השוק

ליברמן נלחם ביוקר המחיה ופותח את שוק החלב לתחרות

שר האוצר, אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר חתמו על צו שמוריד מכסים על מוצרי חלב רכים (יוגורטים, מעדני חלב וגבינות רכות) ובמקביל מגדיל את המכסות ליבוא גבינות קשות; ליברמן: "הצרכן הישראלי ייהנה ממוצרי חלב זולים"
ניצן כהן |  5
רם בלינקוב, אביגדור ליברמן (צילום Yonatan Sindel/Flash90)
האמת היא שכבר חשבנו שזה לא יגיע ושוב הלובי החקלאי יצליח לטרפד כל מהלך שיכול להיטיב עם הציבור הישראלי, אבל זה קרה. שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות, עודד פורר, חתמו על צו שמבטל את המכסים על מוצרי חלב רכים כמו יוגורטים, מעדני חלב וגבינות רכות כשבמקביל העלה את מכסות היבוא של גבינות קשות.
המהלך אמור להגדיל את התחרות בשוק מוצרי החלב ולהביא הן לירידת מחירים והן להשבחה של המוצרים הנכרים לצרכן הישראל. יחד עם זאת נראה שהיה נכון יותר לבטל גם את מכסות היבוא על הגבינות הקשות כדי להשלים את המהלך הדרמטי הזה.
 
הצו כולל ביטול מלא של מכסים על יוגורטים, מעדני חלב וגבינות עד 5% שומן והוא יאפשר את פתיחת השוק ליבוא חופשי של מוצרים אלו ממדינות אירופה בהן המחיר לצרכן לק"ג יוגורט עומד על כ-8.5 שקל בממוצע לק"ג, בהשוואה ל-17 שקל לק"ג בישראל.
כאמור, הצו כולל הגדלה של המכסות הפטורות ממכס בכ-5,000 טון עבור ייבוא של גבינות במכסה - הגבינות המיובאות צפויות להיות זולות בכ-25% מהמחיר המפוקח בישראל כך שהמחיר לצרכן צפוי לרדת בכ-10 שקל לק"ג. 
במשרד האוצר אומרים היום כי התכנית מיישמת את המלצת ה-OECD למדינת ישראל ומהווה צעד נוסף בהצבת ישראל לצד המדינות המפותחות בכל הנוגע לאופן התמיכה בחקלאות, והוא נחתם בהמשך לסיכום מקצועי בין משרדי האוצר והחקלאות.
שר האוצר, אביגדור ליברמן: "מוצרי החלב בישראל יקרים ב-79% מהממוצע ב-OECD, ופתיחת שוק החלב לתחרות היא צעד ראשון בסל פתרונות לטיפול ביוקר המחייה. בעקבות הפחתת המכסים הצרכן הישראלי יוכל ליהנות ממגוון מוצרי חלב במחירים זולים, תוך שמירה על החקלאות המקומית. אני מודה לשר החקלאות על שיתוף הפעולה בצעד חשוב זה". 
שר החקלאות, עודד פורר: "תחרות חופשית משיגה עבורנו שלושה יעדים: מחיר טוב לצרכן, מבחר גדול יותר של מוצרים ומחייבת גם את השוק המקומי להשתפר. זהו עוד צעד ברפורמה שאנחנו מובילים לפתיחת השוק ולחיזוק החקלאות המקומית".
איציק שניידר מנכ״ל מועצת החלב: ״מדובר במהלך מתואם בין המדינה למועצת החלב והרפתנים שמאפשר את הגדלת המגוון לצד שמירה על הייצור המקומי, תוך הבטחת ודאות לעוסקים בענף החלב. הוכחנו כי ניתן לפעול יחד למען יוקר המחייה לצד שמירה על החקלאות ישראלית״.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כבוד לליברמן
    דניאל 12/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תעשה בדיוק מה שביבי עשה עבור המצביעים שלו חילק גובים הטבות, אתה לפחות מחלק לכול העם ומנסה להוריד את יוקר המחיה,,כול הכבוד תמשיך להוריד מחירים וזה גם ירחיק את הליכוד מהשילטון בטוח
    סגור
  • טיפש ותמים
    דניאל 12/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מלבד חיסול ענף החלב בישראל לא יקרה כלום. ליברמן פופוליסט ואתה טיפש
    סגור
  • 2.
    יותר נכון לטפל בעלויות של הרפתנים שלנו (ל"ת)
    יוסף המסביר 12/2021/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    קצת הרבה שומן, בגבינות הללו.
    דורון 12/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעודד את צריכת השומנים. השלב הבא הוזלת בשר החזיר. נראה מתאים לתפריטם של חובבי ליברמן.
    סגור
  • הגבינות של 5אחוז
    דני 12/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גבינות 5אחוז אלו הן גבינות שכמעט לא נצרכות תוקף קצרי רווח נמוך לא משתלם אחיזת עיניים
    סגור