הלקוחות שאני לא קונה כשנוגעים כך באוכל , אני ממשיך לקנות בחנות אבל מספר שנים לא מגיע לפרוסים , גבינות ונקניקים ,סגור
-
5.חזירותהזעם 10/2020/31הגב לתגובה זו0 1אני קונה באותו הסופר שנים רבות אכן העגבניות גדולות מאד מלפפונים שהיו בקירור מוצאים למדף רטובים ולא מחזיקים מעמד במקרר ביצים קטנות מאד. לרוב על מנת לצרוך יותר ביצים משטחי סחורה במעברים שלא יחולים לעבור ובנוסף עגלות און ליין מבלים את תנועת הקונים עמדת הנכים בקופות אנה פעילה יש לשלוך פקחים וקציני בטיחות ולהתחיל קנסות מינהליים על החזירותסגור
-
4.משקלמשהרון 10/2020/30הגב לתגובה זו0 1ואני מכיר גם רשת אחת שאוכלים ושותים וזורקים את האריזה הריקה לחזרות ומקבלים זיכוי.סגור
-
ואיך זה קשור אליך?????שירי 11/2020/05הגב לתגובה זו0 0זה יוצא מהכיס שלך? תתעסק בעניינם שלך במקום להתעסק בשטויות שאין להם קשר מיקרי אליךסגור
-
3.בושהיוסי 10/2020/30הגב לתגובה זו0 0הגיע הזמן לחנך את הרשתות הגדולות, כולם עושקים את הציבור, כולל יוחננוףסגור
-
2.חריגה במשקליוסי 10/2020/30הגב לתגובה זו0 0למה לא פרסמתם את החריגות במשקל אצל רמי לוי?סגור
-
1.גם משקל יתר, גם סחורה זבל שנזרקת לפחרמי לוי הגנבים 10/2020/29הגב לתגובה זו8 0וגם מוצרים ששולם עבורם אבל לא הגיעו כך שהסל הזול במדינה נופך לסל היקר במדינה, שרות לקוחות לא עונים לא בטלפון ולא במייל, בקיצור גנבים,סגור
-
טמעותהזעם 10/2020/31הגב לתגובה זו0 0היזהרו. ממסכות של צדיקיםסגור


