כסף וצרכנות

יס בטירוף: אחרי דיסני+, תציע גם את נטפליקס

החברה ככל הנראה מנסה לשכפל את השיטה שבה נקטה פרטנר בתחרות מול סלקום, ולהציע את שירות הטלוויזיה שלה בחבילות שכוללות גם ספקי תוכן חיצוניים

יאיר מור | 
דיסני פלוס, נטפליקס (צילום freepik)
מנסה לחקות את פרטנר? יס מתכוננת להציע למנויי שירות הטלוויזיה האינטרנטי שלה, יס פלוס, מנוי משולב הכולל בתוכו מספר שירותי צד שלישי, כך מסתמן לפי מידע שנחשף היום.
אחר הצהריים נחשף בגלובס כי החברה עובדת על הצעה לחבילות שיכללו מנוי לשירות הזרמת הווידאו הגדול בעולם, נטפליקס. כרגע לא ידוע באיזה מודל של חבילות משולבות מדובר – מודל מסוג אחד מוצע בישראל על ידי פרטנר, ומציע חבילה כוללת במחיר שמסבסד, לפחות לכאורה, את מחיר המנוי לנטפליקס, בעוד מודל מסוג אחר הוצע בישראל בעבר על ידי סלקום, שהציעה למנויים להירשם לנטפליקס דרכה ולשלם את המחיר המלא, אבל בחשבונית אחת במקום שתיים.
 
כזכור, בשבוע שעבר פורסם כי יס תהיה השותפה המועדפת להשקת שירות "דיסני+" בישראל – מה שאומר שהיא תוכל להציע אותו במחיר מוזל, של 30 שקל במקום 40 שקל שיהיה המחיר בהרשמה עצמאית או דרך ספקיות טלוויזיה אחרות שיבצעו "טריקים" דומים לזה שביצעה בעבר סלקום עם נטפליקס. כעת, נראה כי יס לא מסתפקת בדיסני, ורוצה ששירות הטלוויזיה האינטרנטי שלה – שמחליף בהדרגה את שירות הלוויין וסביר מאוד שיהפוך בדו"חות הרבעוניים של סוף 2021, שצפויים להתפרסם בשבועות הקרובים, לשירות הטלוויזיה האינטרנטי הגדול בישראל – יציע את כל התכנים שניתן להעלות על הדעת.
מדובר במודל דומה לזה שהציגה פרטנר מאז כניסתה לתחום הטלוויזיה בקיץ 2016. מהרגע הראשון הלכה פרטנר על מחיר בסיס נמוך מהמתחרות, עם שירות VOD רזה ביחד אליהן, כאשר מי שרוצה "להרחיב" אותו מקבל ממנה עידוד להירשם לספקי תוכן חיצוניים כמו נטפליקס ואמזון – שעם שתיהן יש לחברה הסכמים שכוללים תשלום אחיד, ובמקרה של הראשונה אף הנחה על מחיר המנוי (בחבילה הרגילה של נטפליקס – שדרוג לחבילת ה-4K דורשת תשלום מלא).
מבחינת נטפליקס, מדובר בחדשות מצוינות – נראה שספקיות הטלוויזיה בישראל לא מפסיקות להתחרות על הזכות לגבות בשמה את המחיר המופרז שהיא גובה כאן – סכום גבוה בשיעור דו-ספרתי מבכל מדינה אחרת על פני כדור הארץ, בעוד כמות התכנים המוצעים כאן נמצאת בטווח הבינוני, וקטנה יותר מאשר במדינות רבות שבהן השירות עולה פחות.
למרות המחיר המוגזם של נטפליקס בישראל, לפי הערכות יש לה יותר ממיליון מנויים כאן – יותר מכל שירות טלוויזיה מקומי, ומספר כמעט בלתי נקלט במדינה שבה לפי הלמ"ס כ-2.2 מיליון משקי בית. במלים אחרות: מחצית ממשקי הבית בישראל מנויים לנטפליקס, וזה במדינה שבה אלפי משקי בית חרדים שאינם נמצאים כלל בקהל הפוטנציאלי של השירות, כך שבפועל שיעור החדירה של נטפליקס בישראל הוא הרבה מעבר ל-50% מהאוכלוסייה. לכן, לא ברור כמה מנויים חדשים לשירות אפשר בכלל למצוא כאן – אך יס בהחלט נראית נחושה לנסות.
החברות לא הגיבו לדיווח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה