כסף וצרכנות

תנובה במהלך ענק: האם יסתיים המחסור בחלב?

תנובה נערכת להגדלת תפוקת ייצור החלב: משקיעה 40 מיליון שקלים בהרחבת מערך ייצור החלב בקרטונים במחלבת רחובות שיגדיל את הייצור בכ-20%. ההשקעה אושרה כבר בינואר 2021 ובימים האחרונים החלו עבודות התשתית במחלבה לקליטת קו הייצור השישי לקרטוני חלב אשר יחל לפעול ברבעון השני של 2022
מערכת ice |  3
קרטוני חלב תנובה (צילום תנובה)
תנובה נערכת להקמת קו ייצור נוסף של קרטוני חלב במחלבת רחובות בהשקעה של 40 מיליון שקל. הקו החדש, אשר יאפשר הגדלת ייצור החלב בכ-20% במהלך השנתיים הקרובות, יחל לפעול ברבעון השני של 2022, ויאפשר לחברה לתת מענה לביקוש לקרטוני חלב, ביקוש שהתעצם במהלך בתקופת הקורונה. זהו קו הקרטונים השישי שיוקם במחלבת רחובות, ובימים האחרונים החלו ההכנות התשתיות במחלבה לקליטת הציוד.
 
אייל מליס
, מנכ"ל קבוצת תנובה, הסביר: "בשנים האחרונות אנו עדים למעבר צרכנים לצריכת  חלב בקרטונים, כאשר בשנתיים האחרונות התמודדנו עם שורה של שינויים שהביאו לביקושים גבוהים עוד יותר לקרטונים, בהם המעבר של צרכנים משקיות לקרטוני חלב, הגידול הטבעי באוכלוסייה וכן מגיפת הקורונה, אשר גרמה לציבור הרחב להישאר בארץ והגדילה משמעותית את צריכת המזון בקרב התושבים בישראל".
 
עוד הוסיף מליס: "על רקע נתונים אלה אישר דירקטוריון תנובה כבר בינואר 2021 הרחבה נוספת של מערך הייצור של חלב בקרטונים, כאשר הקו החדש ייתן מענה להמשך הגידול בביקושים".
זהו קו הייצור השני לקרטוני חלב שתנובה מקימה בתוך שלוש שנים, בעקבות הגידול בביקושים ועם המעבר לצריכת חלב בקרטונים. קו הייצור הקודם הוקם במחלבת רחובות ב-2019 בהשקעה של 35 מיליון שקל. ההערכות התפעולית להקמת הקו החדש החלה בימים אלה ועלולה לגרום בחודשים הקרובים לשיבושים נקודתיים במחלבת רחובות, בה מיוצר חלב תנובה. בהתאם לכך, החברה נערכת עם פתרונות גיבוי נוספים, על מנת להבטיח אספקה שוטפת של חלב מפוקח, כמו הסטת ייצור של חלבים מועשר לטובת חלב מפוקח.
לפי נתוני סטורנקסט, ב-7 שנים האחרונות צריכת החלב בשקיות ירדה ב-21% ובהתאם גדלה הצריכה של קרטונים, בקבוקים וכדים, שמהווים  כיום כ-90% מסך שוק החלב. על רקע ביקוש זה, תנובה הקימה כאמור בשנת 2019 קו יצור חמישי לקרטונים, והקו החדש שיחל לפעול ברבעון השני של השנה, יהיה הקו השישי לקרטונים במחלבה המתקדמת בישראל.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    להפחית שימוש בחלב
    נעמה 01/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אם קרטון פחות מזיק לסביבה משקית פלסטיק, אז טוב. לא הבנתי מהכתבה מה הסיבה שלא קונים חלב בשקית? הרי שקית יותר זולה מקרטון, משפחות רבות אינן יכולות לשלם מחיר יקר על חלב מקרטון. הייתי שמחה שאם החלב בפיקוח, יהיה סבסוד ממשלתי על מחיר החלב בקרטון והוא יוזל למחיר של השקית. בלי קשר, עדיף לצמצם שימוש בחלב. כלומר, לא להגזים. מהסיבה שזה לא ממש בריא עם כל ההורמונים והתרופות שנותנים לפרות. ונותנים להם הורמונים בגלל הביקוש הגדול לחלב. אם נצנצם, ונשתמש בתחליפים צמחוניים איפה שניתן, כמו חלב שקדים, חלב אורז וכדו', הפרות לא יסבלו ואנחנו נקבל חלב נקי ללא הורמונים ואנטיביוטיקה. למשל, מי אמר שילדים חייבים לאכול קורנפלקס עם חלב? נסתפק בכוס שוקולית עם מים חמים ומעט חלב, וזהו. וילדים לא צריכים לאכול פסטה עם שמנת ופטריות. הם יכולים לאכול פסטה ברוטב עגבניות עם עלי דפנה, אורגנו וטימין (קורנית).
    סגור
  • 1.
    החזירות בהתגלמותה
    מולי 01/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ברור שהחזירים מעדיפים קרטונים...הרווח עליהם הרבה יותר גדול...לא מאמין להם שצריכת שקיות ירדה ...מי עשה את הבדיקה?תנובה החזירים.
    סגור
  • תנובה
    טבעונית???? 01/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה להעליב את החזירים ואת החזירות????
    סגור