מדדים ומחקרים

מתיחת בטן, ניתוח אף או חזה: אלה הניתוחים הפלסטיים הכי נפוצים בישראל

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית דיווח השבוע על הניתוחים הפופולריים ביותר במדינת ישראל לקראת יום העצמאות. אז כמה ניתוחי חזה יש בשנה? ומה עושים יותר מתיחת בטן או ניתוח אף?
אביחי דלאל | 
ניתוח פלסטי (צילום האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית)
האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית הוציא השבוע דיווח לקראת יום העצמאות ה-73 שנחגג היום (חמישי). בדיווח, האיגוד מציג מה הניתוחים הפלסטיים הפופולריים במדינת ישראל והם: ניתוחי חזה לנשים, מתיחת בטן וניתוח אף. על פי הערכת האיגוד, מדי שנה מתבצעים בישראל כ – 80 אלף ניתוחים פלסטיים במערכת הפרטית והציבורית.
לפי הדיווח, ניתוחי מתיחת בטן, המשולבים לעיתים בשאיבת שומן מתבצעים בקרב נשים אחרי לידה או אצל אנשים שירדו באופן דרמטי במשקל. אחוזי הילודה הגבוהים בישראל, שיעור ההריונות, והיקף ההשמנה משפיעים באופן עקיף על מספר הניתוחים הללו. על פי הערכת האיגוד לכירורגיה פלסטית ואסתטית מדי שנה כ- 10 אלף נשים וגברים עוברים ניתוח למתיחת בטן או שאיבת שומן במערכת הבריאות הציבורית והפרטית.
עוד נכתב בדיווח, היקף הניתוחים הפלסטיים לעיצוב האף בעיקר בקרב צעירים וצעירות גדל. על פי הערכת האיגוד לכירורגיה פלסטית מדי שנה כ -7,500  גברים ונשים עוברים ניתוח פלסטי באף, בעיקר במערכת הבריאות הפרטית, רובם בגילאי 19 עד 30.
ניתוח פלסטי בחזה, הוא כבר שנים אחד הניתוחים הכי מבוקשים בישראל ובעולם. הנשים שפונות לעזרת הכירורגיה הפלסטית כדי לשפר את המראה, מבקשות לרוב הגדלת חזה, ניתוח הרמה וחלקן גם ניתוח הקטנה. גברים שפונים לצורך ניתוח חזה מבקשים שאיבת שומן קלה, הקטנת חזה גברית וגם לעיתים עיצוב אסתטי של קוביות בבטן ובחזה. על פי הערכת האיגוד לכירורגיה פלסטית מדי שנה כ-16 אלף נשים וגברים עוברים ניתוח חזה מסוג כלשהו במערכת הציבורית או הפרטית.
באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית מדגישים כי: "ניתוח פלסטי, יוצר שינוי קבוע במראה החיצוני ולכן יש לשקול את ההחלטה לעומק ולבנות ציפיות ריאליות בשיחה עם הפלסטיקאי. באיגוד ממליצים לכל מי ששוקל ניתוח פלסטי, לבדוק לעומק שהרופא שבחרתם הוא בעל רישיון שניתן על ידי משרד הבריאות לעסוק בתחום המומחיות בכירורגיה פלסטית ואסתטית. שכן מדובר בפלסטיקאי שמביא עמו אל שולחן הטיפולים ניסיון רב, הכשרה מעמיקה ויכולת למנוע מראש סיבוכים ואף לטפל בהם אם חלילה קרו".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה