כסף וצרכנות

ניתוח פלסטי ברמאללה: הישראלים נוסעים לשטחים להוזיל מחירים

חלק מהישראלים בוחרים לבצע ניתוחים פלסטיים בשטחי הרשות הפלסטינית כדי להוזיל מחירים, כאשר ניתוח ברמאללה או בשכם יכול להגיע גם לחצי מהמחיר בישראל. האם זה שווה את הסיכון?
מערכת ice | 
ניתוח פלסטי (צילום האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית)
לאחר שבסוף השבוע האחרון ישראלית כמעט איבדה את חייה לאחר שביצעה שאיבת שומן בתחומי הרשות הפלסטינית, באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית פרסמו כי בכל שנה מתאשפזים כ-60 גברים ונשים בבתי חולים בעקבות סיבוכים שנגרמו כתוצאה מניתוחים פלסטיים במקומות שאינם מורשים לעשות זאת.
באירוע שקרה בבית החולים שמיר, ישראלית בת 20 כמעט איבדה את חייה בעקבות ניתוח שאיבת שומן ברשות הפלסטינית והגיעה למיון במצב קשה, וזאת פחות מ-24 שעות מאז הניתוח הפלסטי שביצעה.
על פי גורמים במשרד הבריאות, עולה כי מספר הישראלים שבוחרים לעבור ניתוחים פלסטיים בשטחי הרשות אינו ידוע, אולם על פי ההערכות שדווחו לחדשות 12 עולה כי מספרם הוא כמה מאות בשנה, כאשר חלק מהם הינם ערבים ישראלים או דרוזים, אבל גם הרבה מאוד מהציבור היהודי.
בתכנית "שש עם אמנון לוי" ברשת 13, התארח היום (ראשון) פרופ' ליאור הלר, מנהל החלקה לכירורגיה פלסטית באסף הרופא שאמר כי הניתוחים ברשות הרבה יותר זולים, לעתים אפילו בחצי מחיר. ניתוחים הפופולאריים הם הפחות מורכבים: שאיבות שומן, מתיחות בטן, ניתוחי שדיים ולעתים מתיחות פנים, כאשר הערים המצויות הן ברמאללה וחלק בשכם ובעוד מקומות.
האם הניתוח ברשות הפלסטינית שווה את זה? על פי הנתונים, ניתוח שאיבת שומן יכול לנוע בין 8,000-15,000 שקל, כאשר ניתוח מורכב יכול להגיע גם ל-25 אלף שקל. ניתוח מתיחת פנים יכול גם להגיע למחירים של 25 אלף שקל ואפילו 38 אלף שקל. ניתוחי הגדלת חזה נעים בין 10 אלף שקל לכ-30 אלף שקל, כאשר מחירים דומים יעלה גם ניתוח להקטנת חזה. דרך קופות החולים ניתן להוזיל את העלויות. 
לפי פרופ' הלר, אמנם המחירים יותר זולים אבל ייתכן והמחיר בסופו של דבר יהיו יותר יקרים לאור העובדה שעלולים להיגרם לסיבוכים כמו גם תיקונים שיצטרכו לעשות לאחר שהניתוחים הפלסטיים נעשו במקומות לא מורשים.
נציין שלפי האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, הניתוחים הפלסטיים הפופולריים במדינת ישראל והם: ניתוחי חזה לנשים, מתיחת בטן וניתוח אף. על פי הערכת האיגוד, מדי שנה מתבצעים בישראל כ-80 אלף ניתוחים פלסטיים במערכת הפרטית והציבורית.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה