כסף וצרכנות

הונאת הענק ב-NBA: שחקני עבר במכבי ת"א נעצרו

18 שחקני עבר של ה-NBA נעצרו בחשד להונאת ומשיכת סכומי עתק שהשיגו באמצעות הגשת קבלות מזויפות שתיעדו לכאורה טיפולים רפואיים שקיבלו. בין השחקים, וויל ביינום ואלן אנדרסון - שחקני מכבי תל אביב
מערכת ice | 
מענק דולר (צילום אנספלאש)
דיווח של ה-CNBC חושף כי 18 שחקני NBA לשעבר, כולל שחקני מכבי תל אביב וויל ביינום ואלן אנדרסון, נעצרו והואשמו בהונאת תוכנית ההטבות הבריאות והרווחה של ה-NBA בשווי 4 מיליון דולר. השחקנים מואשמים בכתב אישום שהוגש לבית המשפט הפדרלי במחוז הדרומי בניו יורק בגין הגשת תביעות החזר שווא מסביבות 2017 עד 2020 בגין שירותי רפואה ושיניים שלא נרכשו באמת.
מכתב האישום נכתב כי הם קיבלו כ -2.5 מיליון דולר בהכנסות הונאה. בנוסף לדיווויס, הואשמו טרנס וויליאמס, אלן אנדרסון, אנתוני אלן, דזירה אלן, שאנון בראון, וויליאם ביינום, רונלד גלן דייויס וכריסטופר דאגלס-רוברטס. עוד שמות שנכללים בפרשה הם מלווין אלי, ג'מריו מון, דריוס מיילס, מילטון פאלסיו, רובן פטרסון, אדי רובינסון, גרגורי סמית ', סבסטיאן טלפייר, צ'ארלס ווטסון ג'וניור, אנטואן רייט ואנתוני וורטן.
טרנס וויליאמס, המקום ה -11 בסך הכל בדראפט ה- NBA לשנת 2009, היה המנהיג של התוכנית לכאורה, על פי כתב האישום. לכאורה גייס וויליאמס שחקנים אחרים ב-NBA בכך שהציע חשבוניות מפוברקות שישמשו אותן בתביעות שווא בתמורה לתשלום אחוזים. על פי כתב האישום, וויליאמס קיבל לפחות 230,000 דולר מהשחקנים האחרים.
וויליאמס סייע לכאורה לשלושה מהשחקנים לשעבר-דייוויס, צ'ארלס ווטסון ג'וניור ואנטואן רייט-להשיג מכתבים הכרחיים רפואיים כדי להצדיק כמה שירותים שעליהם התבססו חשבוניות השווא. הוא הואשם גם בהתחזות לאדם שעיבד בשלב מסוים את תביעות תוכנית הבריאות.
בין תביעות ההונאה שהגיש וויליאמס, תביעה בסך 19,000 דולר בגין שירותי כירופרקטיקה שלכאורה מעולם לא קיבל, ועליה קיבל החזר של 7,672.55 דולר, על פי כתב האישום. כמה מהחשבוניות המזויפות וטפסי הצורך הרפואי בלטו מכיוון שהיו להם "עיצוב יוצא דופן, יש להם טעויות דקדוקיות" ונשלחו באותם תאריכים ממשרדים שונים", כך נכתב בכתב האישום.
חלק מהשחקנים לשעבר שהועמדו קיבלו הוראה לפרוע את התמורה שקיבלו מתוכנית הבריאות לאחר שנקבע כי הטענות הן שקריות, על פי כתב האישום. חלק עשו זאת ואילו אחרים לא.
כמו כן מואשמים: אלן אנדרסון, שחקן לשעבר בוושינגטון וויזארדס ולוס אנג'לס קליפרס; שאנון בראון, ששיחק בקליבלנד קאבלירס ולוס אנג'לס לייקרס; וטוני אלן, בחירת קבוצה הגנתית של NBA שש פעמים.
אשתו של אלן, דזירה אלן, היא האישה היחידה ושחקנית ה-NBA שאינה מואשמת בכתב האישום. הרשימה כוללת גם את וויליאם בינום, כריסטופר דאגלס-רוברטס, מלווין אלי, ג'מריו מון, דריוס מיילס, מילטון פאלסיו, רובן פטרסון, אדי רובינסון, גרגורי סמית ', סבסטיאן טלפייר, צ'ארלס ווטסון ג'וניור, אנטואן רייט ואנתוני וורטן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה