כסף וצרכנות

חרם על ישראל? בן אנד ג'ריס נכנסת לשערורייה נוספת

הציוץ של בן אנד ג'ריס התומך בכך שהנשיא ביידן לא ישלח כוחות צבאיים לאוקראינה כדי לא ללבות את המלחמה עם רוסיה, גרר תגובות חריפות של מומחים שמעבירים ביקורת על התערבות חברה מסחרית באירועים עולמיים שאינם נוגעים לה
מערכת ice |  2
יוניליוור ישראל, בן אנד ג'ריס (צילום ויקיפדיה/ אייל עמית, פלאש 90)
הציוץ החדש מבית ענקית הגלידה בן אנד ג'ריס הקורא לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לא לשלוח חיילים למזרח אירופה, שם מתחולל העימות הנפיץ בין רוסיה לאוקראינה, כדי לעצור פלישה רוסית למדינה השכנה, זכה ללעג בטוויטר על ידי מומחים רוסים צבאיים ומומחים למדיניות חוץ.
"אי אפשר למנוע מלחמה ולהמשיך כרגיל בו זמנית", הצהירה חברת הגלידה. "אנו קוראים לנשיא ביידן לא להסלים את המתיחות ולפעול למען השלום במקום להתכונן למלחמה. שליחת אלפי חיילים אמריקאים נוספים לאירופה בתגובה לאיומי רוסיה נגד אוקראינה רק מחבקת את להבת המלחמה".
 
בשנה שעברה הודיעה החברה, שבבעלות חברת האם יוניליוור, כי תפסיק את רישיון ההפצה שלה בישראל. בכך בחרה החברה צד בהתנגשות בת מאה שנים של שאיפות לאומניות שהטרידה אפילו את המוחות הדיפלומטיים החריפים ביותר. ההחלטה משנת 2021 הייתה מוזרה במיוחד, בהתחשב בכך שהחברה לא הצליחה לנקוט עמדות כה נוקבות בטריטוריות אחרות השנויות במחלוקת.
למען ההגינות, יוניליוור לא לבד. תאגידים רבים המפרסמים את מחויבותם ל-ESG (השקעות אחראיות) הם די בררניים ביישום שלהם. קחו, למשל, את נותני החסות הגדולים של אולימפיאדת בייג'ינג. קוקה קולה, פרוקטר אנד גמבל, ויזה, טויוטה ופנסוניק מתיימרות לדבוק בעקרונות ה-ESG, עם דפים ייעודיים באתרים שלהם לכל הטוב שהם עושים למען העולם. עם זאת, כולם בחרו, למען הרווח, להתעלם מרצח העם המתועד שהורס את חייהם של מיליוני מוסלמים אויגורים בסין.
המטרה כאן היא לא רק לייחד את החברות הללו לצביעות. במובן מסוים, הן קורבנות של מחלה הולכת וגוברת. מועצות המנהלים חשות יותר ויותר צורך לעמוד בקצב הגורמים הטעונים פוליטית כדי להימנע מ"ביטול". חברות מוצאות את עצמן לעתים קרובות תחת כפייה לתמיכה במטרה הלא נכונה. כיצד מתקבלות החלטות השקעה ומכירה? אילו נתונים או ניתוח מוזנים להמלצות כאלה? איך בסופו של דבר חברה אחת מחרימה את הדמוקרטיה הפלורליסטית של ישראל בעוד שאחרות מאפשרות רצח עם בסין? עבור תנועה הבנויה על קריאות לשקיפות, תאגידים אלה מקבלים יותר ויותר החלטות המבוססות על מידע לא שקוף ופוליטי.
בחודש שעבר, משקיע מוביל ביוניליוור אמר שהחברה "איבדה את הכיוון" בגלל הקיבעון שלה על ESG. ניתן לומר את אותו הדבר על כל מספר של תאגידים כיום. המחויבות להיות אזרחים תאגידיים טובים יותר ראויה לשבח. אבל כשמנהלי גלידה מתחילים להסתכל על סכסוכים מורכבים במרחק של חצי עולם, יכול להיות שהגיע הזמן להעריך מחדש.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קושניר פח אשפה (ל"ת)
    ישראלי 02/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • פח אשפה מי שעשה אותך, 0מאלן עלוב. (ל"ת)
    . 02/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור