כסף וצרכנות

מחירי המשקאות יזנקו: זו החברה שתעלה מחירים

גל עליות המחירים נמשך ואחרי החברה המרכזית ועליית מחירי האלכוהול, חברת משקאות נוספת מצטרפת לחגיגה ותעלה את המחירים עד ל-10%
מערכת ice | 
מפעל טמפו בנתניה (צילום ויקיפדיה)
טמפו מצטרפת לרשימת החברות שמעלות את המחירים למוצרים. בחודש הבא, מחירי המוצרים צפויים לעלות בעד 10%, כך דווח אמש (רביעי) בפרסום של כלכליסט. 
על פי הדיווח, העלייה הצפויה של טמפו תיגרם בעקבות עליות המחירים ברחבי העולם והתייקרות השינוע של המוצרים לישראל, אך הטענה המדוברת משונה קצת בשל התחזקות השקל ביחס למטבעות החוץ, דבר שפועל דווקא לטובת היבואנים. לפי אותו דיווח, בין המותגים שעתידים להתייקר: יינות ברקן, וודקה אבסולוט, וויסקי בלנטיינ'ס ומשקאות קלים מיובאים כגון נסטי, סן פלגרינו, פרייה ומותג המים סאן בנדטו, כמו כן, גם מחירי הבירות של טמפו כמו גולד סטאר, מכבי והייניקן. יחוו עלייה. 
 
גל עליות המחירים לא נעצר ועוד חברות מצטרפות: מקדונלדס הודיעה על העלאת מחירים, כך גם אסם, איקאה, רשת הגלידריות "גולדה", משלוחי המזון עלו בשנתיים האחרונות לפי סקר שנעשה על ידי חברת סיבוס, נטפליקס, נקסט, נסיעה בקורקינטים חשמליים, טסלה ועוד. 
בשבוע שעבר פורסם כי מחירי האלכוהול לקראת זינוק משמעותי. מס האלכוהול הצמוד למדד המחירים עלה לפני כשבועיים ב־2.04 שקל ל־87.04 שקל לליטר של 100% אלכוהול. מדובר בתוספת מס של קצת יותר מחצי שקלים לליטר משקאות עם תכולת אלכוהול של 40%, אבל העובדה הזאת לא מונעת מהזנקת מחירים בפערים גדולים מהמצופה. אלא שמחירי המוצרים זינקו באחוזים בודדים במקרה הטוב ובעשרות אחוזים במקרה הפחות טוב. זאת לצד העלייה שחלה גם בעקבות מס הסוכר שמשפיע על סירופים שמשקאות מסוימים מתבססים עליהם.
עליות המחירים צפויות להגיע להיקפים של של 3% במוצרים הזולים יותר כמו בירות וודקה. וויסקי ממותגים זולים יחסית גם יעלה בשיעורים נמוכים יחסית ואילו משקאות יוקרתיים יותר ובהם מותגי והוויסקי היקרים, יעלו בשיעור של מעל ל-10%. גם בגזרת היינות צפויה עליית מחירים אפילו דרמטית יותר.  מותג היינות טפרברג העלה את מחירי היינות בשיעור של כמעט 20%, ובגזרת מותגים הזולים יותר מעלים בשיעור גבוה גם כן, אם כי שפוי יותר, עם זינוק של כ-8% ליינות מסדרת סלקטד של כרמל. מותגי הברנדי שמשווקת כרמל עלו גם הם בשיעורים גבוהים של כ-10%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה