כסף וצרכנות

הבנק התבלבל, הזוג קיבל מיליוני שקלים לחשבון, ואיך זה נגמר?

זוג מהצפון גילה כי בחשבון העו"ש שלו 10 מיליון שקל, לאחר בירור הסתבר כי מדובר בכסף שהעביר איש עסקים מוכר למשפחתו ובבנק התבלבלו מסיבה כלשהי. לאחר שיחה עם האיש שעומד מאחורי העברת הענק, התברר המקרה והוא יקבל את כספו בחזרה, אך האם תגמל את הזוג?
כפיר אדר | 
דוחות (צילום pexels)
חשבון הבנק של משפחה מהיישוב נופית בצפון הארץ הפך לרגע למקור לשמחה ולבלבול גדול. שני, אם המשפחה, לא האמינה למה שראו עיניה כשרק רצתה לבדיוק אם המשכורת שלה לפני ראש השנה נכנסה בזמן - לא פחות מ-10 מיליון שקל חיכו לה בהפתעה בחשבון העו"ש.
שני התקשתה למצוא את המילים וחששה תחילה שמדובר במינוס שנוצר כתוצאה מעוקץ כלשהו או שאולי פשוט לא ראתה טוב. "התקשרתי מיד לבעלי כדי שיסתכל גם הוא על החשבון, כי לא הצלחתי להאמין למה שאני רואה", סיפרה בראיון לחדשות 12. כשבעלה, נכנס הוא הבין שמדובר ביתרה חיובית של 10 מיליון שקל והם הסיקו מיד שמדובר בטעות של הבנק.
גל חיפש את הפרטים של מי שהעביר את הכסף וגילה שמדובר באיש עסקים מוכר שרק לאחרונה אף היו פרסומים רבים בנוגע לשווי ההון שלו. "הנחתי שהחשבון יתאפס עד חצות", הסביר גל, "אך למחרת, בערב החג, ראיתי שההעברה אכן בוצעה בפועל וידעתי שאני צריך לעשות משהו".
אב המשפחה מצא באינטרנט את מספר הטלפון של האיש שההעברה בוצעה מחשבונו והשאיר לו הודעה. אחרי כמה דקות חזר אליו מנהל הכספים של אותו אדם, שהעריך כי הבנק עשה טעות בהעברת הכסף. הוא ציין כי הסכום היה אמור להגיע לבני משפחתו של המעביר כמתנה, ושהם יטפלו בנושא מול הבנק.
"כל החג התעסקנו בסיפור הזה, והחלטנו שלכבוד האירוע אנחנו נתלבש כמו מיליון שקל", מספר גל בהומור. "בהתחלה עוד עלתה בי מחשבה שמדובר בעוקץ, או דרך להעלמת מס, עד שווידאנו שאכן הכסף שייך למישהו. צחקנו על האפשרות שאולי זה בונוס מהעבודה שלי לכבוד החג".
עוד סיפר שמיד אחרי החג יצרו איתו קשר מהבנק: "שאלו אותי אם אני יושב, והסברתי להם שכבר עלינו על הטעות. הם היו בהלם כשאמרנו להם שכבר יצרנו קשר עם בעל החשבון". גל סיפר וידא שהפעולה תבוטל והוא לא יחויב בעמלות על ההעברה, והבנק הבטיח שכך יהיה. "הספקנו להיות מיליונרים לכמה ימים, זה גם נחמד", הוא מסכם את החוויה יוצאת הדופן שעברה על משפחתו. אבל האם הם קיבלו משהו מהמיליונר עבור המחווה והאזרחות הטובה? התשובה היא דווקא לא. אולי בעתיד.
מהבנק נמסר בתגובה למקרה: "מדובר בטעות אנוש של פקיד בסניף. מיד עם צאת החג יצרנו קשר יזום עם הלקוחות על מנת להתנצל בפניהם על המקרה ולעדכנם כי הפעולה תבוטל. אנו מבצעים הפקת לקחים בכדי למנוע הישנות מקרים מסוג זה בעתיד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה