כסף וצרכנות

אמזון בצעד דרמטי: מפסיקה לקבל כרטיסי אשראי פופולאריים

החברה שלחה מיילים להמוני לקוחות והזהירה אותם כי בקרוב לא תסכים יותר לקבל תשלום בכרטיסי האשראי שלהם. מה הסיבה למהלך הקיצוני?
יאיר מור |  3
כרטיסי אשראי (צילום pixabay)
המוני משתמשים בעלי חשבונות באתר הבריטי של אמזון קיבלו ביממה האחרונה הודעות במייל מהחברה, המזהירות אותן כי עוד כחודשיים הם יצטרכו להתחיל לרכוש באתר באמצעות כרטיסים אחרים – או שלא יוכלו לרכוש בו כלל. זאת מאחר שהיא החליטה להפסיק לקבל כרטיסי ויזה בריטיים החל מה-19 בינואר 2022.
לפי החברה, הסיבה לצעד הקיצוני הוא שוויזה מסרבת לשתף איתה פעולה בכל מה שנוגע לעמלות הסליקה, שלדבריה הן גבוהות מדי, ואף ממשיכות לעלות, במיוחד מאז הברקזיט, שאיפשר לחברות אשראי בבריטניה להעלות עמלות שונות שהרגולציה של האיחוד האירופי לא איפשרה להן להעלות בשנים הקודמות. היא אף הוסיפה כי הבחירה שניצבה בפניה היתה או להפסיק לקבל את הכרטיסים הגובים ממנה עמלות כה גבוהות, או להעלות מחירים באופן משמעותי – מהלך שכבר ביצעה במספר מדינות, כמו אוסטרליה, שבה מוטל "קנס" מיוחד על משתמשי ויזה.
"אנו יודעים שזה עלול להיות לא נוח, ואנו נמצאים כאן כדי לסייע לכם במעבר הזה", כתבה החברה, והדגישה כי כרטיסי חיוב של ויזה ימשיכו לעבוד באתר הבריטי, כמו גם כרטיסים של כל חברות הנפקת האשראי האחרות במדינה. היא אף ענתה לציוץ של אזרחית בריטית שהאמינה כי מדובר בהודעת ספאם בהפניה לדף רשמי באתר המציין את השינוי.
 
ויזה, מצידה, מסרה לעיתונות כי "רוכשים בריטיים יכולים להשתמש בכרטיסי האשראי והחיוב של ויזה באמזון היום ולאורך כל עונת החגים. אנו מאוכזבים מאוד מהאיום של אמזון להגביל את בחירת הצרכנים בעתיד. כשהבחירה של הצרכנים מוגבלת, אף אחד אינו יוצא מנצח. יש לנו מערכת יחסים ארוכת שנים עם אמזון, ואנו ממשיכים לעבוד לקראת פתרון, כדי שמחזיקי הכרטיסים שלנו יוכלו להשתמש בכרטיסי הוויזה המועדפים עליהם באמזון ללא מגבלות המוטלות על ידי אמזון גם אחרי ינואר 2022".
כלכלנים מאמינים כי הצעד הדרמטי של אמזון הוא בעיקר טקטיקה במו"מ בינה לבין ויזה להורדת העמלות שהיא משלמת, וכי סביר להניח כי שתי החברות יגיעו לפשרה לפני הדדליין, כך שהקונים יוכלו להמשיך להשתמש בכל הכרטיסים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    GPay
    ... 11/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו שאפלייקצית התשלום GPay נכנסת לשימוש בישראל, אולי יאפשרו לנו לשלם באמצעות השירות הזה(?)
    סגור
  • 2.
    מה באמת אמזון חושבת?
    מהרהר 11/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא בשאיפה להגדיל את הכנסותיה ככול שאפשר והלקוחות של וויזה משלמים את המחיר. עם רווחים של עשרות מיליארדי דולרים בשנה, מה שמפריע לאמזון זו העמלה של וויזה? נו באמת...
    סגור
  • 1.
    קליקבייט ומידע לא חיוני
    קליקבייט 11/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אתה רואה מודעה ורוצה להתעניין איזה כרטיסים פופולריים הפסיקו לקבל ואתה מגלה שביטלו כרטיס שלא נוגע לכמעט אף ישראלי, אני לא מבין למה לעשות על זה כתבה בכלל, ביטלו כרטיס שנוגע לאנשים בבריטנייה לא בישראל.
    סגור