כסף וצרכנות

185 מיליון שקלים: תמיכה נוספת תועבר ליישובים הבדואים

המשרד להגנת הסביבה יממן תכנית כוללת לטיפול בפסולת בחברה הבדואית, התקציב יפחת בהדרגה במשך 5 שנים בסופם יתוקצב המערך שיוקם על ידי הרשויות המקומיות
מערכת ice | 
כסף ישראלי (צילום Istock)

המשרד להגנת הסביבה הודיע היום (רביעי) כי יתמוך תקדימית בהקמת מערכים אזוריים לאיסוף פסולת גושית ולטיפול בה ביישובי החברה הערבית בהיקף של 185 מיליון שקלים.
כיום, במרבית יישובי החברה הערבית אין מערך מסודר לטיפול בפסולת הגושית, הכוללת: ריהוט, גזם וגרוטאות. פסולת זו מגיעה לשטחים הפתוחים ולנחלים או נשרפת פיראטית, בכך יוצרת נזק לסביבה ולבריאות.


התמיכה תינתן ליישובי החברה הערבית שקיבלו עדיפות במסגרת התוכנית הכלכלית לצמצום פערים בחברה הערבית, ובמסגרת החלטות הממשלה שנלוו אליה בעניין החברה הבדואית והדרוזית.
 


המימון טומן בחובו את העלות השוטפת של איסוף הפסולת הגושית, פינויה והעברתה למתקן מחזור, לרבות השתתפות בדמי הכניסה למתקן, זאת במטרה להבטיח שהפסולת מגיעה לאתרים מוסדרים ואינה מושלכת בשטחים פתוחים.


יש לציין כי מנגנון התמיכה מדורג, ושיעור התמיכה של המשרד יפחת לאורך חמש שנות התמיכה. מטרת הדירוג להטמיע את שירותי האיסוף המסודרים של הפסולת הגושית כשירות חיוני לאזרח ולהרגיל את היישוב לשלם בעבור השירות גם בתום התמיכה.
 



התמיכה תינתן להקמת מערכים שיופעלו על ידי התאגדויות אזוריות שהן הדרך היעילה כלכלית וסביבתית לטיפול בפסולת. רשויות שאינן שייכות עדיין להתאגדות אזורית יוכלו לקבל שירות מאשכול או מאיגוד ערים או להתאגד לצורך הפעלת המערך.


במשרד להגנת הסביבה אומרים כי המהלך הוא חלק מצעדים נוספים שייעדו תקציבים ונושאי תמיכה ייחודיים ליישובי החברה הערבית, בהם תמיכות לביצוע סקר טבע עירוני, חינוך אקלימי, הפחתת מזיקים תברואיים למניעת התפשטות מחלות ומזיקים פולשים וניקיון המרחב הציבורי.
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה