קריפטו

מייסד בייננס יכנס למאסר של 3 שנים? בקשת התובעים נחשפה

מייסד בייננס, עלול לקבל גזר דין של 36 חודשי מאסר, כך מבקשים התובעים, שאמרו: "הרתעה נאותה לג'או ולאחרים שעלולים גם כן להתפתות לשים רווחים מעל ציות לחוקי ארה"ב"
מערכת ice | 
מעצר (צילום shutterstock)
מייסד בייננס והמנכ"ל לשעבר צ'אנגפנג ז'או עלול לעמוד בפני 36 חודשי מאסר לאחר שהודה בהפרת חוקים נגד הלבנת הון, שכן התובעים בארה"ב אמרו בהגשת בית משפט לאחרונה כי גזר דין כזה יספק "הרתעה נאותה לג'או ולאחרים שעלולים גם כן להתפתות לשים רווחים מעל ציות לחוקי ארה"ב".
התובעים טוענים גם כי פעולותיו של ג'או היו חלק ממאמץ מחושב להרחיב במהירות את פעילותה של בייננס ולשמור על מעמדה כבורסת המטבעות הקריפטוגרפיים המובילה. לפי הרשויות בארה"ב, ראשה לשעבר של בייננס בחר שלא להטמיע ולתחזק מערכת אפקטיבית של יודע את הלקוח (KYC), אשר "מנע ניטור עסקאות יעיל ואיפשר למשתמשים חשודים ופושעים לבצע עסקה באמצעות בייננס".
 
ג'או הודה בעבר באשמה בהפרת חוק סודיות הבנקים בנובמבר 2023. למרות שכרגע הוא נאלץ לקבל ערבות שחרור של 175 מיליון דולר בארה"ב, הדיון בגזר הדין שלו עדיין מתוכנן ל-30 באפריל. אחד השופטים האמריקאים פסל מוקדם יותר את בקשתו של ג'או לנסוע לדובאי, תוך ציון חששות לגבי עושרו הרב המהווה סיכון טיסה משמעותי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה