כסף וצרכנות

הסוף לצ'קים בישראל? זו החברה שתקבל תשלום בדרך אחרת

חברת יוניליוור פודסולושיינס עוברת לצ'קים דיגיטליים: תקבל תשלום ממאות בעלי עסקים קטנים באמצעות מערכת צ'קים דיגיטלית
כפיר אדר |  2
הצ'קים שנתפסו (צילום דוברות המשטרה)
חטיבת השוק המיקצועי של חברת יוניליוור ישראל חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת הפינטק וי-צ'ק (V-CHECK) שיתוף פעולה זה מגיע ימים בודדים לאחר שוי-צ'ק, שעוסקת בצ'קים דיגיטליים קיבלה אישור ראשון מסוגו מרשות שוק ההון.
חברת יוניליוור פודסולושיינס חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת הפינטק וי-צ'ק, אשר פיתחה טכנולוגיה לצ'קים דיגיטליים. חטיבת השוק המיקצועי של חברת יוניליוור ישראל מספקת את מוצריה לאלפי לקוחות בשוק המזון המקצועי בכל רחבי הארץ (בתי מלון , גני אירועים, מסעדות , מפעלי מזון , חברות הסעדה וכו'). עד לאחרונה, התשלום של בעלי העסקים לחברה התבצע באמצעות צ'ק נייר, כאשר החברה נדרשה להפעיל סוכנים בפריסה ארצית אשר השקיעו זמן רב בגבייה.
כעת, באמצעות שימוש במערכת וי-צ'ק, תוכל החברה לנהל את הגבייה באמצעים דיגיטליים, ללא התעסקות בצ'קים מנייר, באחסונם או בהפקדתם. מערכת וי-צ'ק מאפשרת הרשמה חד פעמית של בית עסק לשירות, והעברת צ'קים דיגיטליים בלחיצת כפתור, תוך פריסת התשלומים, דחייתם או קביעת מועד התשלום, בדיוק כפי שמתבצע בצ'ק מנייר, ללא צורך בהדפסת פנקס צ'קים או התעסקות בנייר כלל. מדובר בסוג האשראי היחיד אשר לא תופס לבעל העסק את מסגרת האשראי.
חברת וי צ'ק, שהוקמה ע"י קובי רם, היא החברה היחידה כיום בישראל המאפשרת חיוב וזיכוי ישירות מחשבון הבנק של הלקוח ובעצם מאפשרת לשלם בצ'ק דיגיטלי ולשמר את כל היתרונות של צ'ק הנייר. רק בסוף השבוע הקודם קיבלה חברת הפינטק וי-צ'ק אישור למתן שירות בנכס פיננסי מרשות שוק ההון, היה זה מקרה ראשון בו הרשות מעניקה רישיון לחברה העוסקת בצ'קים דיגיטליים. דרך הפלטפורמה שפיתחה החברה ניתן לבצע תשלום או פריסה של תשלומים דחויים כמו בצ'ק רגיל, רק שהכל נעשה אונליין ובדיגיטל.
 
בנוסף לשימוש זה, וי- צ'ק תאפשר לנהל "ארנק" דיגיטלי מה שיאפשר לנהל יתרה ללקוח. הסכם כולל את העברת התשלומים שחברת יוניליוור פודסולושיינס (UFS) מקבלת מלקוחותיה, דרך מערכת הצ'קים של וי-צ'ק. הסכם זה מגיע לאחר כשנתיים של שיתוף פעולה מקדים וראשוני מסוגו בו יוניליוור פודסולושיינס בחנה את השימוש בצ'ק הדיגיטלי מול לקוחותיה הרבים.
קובי רם, מנכל ומייסד וי-צ'ק: "שוק התשלומים עובר מהפכה של ממש בימים אלו. האמון שקיבלנו מרשות שוק ההון וכמובן מחברת יוניליוור פודסולושיינס מוכיח את הצורך והביקוש לאמצעי תשלום נוח, יעיל ובטוח לשימוש, במיוחד עבור גופים העובדים עם ספקים רבים. אנחנו גאים להיות ממובילי מהפכת הפינטק והתשלומים בישראל. אני מאמין כי בקרוב נראה איך השוק כולו צועד לעבר פתרונות דיגיטליים מתקדמים וצ'ק הנייר יהפוך להיסטוריה".
דורון זילברשטיין מנכ"ל  יוניליוור פודסולושיינס: "השימוש בפלטפורמת הגבייה הדיגיטלית של וי צ'ק , תקל על לקוחותינו בביצוע תשלומים עבורינו וכמובן תסייע לנו לגבות תשלומים מהם בדרך מהירה , יעילה וחכמה".
יצוין, מחזור התשלום השנתי בצ'קים עומד על כ-812 מיליארד שקל מול רק כ-300 מיליארד באשראי. כאשר רוב התשלומים הם בין בעלי עסקים וספקים, ביניהם קיימים יחסי אמון. כאשר מדובר על עסקאות בין בתי עסק ללקוחות (עסקאות אקראי), בעלי העסקים חוששים לקבל צ'קים, בעיקר דחויים, וכך מעדיפים כרטיסי אשראי, אשר כל הוצאה בהם תופסת את מסגרת האשראי. בעלי עסקים קטנים סובלים ממחנק תזרימי והשימוש בצ'קים מאפשר פריסת אשראי ללא תפיסת המסגרת.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ממש לא החברה הראשונה שקיבלה אישור לצ'ק דיגיטלי
    אודי 01/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פשוט הם רק לאחורנה הצליחו לקבל אישור ועד היום עבדו בלי אישור..
    סגור
  • 1.
    הגיע הזמן להפסיק את הצי'ק מנייר .
    רן 01/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כמה בזבוז , כמה טירחה , כמה זמן מבוזבז בשימוש של ציק מנייר . הציק הדיגיטלי יחסוך המון לכולםםםם . ויחסוך המון זמן ויהיה הרבה יותר נגיש וזמין מציק מנייר . רעיון נהדר !! ויצ'ק כל הכבוד .
    סגור